2014-10-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Så med andra ord så klarar ni inte av det där med röstanalysen. Kan ni inte bara erkänna detta i klartext och sluta sura över detta?

Jag har inte sagt att det var en imitatör jag har enbart sagt att det inte kan uteslutas och att bevismaterialet är minst sagt suspekt. Dessutom så behöver man inte kunna identifiera en specifik imitatör för att det ska vara fråga om en imitatör.

Ser inget konstigt med Himmlers andra tal i Posen. Han säger i klartext att han inte anser sig berättigad att döda någon.

Nej jag vet inte hur man gör en röstanalys. Men det behövs inte heller eftersom rösten inte låter annorlunda i andra tal. Det finns inte skäl till misstanke.

Du sa angående talet " Det mest sannolika är att det rör sig om en förfalskning. " Vad menar du med förfalskning då?

Himmler sa att de måste ta itu med problemet kvinnor och barn. Alltså var problemet med män redan löst.

Han sade att det inte är berättigat att utrota männen och låta kvinnor och barn vara kvar och hämnas på det Tyska folket. Det är därför måste det här folket försvinna från jorden.

I talet 2 dagar innan talade han också om att utrota judarna. Döda dem som man dödar bakterier.

En einsatzgruppen-ledare utryckte att orden var att döda kvinnor och barn av anledning att dessa kommer att bli framtida fiender.

Alltså vad hans chef Himmler också sade!

Det råder alltså inga oklarheter.
Så var det med den saken.
2014-10-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Berlinerblå uppstår i extrema förhållanden. Har man koll på gasning (som tyskarna hade, de hade experimenterat med Zyklon-B i 20 år innan gasning av judar) så kan man se till att berlinerblå ej uppstår. Korrekt dos, korrekta förhållanden och ingen överdriven användning leder till att berlinerblå ej uppstår. I avlusningskammrarna dock krävdes en annan dos vilket leder till att man inte kan undvika att berlinerblå skapas (ca 1500 gånger högre dos än gaskamrarna sammanlagt). Dessutom förstördes många av gaskammrarna efter kriget vilket delvis leder till exponering av naturliga element och till att den kemiska oxidationen upphör, eller drastiskt minskar.

Ok, hur då? Hur förklarar du att det inte uppstod berlinerblå i "gaskammrarna" när omstänsdigheterna var idealiska för detta och då de bevisligen utsattes för en jämförbar mängd HCN vilket CODOH länken jag tog upp tydligt visade.

Om nu gaskammrarna förstördes och all berlinerblå "tvättades bort" så kan man fråga sig varför utsidan på avlusningskammrarna fortfarande är blåa med inte de så kallade "gaskammrarna" trots att de var gjorda av cement mortar vilket håller berlinerblå mycket länge.

Citat:
Att HCN ska avlagra berlinerblå verkar du inte förstå är en rätt komplicerad kemisk process. Det räcker inte med att du är i ett rum och häller ut en mängd HCN för att väggarna plötsligt ska bli blå. Att du ens förväntar dig att gaskamrarna borde lagra lika mycket berlinerblått som avlusningskammrarna är helt absurt.

Varför det? Du har fortfarande inte adresserat de punkter som jag tog upp i mitt tidigare inlägg.

Citat:
The following is a list of individual properties which exert an influence upon the formation of Iron Blue.

