2014-09-25, 15:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snytoz
Kan rekommendera er att inte beställa om ni bor i Umeå, tullen där verkar ökat resurserna eller dylikt då 2 av mina egna och flera bekantas paket har blivit tagna! Var aktsam.
Vilken / vilka sidor och fraktbolag användes?
Citera
2014-09-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vilken / vilka sidor och fraktbolag användes?

Skulle också vilja veta detta. Kan det vara så att tullen kör någon storsatsning nu på hösten?

Tänkte beställa i nästa vecka, men vet inte om man ska rida ut stormen innan.
Citera
2014-09-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Skulle också vilja veta detta. Kan det vara så att tullen kör någon storsatsning nu på hösten?

Tänkte beställa i nästa vecka, men vet inte om man ska rida ut stormen innan.

Kör alltid scanbolaget, den här gången byttes dock fraktbolag från owd till Norlo då owd inte fungerade. Vad bekanta beställde med har jag ingen aning om tyvärr.

Dock så är det tullen här i Umeå som beslagtagit och när fraktbolaget kört det över till Sverige tar posten över så har nog inget med vilket fraktbolag om nu inte tullen är mer uppmärksamma av paket från just Norlo.
Citera
2014-09-27, 00:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snytoz
Kör alltid scanbolaget, den här gången byttes dock fraktbolag från owd till Norlo då owd inte fungerade. Vad bekanta beställde med har jag ingen aning om tyvärr.

Dock så är det tullen här i Umeå som beslagtagit och när fraktbolaget kört det över till Sverige tar posten över så har nog inget med vilket fraktbolag om nu inte tullen är mer uppmärksamma av paket från just Norlo.
De flesta använder posten men kolla någon sida tillbaka så ser du om min lyckade beställning där posten inte blev inblandade och vet ett par bolag till som kör med liknande rutiner men bor själv långt från Umeå.
Citera
2014-09-27, 23:53
Medlem
Någon som beställt från Tegalob på sistone?

Jag beställde därifrån den 16/9, och de har inte skickat paketet än.
Mailat ett antal mail till både fraktbolaget som var Transaver, samt till Tegalob.

Transaver säger att dom bara väntar på att få hämta paketet.
Av Tegalob fick jag något automatsvar att de tyvärr inte kunde uppfylla sin normala leveranstid, och att de ursäktade sig för förseningen. Efter det har jag inte fått något mailsvar överhuvudtaget och börjar bli lite orolig om det kommer skickas någonting!

En liten varning alltså!!
Citera
2014-09-30, 19:01
Medlem
Lagt order hos vinsajten .

frakt bolag e-boxdelivery

återkommer när varorna har dykt in.
Citera
2014-09-30, 23:18
Medlem
Finns det Silk Road, fast för alkohol? Jag tänker mig folk som säljer stulen öl osv.
Citera
2014-10-01, 09:27
Medlem
Vi på Scanbolaget undrar vad ni tycker om vår nya logistiker Norlo.

Har någon provat att boka frakt hos dom?
Citera
2014-10-01, 20:31
Medlem
Fick hem min beställning från Scanbolaget idag. Det var inga konstigheter och nog gick det snabbt också. Mycket nöjd!

Chivas Regal 12 40% 1 ltr. - 4 styck.
Absolut Vodka 40% 1 ltr. - 20 styck.
Citera
2014-10-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scanbolaget
Vi på Scanbolaget undrar vad ni tycker om vår nya logistiker Norlo.

Har någon provat att boka frakt hos dom?

Jag beställde för någon vecka sedan och försökte boka frakt med OWD men det gick inte. Efter ett antal försök bokade jag frakten med ABCexpress i stället. Bekräftelse att betalning genomförts kom i mailen och sedan gick det några dagar. Då kom ett nytt mail från Transaver att dom hade överlämnat paketet till DHL. Hur kom Transaver in i bilden? Är abcexpress bara ett annat namn för Transaver?
Citera
2014-10-03, 16:41
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlarn
Jag beställde för någon vecka sedan och försökte boka frakt med OWD men det gick inte. Efter ett antal försök bokade jag frakten med ABCexpress i stället. Bekräftelse att betalning genomförts kom i mailen och sedan gick det några dagar. Då kom ett nytt mail från Transaver att dom hade överlämnat paketet till DHL. Hur kom Transaver in i bilden? Är abcexpress bara ett annat namn för Transaver?
Det är 2 bolag, men har samma ägare:
" i am the owner of Transaver and also another shop ABCexpress.se

can you please tell me what you think about our new page.

the page will only use the service of DHL...

We offer normal DHL service and DHL Express service...

DHL - 3- 6 days delivery from Germany, but from Scanbolaget normal 2-5 days.
DHL Express . 2 - 3 days delivery.. "
Citera
2014-10-04, 15:10
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag tänkte ta hem några flaskor whiskey som Systembolaget inte vill ta in. Det rör sig om Bowmore Surf, Bowmore Enigma och Bowmore Tempest.

Jag har inget emot att betala tull och moms så länge det inte blir vansinnigt mycket extra. Vilken onlinebutik rekommenderas?

Edit: Har sökt runt lite men hittar inte något ställe som har alla tre sorterna och vet inte heller vilka butiker som är bra. Första gången jag ska ge mig på att privatimportera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in