2014-10-01, 13:36
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Och anledningen till medias underlåtenhet att skriva om detta är att den häktade är....

Lamin Trawally - 1983 - Medborgare Gambia - Tolkbehov Mandinka
Häktningsframställan: https://anonfiles.com/file/1239c93f2...e743c4fb5bcb44

Igen. Det är då själva fan.

När ska svensken få nog av detta? När vaknar vi och inser att vi har fiender, dårar och mördare bland oss? Som vi själva rullat ut mattan åt och bjudit in med ett nervöst leende? Är det först när den egna dottern våldtas, eller den egna sonen misshandlas? När det egna huset blir utsatt för inbrott? Hur mycket längre ska vi utsättas för detta?

När vaknar svensken?
Citera
2014-10-01, 13:57
Medlem
hur gick gripandet till? skrek man åt honom att snällt stå still och vänta på polisförstärkning eller tog man till våld?
Citera
2014-10-01, 18:22
Medlem
diannos avatar
Att det är beundransvärt och heroiskt av mannen som sprang ikapp honom råder det ingen tvivel om!

Huruvida det är beundransvärt att skryta om att man gjorde det i rosa björnborgkallingar på facebook låter jag vara osagt.

Men.

Kan det inte vara en smula respektlöst mot den utsatta kvinnan att outa sig så här? Jag menar, de lär väl bo i ungefär samma hus och vet man alltså vem som var hjälten i dramat så är det väl kanske inte helt omöjligt att klura ut vem brottsoffret var?

Det kan väl vara möjligt att hon helst skulle vilja gå vidare med sitt liv och att inte kleti och pleti ska veta att hon vart utsatt för ett våldtäktsförsök?
Citera
2014-10-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Att det är beundransvärt och heroiskt av mannen som sprang ikapp honom råder det ingen tvivel om!

Huruvida det är beundransvärt att skryta om att man gjorde det i rosa björnborgkallingar på facebook låter jag vara osagt.

Men.

Kan det inte vara en smula respektlöst mot den utsatta kvinnan att outa sig så här? Jag menar, de lär väl bo i ungefär samma hus och vet man alltså vem som var hjälten i dramat så är det väl kanske inte helt omöjligt att klura ut vem brottsoffret var?

Det kan väl vara möjligt att hon helst skulle vilja gå vidare med sitt liv och att inte kleti och pleti ska veta att hon vart utsatt för ett våldtäktsförsök?

Aha!!
Vi försöker skuldlägga han som stoppade brottet för han är svensk? Få bort strålkastarljuset från det verkliga problemet... SJUKT SÅ SJUKT!!!
Citera
2014-10-01, 20:48
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Aha!!
Vi försöker skuldlägga han som stoppade brottet för han är svensk? Få bort strålkastarljuset från det verkliga problemet... SJUKT SÅ SJUKT!!!

Jag citerar vad jag själv skrev tidigare i tråden:

Citat:
Nej, snarare blir han misstänkliggjord av en massa hens, miljöpartister och fi-anhängare. Kanske är han rasist eftersom han ingrep på det här sättet?

Sverige har blivit så jävla sjukt de senaste åren så man tror ibland att man har hamnat i någon slags surrealistisk mardrömsvärld.
Citera
2014-10-01, 21:52
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:

va e de för fult me de?? Borde hon skämmas för att nån följer efter henne o attackerar?
Citera
2014-10-02, 02:44
Medlem
diannos avatar
Citat:
Aha!!
WAAAA JA SKULDLÄGG SVENSKEN CRAAAZZAAAAAUUYYY
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Jag citerar vad jag själv skrev tidigare i tråden:

Sverige har blivit så jävla sjukt de senaste åren så man tror ibland att man har hamnat i någon slags surrealistisk mardrömsvärld.
Jag säger som random "realist" säger till invandrare:

Passar det sig inte så har du all rätt att flytta härifrån

Ville egentligen inte medvetet provocera dig med vad jag skrev, trodde faktiskt inte folk skulle få trippade mardrömskänslor av det, men är det så så kanske det här landet är lite för tufft för din mentala hälsa helt enkelt?
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
va e de för fult me de?? Borde hon skämmas för att nån följer efter henne o attackerar?
Jag vet inte om du någonsin har träffat någon som har varit utsatt för en våldtäkt. Hur som helst så kan jag meddela att väldigt många som blivit utsatta för våldtäkter känner sig smutsiga, förnedrade och deprimerade.