Properties, which were approximately the same in both installations:
The (alleged) operating time (approximately 1 year).[545]
The (alleged) frequency of use (a few hundred times),[546] even if a document quoted in chapter 5.2.3.5. states that shortly after the putting into operation of these hydrogen cyanide disinfestation chambers, a decision was made to stop using them, see. p. 61. It may therefore well be that the cyanide residues to be found in these disinfestation chambers today result from considerably fewer fumigations.
The (necessary) application concentration.[547]
Both installations were (allegedly) put into operation more or less immediately after completion.[548]
Properties that were advantageous to the formation of Iron Blue in the disinfestation chamber:
The duration of the fumigation times led, in the disinfestation chamber, to a concentration of cyanide in the masonry between 16% and 30% of saturation; in the case of the homicidal “gas chambers,” however, only to values of between 1.6% and 8% could be reached (factor 2-19).[549]
Properties which were advantageous to the formation of Iron Blue in the homicidal “gas chambers”:
The morgues possessed cool, moist walls, which have a higher tendency, higher by a factor of 8, to adsorb hydrocyanic than the warm, dry interior walls of the disinfestation chamber under consideration (factor 8).[550]
Ceilings and walls of the morgue consisted of cement mortar and/or concrete, which, due to their longer-lasting alkaline properties and due to their greater specific inner surface area, are able to adsorb and bind hydrogen cyanide for a longer time and more strongly than the cement-poor mortar and plaster of the disinfestation wing under consideration. Quantification in this regard is difficult, but a factor in excess of two must be anticipated (factor 2).[551]
Property with an unknown influence:
CO2 content: whereas the disinfestation chambers will have had a normal atmospheric concentration (0.33% at that time), the level will have been considerably above that in the morgues as soon as the victims assembled inside until the room was ventilated. As discussed in chapter 6.5.6., the effect of CO2 on the formation of long-term stable cyanide compounds is not clear. Whereas a high CO2 does lead to a fast carbonization and thus neutralization of lime mortar, rendering it chemically less active, this is not the case for cement mortar, the material used in the underground morgue. This material is carbonized only very slowly, hence it retains its activity to bind HCN for a longer period of time.

According to these considerations, and leaving aside the yet unknown influence of CO2, the known factors indicate that rather more iron cyanide would have had to form in the homicidal “gas chambers” than on the interior walls of the disinfestation chamber in question ((8×2)÷(2 to 19) » 0.4-8). In actual fact, however, the homicidal “gas chambers” contain such low cyanide concentrations that they are neither capable of reproducible detection nor of adequate interpretation, but in any case at least some 150 to 10,000 times lower than those detectable in the walls of the disinfestation chambers. It seems unlikely that CO2 could be the reason for such drastic differences.

Or in plain English: When analyzing wall samples from the alleged “gas chambers” of Crematoria II and III, we ought to expect results which are in the same order of magnitude as the results of samples taken from the walls of the delousing chambers of BW 5a and 5b. What we do find in those “gas chamber” samples, however, is practically nothing. Unless, of course, it turns out that CO2 really has a dramatic effect in reducing the reactivity of cement mortar to bind cyanides irreversibly.

http://codoh.com/library/chapter/1836/
2014-10-02, 17:34
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ok, hur då? Hur förklarar du att det inte uppstod berlinerblå i "gaskammrarna" när omstänsdigheterna var idealiska för detta och då de bevisligen utsattes för en jämförbar mängd HCN vilket CODOH länken jag tog upp tydligt visade.

Om nu gaskammrarna förstördes och all berlinerblå "tvättades bort" så kan man fråga sig varför utsidan på avlusningskammrarna fortfarande är blåa med inte de så kallade "gaskammrarna" trots att de var gjorda av cement mortar vilket håller berlinerblå mycket länge.

Varför det? Du har fortfarande inte adresserat de punkter som jag tog upp i mitt tidigare inlägg.

http://codoh.com/library/chapter/1836/

För det första; i tidigare inlägg har du skrivit: "Jag har även framfört bevis för att HCN nivåerna är för låga för att någon gasning ska ha kunnat inträffa."

Sedan säger du att HCN-nivåerna är jämförbar i avlusningskamrarna samt gaskammrarna, hur går det ihop?

jag ser inte vart din länk hänvisar till att en jämförbar mängd HCN användes i både avlusning- och gaskammrarna. Förstår inte heller hur dem skulle kunna visa det. Avlusningskammrarna hade en ofattbar större mängd (16.000ppm) HCN i 72h utan vidare ventilation, medans gaskammrarna utsattes för låga doser i korta intervall och forcerad ventilation efter varje gasning.

Att utsidan av avlusningskammrarna är blå är ju mycket enkelt förklarat; tegelsten innehåller järnoxid som väldigt lätt bildar berlinerblå jämfört med insidan som är cement, plast eller sten.

En fråga till dig, Skoll som jag vill att du svarar på; hur kommer det sig att gaskammaren Krema II som sprängdes i slutet av kriget och legat för vind och vatten i 50 år (i 3 år låg det helt under vatten) ändå har berlinerblått i väggar och ventilation?
Senast redigerad av Turbojan 2014-10-02 kl. 17:47.
2014-10-02, 17:42
Medlem
Turbojans avatar
Citat:

Lögner. Du vett att berlinerblått kräver Järn (Fe) för att bildas? Cement är mest blandning av kalk, sand och vatten, alltså SiO2 och CaO. Ingen av dessa molekyler innehåller järn och kommer därmed inte oxidera för att bli berlinerblått tillsammans med HCN.
2014-10-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Nej jag vet inte hur man gör en röstanalys. Men det behövs inte heller eftersom rösten inte låter annorlunda i andra tal. Det finns inte skäl till misstanke.

