Citat:
Ursprungligen postat av
wishyouwerehere
låter inte rimligt alls
skulle ju hjälpa folk förstå varför hen e så konstig o deppig om dem vet det beror på att hen e våldtäkts offer
Ok, men nu är det så att psykologin bakom hur man beter sig efter en våldtäkt är inte alltid helt "rimlig". Om du nu prompt vill förstå och hjälpa våldtäktsoffer så kan jag tipsa dig om att faktiskt gå ut i verkligheten, engagera dig i en stöd/kvinnojour, läsa på om psykologi osv, istället för att sitta bakom flashback och tro att du vet hur saker och ting fungerar.
För jag antar att du helst vill hjälpa våldtäktsoffrerna, och inte bara är ute efter att snacka skit om invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av
gunhild-k
Med din logik kommer vi fortsätta tysta och mörka dessa brott och med det aldrig få stopp på våldtäkterna och idioter som våldtar. Men visst fortsätt sitt på innerstadscafe i yllekofta och tro att sånt inte drabbar oss PK-ister...
Fast nu tror jag du har missuppfattat lite saker.
1) jag tycker inte att man ska mörka dessa brott (vad får dig att tro det?), jag ifrågasätter dock om det är bra att hänga ut brottsoffren.
2) jag vet mycket väl att våldtäkter drabbar "oss pk-ister" (kul att höra att du är en av oss!). har flera bekanta som vart utsatta för våldtäkter och gemensamt för alla är att det inte vill ha "våldtäktsoffer" skrivet i pannan på dem. många har behövt gå igenom en vidrig process efter detta och varit i behov av bl a psykologhjälp. har du många bekanta som vart utsatta för våldtäkter? hur har de reagerat?
3) jag dricker inte kaffe och har inte riktigt råd att gå på kafeer. yllekofta äger jag ingen. vad har du fått det ifrån?