Många vill inte att alla ska veta att de känner sig smutsiga, förnedrade och deprimerade, utan hellre kanske pratar om det in confidence med sina närmaste.

Låter detta rimligt eller är du fortfarande lika förvirrad?
Citera
2014-10-02, 04:08
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:

Många vill inte att alla ska veta att de känner sig smutsiga, förnedrade och deprimerade, utan hellre kanske pratar om det in confidence med sina närmaste.

låter inte rimligt alls
skulle ju hjälpa folk förstå varför hen e så konstig o deppig om dem vet det beror på att hen e våldtäkts offer
Citera
2014-10-02, 07:48
Medlem
Citat:
WAAAA JA SKULDLÄGG SVENSKEN CRAAAZZAAAAAUUYYY

Jag säger som random "realist" säger till invandrare:

Passar det sig inte så har du all rätt att flytta härifrån

Ville egentligen inte medvetet provocera dig med vad jag skrev, trodde faktiskt inte folk skulle få trippade mardrömskänslor av det, men är det så så kanske det här landet är lite för tufft för din mentala hälsa helt enkelt?

Jag vet inte om du någonsin har träffat någon som har varit utsatt för en våldtäkt. Hur som helst så kan jag meddela att väldigt många som blivit utsatta för våldtäkter känner sig smutsiga, förnedrade och deprimerade.

Med din logik kommer vi fortsätta tysta och mörka dessa brott och med det aldrig få stopp på våldtäkterna och idioter som våldtar. Men visst fortsätt sitt på innerstadscafe i yllekofta och tro att sånt inte drabbar oss PK-ister...
Citera
2014-10-02, 12:50
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
låter inte rimligt alls
skulle ju hjälpa folk förstå varför hen e så konstig o deppig om dem vet det beror på att hen e våldtäkts offer

Ok, men nu är det så att psykologin bakom hur man beter sig efter en våldtäkt är inte alltid helt "rimlig". Om du nu prompt vill förstå och hjälpa våldtäktsoffer så kan jag tipsa dig om att faktiskt gå ut i verkligheten, engagera dig i en stöd/kvinnojour, läsa på om psykologi osv, istället för att sitta bakom flashback och tro att du vet hur saker och ting fungerar.

För jag antar att du helst vill hjälpa våldtäktsoffrerna, och inte bara är ute efter att snacka skit om invandrare?

Citat:
Med din logik kommer vi fortsätta tysta och mörka dessa brott och med det aldrig få stopp på våldtäkterna och idioter som våldtar. Men visst fortsätt sitt på innerstadscafe i yllekofta och tro att sånt inte drabbar oss PK-ister...
Fast nu tror jag du har missuppfattat lite saker.

1) jag tycker inte att man ska mörka dessa brott (vad får dig att tro det?), jag ifrågasätter dock om det är bra att hänga ut brottsoffren.

2) jag vet mycket väl att våldtäkter drabbar "oss pk-ister" (kul att höra att du är en av oss!). har flera bekanta som vart utsatta för våldtäkter och gemensamt för alla är att det inte vill ha "våldtäktsoffer" skrivet i pannan på dem. många har behövt gå igenom en vidrig process efter detta och varit i behov av bl a psykologhjälp. har du många bekanta som vart utsatta för våldtäkter? hur har de reagerat?

3) jag dricker inte kaffe och har inte riktigt råd att gå på kafeer. yllekofta äger jag ingen. vad har du fått det ifrån?
Citera
2014-10-02, 14:00
Medlem
PeterNosters avatar
En man i Önsberg håller på med en våldtäckt iklädd enbart kallingar. Mandinkakrigaren Kunta Kinte kommer förbi och björnsbergaren blir störd och sätter efter och griper honom.
Citera
2014-10-02, 15:30
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ok, men nu är det så att psykologin bakom hur man beter sig efter en våldtäkt är inte alltid helt "rimlig". Om du nu prompt vill förstå och hjälpa våldtäktsoffer så kan jag tipsa dig om att faktiskt gå ut i verkligheten, engagera dig i en stöd/kvinnojour, läsa på om psykologi osv, istället för att sitta bakom flashback och tro att du vet hur saker och ting fungerar.

man kan ochså göra som feminist Lisa!
http://www.aftonbladet.se/debatt/kro...cle11817299.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in