Jag har extremt svårt att ta dig och dina invändningar seriöst. Jag kan ge referenser till varför shellac teknologin inte går att lita på, vad du tycker i sammanhanget bryr jag mig helt enkelt inte om. DU skulle kunna få chattret från apburen på zoo att låta som ett erkännande om holohoaxen från högt uppsatta "nazister" om det åpassade din agenda.

Citat:
Du sa angående talet " Det mest sannolika är att det rör sig om en förfalskning. " Vad menar du med förfalskning då?

Precis vad jag skrev, vad har du problem med att förstå?

Citat:
Himmler sa att de måste ta itu med problemet kvinnor och barn. Alltså var problemet med män redan löst.

Nej, han sa att han inte ansåg dig vara berättigad att döda deras män då detta skulle innebära att deras barn skulle växa upp som hämnare.

Citat:
I talet 2 dagar innan talade han också om att utrota judarna. Döda dem som man dödar bakterier.

En einsatzgruppen-ledare utryckte att orden var att döda kvinnor och barn av anledning att dessa kommer att bli framtida fiender.

Alltså vad hans chef Himmler också sade!

Det råder alltså inga oklarheter.
Så var det med den saken.

Gjorde han? Bevis? han sa i ett annat dokument astt det vore fel att utrota judarna fysiskt, var han schizofren?
2014-10-02, 18:01
Medlem
Citat:
För det första; i tidigare inlägg har du skrivit: "Jag har även framfört bevis för att HCN nivåerna är för låga för att någon gasning ska ha kunnat inträffa."

Sedan säger du att HCN-nivåerna är jämförbar i avlusningskamrarna samt gaskammrarna, hur går det ihop?

Det är enbart du som är för dum för att förstå, nivåerna var för låga i "gaskammrarna" för att det ska kunna vara frågan om att man dödat människor på det sättet som avses men om det var fråga om gasningar enligt de parametrar som vi har att utgå ifrån så skulle mängden HCn ha varit ungefär likadan som den i avlusningskammrarna.

Citat:
jag ser inte vart din länk hänvisar till att en jämförbar mängd HCN användes i både avlusning- och gaskammrarna. Förstår inte heller hur dem skulle kunna visa det. Avlusningskammrarna hade en ofattbar större mängd (16.000ppm) HCN i 72h utan vidare ventilation, medans gaskammrarna utsattes för låga doser i korta intervall och forcerad ventilation efter varje gasning.

Citat:
According to these considerations, and leaving aside the yet unknown influence of CO2, the known factors indicate that rather more iron cyanide would have had to form in the homicidal “gas chambers” than on the interior walls of the disinfestation chamber in question ((8×2)÷(2 to 19) » 0.4-8). In actual fact, however, the homicidal “gas chambers” contain such low cyanide concentrations that they are neither capable of reproducible detection nor of adequate interpretation, but in any case at least some 150 to 10,000 times lower than those detectable in the walls of the disinfestation chambers. It seems unlikely that CO2 could be the reason for such drastic differences.

Or in plain English: When analyzing wall samples from the alleged “gas chambers” of Crematoria II and III, we ought to expect results which are in the same order of magnitude as the results of samples taken from the walls of the delousing chambers of BW 5a and 5b. What we do find in those “gas chamber” samples, however, is practically nothing. Unless, of course, it turns out that CO2 really has a dramatic effect in reducing the reactivity of cement mortar to bind cyanides irreversibly.

Citat:
Att utsidan av avlusningskammrarna är blå är ju mycket enkelt förklarat; tegelsten innehåller järnoxid som väldigt lätt bildar berlinerblå jämfört med insidan som är cement, plast eller sten.

Insidan är precis lika blå som utsidan.

Citat:
En fråga till dig, Skoll som jag vill att du svarar på; hur kommer det sig att gaskammaren Krema II som sprängdes i slutet av kriget och legat för vind och vatten i 50 år (i 3 år låg det helt under vatten) ändå har berlinerblått i väggar och ventilation?

