• 32 304 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 818 974 inlägg
2014-05-20, 16:12
Medlem
Framtidsatlets avatar
Funderade lite över hur shopparna egentligen klarar sig, Polisen måste ju ha rätt bra koll på Flashback osv, och dom bör ju ha bra resurser för att kunna spåra/sätta dit shopparna? Ändå ploppar det upp shoppar hela tiden känns det som? Någon som har lite koll på läget som kan berätta för oss icke-insatta, säkert fler än jag som finner detta intressant!

Hur klarar dom sig? Om dom åker dit inom typ 1 månad kan det inte vara värt det väl?
2014-05-20, 16:23
Medlem
Planering.
2014-05-20, 18:01
Moderator
kvm3s avatar
Om man sköter all kommunikation via krypterad mail, lagrar eventuell hemsida på ett webbhotell som ej får ta del av någon personlig kommunikation samt endast uppdaterar sagda hemsida via en pålitlig proxy eller VPN-tjänst så torde man ligga ganska säkert till. Polisen kan inte spåra någon bara genom att känna till hemsidans adress. Betalningar kan skötas anonymt via Bitcoin.

Sedan är det säkert en fördel att inte posta allt knark i samma brevlåda vareviga dag. Men om man jobbar heltid med att skicka knark till höger och vänster så är det säkerligen inga problem att ge sig ut på en längre runda till postlådor i kringliggande områden några gånger i veckan istället.
2014-10-02, 22:27
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Läste precis en artikel från Svenska NARKOTIKAPOLISFÖRENINGENS tror jag att dom erkänner att dom har väldigt dålig koll och få resurser på att ta inrikes postkranar iaf på "darknet" via TOR. Dock så händer det att ett fåtal, tror det var 3! stycken som torskat hittills. Ska se om jag hittar den.

Börjar på sidan 5. Väldigt intressant läsnign där dom medger att dom saknar kunnig personal och resursen inom området.

http://www.snpf.org/Tidningar/2014/SNPF_4-14.pdf
Senast redigerad av Rob.Mooney 2014-10-02 kl. 22:30.