Har den nu det? Bevis?

Citat:
Lögner. Du vett att berlinerblått kräver Järn (Fe) för att bildas? Cement är mest blandning av kalk, sand och vatten, alltså SiO2 och CaO. Ingen av dessa molekyler innehåller järn och kommer därmed inte oxidera för att bli berlinerblått tillsammans med HCN.

Jag kan backa upp mina påståenden med bevis, kan du?
2014-10-02, 18:27
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Det är enbart du som är för dum för att förstå, nivåerna var för låga i "gaskammrarna" för att det ska kunna vara frågan om att man dödat människor på det sättet som avses men om det var fråga om gasningar enligt de parametrar som vi har att utgå ifrån så skulle mängden HCn ha varit ungefär likadan som den i avlusningskammrarna.

Din källa NÄMNER ju inte ens hur stor doseringsskillnad det var av HCN i de olika kammrarna. De nämner endast skillnaderna i miljö vilket enligt dom borde leda till högre halter berlinerblått. Helt otroligt!! 1500 gånger mer HCN och det nämns inte i en vetenskaplig rapport! Vilket helt klart tyder på att de skriver rapporten bara för att komma fram till en slutsats och bryr sig inte om ifall de skippar några viktiga detaljer..

Citat:
Insidan är precis lika blå som utsidan.
För att utsidan av en cementbyggnad ens ska kunna påverkas av gaser som släpps ut i insidan krävs en extremt stor mängd HCN, vilket vi redan vet tyskarna använde, 16.000 ppm! (Därav är inte gaskammrarnas utsida fullt av berlinerblått).

Citat:
Har den nu det? Bevis?
Dr. Jan Robel of the Cracow Forensic Institute in December 1945 (http://www.nizkor.org/faqs/leuchter/leuchter-faq-07.html), som skulle ifrågasätta Leuchts rapport hittade berlinerblått i Krema II, trots att ha blivit exponerad i över 40 år för vatten och vind. Förklara gärna detta nu innan du ställer motfrågor!

Citat:
Jag kan backa upp mina påståenden med bevis, kan du?
Med en rapport som inte direkt är skriven för att visa sanningen.. Du säger att cement mortar är benäget för att lätt skapa berlinerblått vilket säger mycket om dina kunskaper! Om du inte ens kan acceptera kemisk fakta, hur ska du kunna acceptera resten av diskussionen?
2014-10-02, 19:03
Medlem
Citat:
Din källa NÄMNER ju inte ens hur stor doseringsskillnad det var av HCN i de olika kammrarna. De nämner endast skillnaderna i miljö vilket enligt dom borde leda till högre halter berlinerblått. Helt otroligt!! 1500 gånger mer HCN och det nämns inte i en vetenskaplig rapport! Vilket helt klart tyder på att de skriver rapporten bara för att komma fram till en slutsats och bryr sig inte om ifall de skippar några viktiga detaljer..

Kan du sluta trolla för en gångs skull och bemöta argumenten? Deyt jag länkade till var enbart sammanfattningen så det finns ju massvis med mer detaljerad information om man läser de relevanta avsnitten. Jag ger dig en sista chans att bemöta de argument som redovisas i citatet som jag länkade till annars så lämnar jag den här diskussionen.

Citat:
För att utsidan av en cementbyggnad ens ska kunna påverkas av gaser som släpps ut i insidan krävs en extremt stor mängd HCN, vilket vi redan vet tyskarna använde, 16.000 ppm! (Därav är inte gaskammrarnas utsida fullt av berlinerblått).

Precis, men de skulle varit tvugna att använda en jämförelsevis mängd HCN även i "gaskammrarna" för att "gasningarna" ska ha varit möjliga. Detta har jag emellertid redan klargjort flera gånger och börjar bli trött på att upprepa mig.

Citat:
Dr. Jan Robel of the Cracow Forensic Institute in December 1945 (http://www.nizkor.org/faqs/leuchter/leuchter-faq-07.html), som skulle ifrågasätta Leuchts rapport hittade berlinerblått i Krema II, trots att ha blivit exponerad i över 40 år för vatten och vind. Förklara gärna detta nu innan du ställer motfrågor!

Det står ingenting om detta i länken du bifogade.

Citat:
Med en rapport som inte direkt är skriven för att visa sanningen.. Du säger att cement mortar är benäget för att lätt skapa berlinerblått vilket säger mycket om dina kunskaper! Om du inte ens kan acceptera kemisk fakta, hur ska du kunna acceptera resten av diskussionen?

Jag har hänvisat till data som kommer från en utbildad kemist, att du inte tycker om revisionistisk forskning är en annan sak men det innebär inte att informationen är ogiltigförklarad. Vill du belägga dina påståenden så är du välkommen men hittills så har jag inte ens sett dig göra något annat än misslyckas med detta.
2014-10-02, 19:23
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Kan du sluta trolla för en gångs skull och bemöta argumenten? Deyt jag länkade till var enbart sammanfattningen så det finns ju massvis med mer detaljerad information om man läser de relevanta avsnitten. Jag ger dig en sista chans att bemöta de argument som redovisas i citatet som jag länkade till annars så lämnar jag den här diskussionen.

Precis, men de skulle varit tvugna att använda en jämförelsevis mängd HCN även i "gaskammrarna" för att "gasningarna" ska ha varit möjliga. Detta har jag emellertid redan klargjort flera gånger och börjar bli trött på att upprepa mig.

Det står ingenting om detta i länken du bifogade.

Jag har hänvisat till data som kommer från en utbildad kemist, att du inte tycker om revisionistisk forskning är en annan sak men det innebär inte att informationen är ogiltigförklarad. Vill du belägga dina påståenden så är du välkommen men hittills så har jag inte ens sett dig göra något annat än misslyckas med detta.

Jag orkar inte bemöta dina argument om och om igen, när du vägrar bemöta mina argument.
Felet i källan och citaten du vill att jag ska bemöta är att
1: Trots att de inte kunnat veta omständigheterna, tror dom sig veta hur det var och hela forskningen utgår därmed från gissningar, och inte fakta. Nej tack säger jag till att behandla det som fakta och i minsta fall argument. Inga empiriska bevis har kunnat presenterats.
2: Jag har läst hela sidan och inte en enda gång ser jag dom ta upp faktumet att dosen är HCN var mycket högre i avlusningskammrarna än gaskammrarna. Det kan du inte förneka, Skoll, löss kräver 16.000ppm i 72h, människor kräver 300ppm i en kvart, var god och se inte förbi det faktumet.

Jämförelsevis är alltså mängden HCN 1500gånger större i avlusningskammrarna än i gaskammrarna. Hur kan du förneka det?
Med lite slutledningsförmåga kan man förstå att bra mycket mer berlinblått har skapats i avlusningskammrarna.

Men fortfarande har berlinblått funnits i gaskammrarna, om än i liten mängd. Hur förklarar du det?
2014-10-02, 19:45
Medlem
Citat:
Jag orkar inte bemöta dina argument om och om igen, när du vägrar bemöta mina argument.
Felet i källan och citaten du vill att jag ska bemöta är att
1: Trots att de inte kunnat veta omständigheterna, tror dom sig veta hur det var och hela forskningen utgår därmed från gissningar, och inte fakta. Nej tack säger jag till att behandla det som fakta och i minsta fall argument. Inga empiriska bevis har kunnat presenterats.

Nähä? Bara för att du inte vet vad ett empiriskt bevis är så betyder inte det att det inte har redovisats. Det finns massvis med empiriska bevis från revisionister som undersökt de aktuella platserna och tagit prover som senare analyserats plus en uppsjö annan empirisk bevisning. Empiri handlar alltså inte om att bevisen stödjer vad DU tycker utan det handlar om att ta reda på den objektiva sanningen sett ur ett rent materiellt och vetenskapligt perspektiv.

Citat:
2: Jag har läst hela sidan och inte en enda gång ser jag dom ta upp faktumet att dosen är HCN var mycket högre i avlusningskammrarna än gaskammrarna.

Då är du uppenbarligen blind, titta på den stora tabellen i mitten på sidan som går under namnet Table 20: Cyanide concentrations in masonry of 'gas chambers' / delousing chambers. Ska det vara så svårt?

Citat:
Det kan du inte förneka, Skoll, löss kräver 16.000ppm i 72h, människor kräver 300ppm i en kvart, var god och se inte förbi det faktumet.

Det kan jag visst då eftersom det inte är sant av anledningar som jag vid det här laget redovisat femtioelva gånger utan att du och dina kompisar här på forumet kunnat göra annat än att köra huvudet i sanden.

Citat:
Jämförelsevis är alltså mängden HCN 1500gånger större i avlusningskammrarna än i gaskammrarna. Hur kan du förneka det?

Se ovan.

Citat:
Med lite slutledningsförmåga kan man förstå att bra mycket mer berlinblått har skapats i avlusningskammrarna.

Det menar du inte? Har jag någonsin sagt något annat? Argumentet är hur ni ska förklara avsaknaden av berlinerblå i "gaskammrarna" inte huruvida det är mer berlinerblå i avlusningskammrarna.

Klarar du inte av att attackera något annat än hömän?

Citat:
Men fortfarande har berlinblått funnits i gaskammrarna, om än i liten mängd. Hur förklarar du det?

Vad då menar du med fortfarande? DU har inte bevisat det. När jag frågade efter källa så länkade DU till en sida som inte ens omnämnde berlinerblå.
Senast redigerad av Skoll 2014-10-02 kl. 19:48.
2014-10-02, 20:59
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Nähä? Bara för att du inte vet vad ett empiriskt bevis är så betyder inte det att det inte har redovisats. Det finns massvis med empiriska bevis från revisionister som undersökt de aktuella platserna och tagit prover som senare analyserats plus en uppsjö annan empirisk bevisning. Empiri handlar alltså inte om att bevisen stödjer vad DU tycker utan det handlar om att ta reda på den objektiva sanningen sett ur ett rent materiellt och vetenskapligt perspektiv.

Kallar du fyra forskare som kommit fram till splittrade resultat för empiriska bevis? Och en av dessa fyra rapporter, Leuchter, har visat sig ha massor av hål i sig.

Citat:
Då är du uppenbarligen blind, titta på den stora tabellen i mitten på sidan som går under namnet Table 20: Cyanide concentrations in masonry of 'gas chambers' / delousing chambers. Ska det vara så svårt?

Alltså; i avlusningskammrarna var det otroligt högre doser HCN, som fick stå i timtal så att HCN fick evaporera och tränga sig in i väggar för att bilda berlinblå.

I gaskamrarna var det relativt låga doser HCN i korta intervall, och där kamrarna spolades av med vatten efter varje gasning. Dessutom förstördes dessa kamrar efter kriget, men ändå är man förvånad över att man inte hittar berlinblått?

Trots gaskamrarnas horribla miljö och utsättning för att bilda berlinerblått hittade forskare det år 1945: ,http://www.ihr.org/jhr/v11/v11p207_Staff.html hur kan det förklaras?

Citat:
Det kan jag visst då eftersom det inte är sant av anledningar som jag vid det här laget redovisat femtioelva gånger utan att du och dina kompisar här på forumet kunnat göra annat än att köra huvudet i sanden.

Du förnekar att avlusningskamrarna hade extremt hög dos HCN under lång tid jämfört med gaskamrarna? Förstår jag dig rätt?

Se ovan.

Citat:
Det menar du inte? Har jag någonsin sagt något annat? Argumentet är hur ni ska förklara avsaknaden av berlinerblå i "gaskammrarna" inte huruvida det är mer berlinerblå i avlusningskammrarna.

Klarar du inte av att attackera något annat än hömän?

Citat:
Vad då menar du med fortfarande? DU har inte bevisat det. När jag frågade efter källa så länkade DU till en sida som inte ens omnämnde berlinerblå.

"They were able to confirm the presence of cyanide in Krema II but nowhere else in this preliminary investigation" http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/

Visst hittade man berlinblå i gaskamrarna.
Senast redigerad av Turbojan 2014-10-02 kl. 21:14.
2014-10-02, 21:12
Medlem
Citat:
Nej, han sa att han inte ansåg dig vara berättigad att döda deras män då detta skulle innebära att deras barn skulle växa upp som hämnare.

Det går omöjligt att tolka det så. Särskilt om man läser hela stycket och inte bara den meningen.

Så vad ska vi göra med kvinnor och barn? Frågar Himmler

Vi kan inte döda männen och låta kvinnor och barn växa upp till fiender.

Det här folket måste försvinna från jordens yta! - Himmlers svar på sin egen fråga.

Alltså att döda kvinnor och barn också. Vilket också var precis vad man gjorde enligt rapporterna från einsatzgruppen.
Senast redigerad av Laughlines 2014-10-02 kl. 21:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in