2014-09-22, 16:03
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jaha, Salo bort. Man fick ju för sig att det var han som var Leksand.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/salo-hoppar-av-som-sportchef-i-leksand/

Kjell Kruse vd:n kan det vara bandyspelaren som öste in bollar i Lesjöfors eller var det var? Kanske t o m lite indragen i spelskandalen på 1990-talet.

http://www.dt.se/sport/bandy/pekades-ut-i-spelskandal
Ja, det är bandyspelaren Kjell Kruse.
Citera
2014-09-22, 16:08
Medlem
Nog för att Salo är en stor hycklare men i det här fallet tycker jag synd om honom.
Citera
2014-09-22, 16:23
Medlem
Mikojans avatar
Egentligen synd att Salo försvinner. Han lär vara hetast av dom heta. T o m obalanserade Osten Bergström framstår som en söndagsskolegosse i jämförelse.

Vad jag förstår har Salo gjort ett bra jobb. Fram till nu. Han fick upp trottoarklubben till högsta divisionen. Bra gjort. Djurgården har ingen sportchef. Kanske dit han far?
Citera
2014-09-22, 16:26
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Vad jag förstår har Salo gjort ett bra jobb. Fram till nu. Han fick upp trottoarklubben till högsta divisionen. Bra gjort. Djurgården har ingen sportchef. Kanske dit han far?
Ja, möjligt att man kan ifrågasätta några av säsongens värvningar men överlag har han varit riktigt bra. Bra start på jobbet för Kruse att jaga bort sportchefen. Bra jobbat.
Citera
2014-09-22, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Ja och det håller nog alla med om. Att jag dissade Brunnströms chanser till en karriär inom MMA hade bara varit en kort struntsak i denna tråd om du inte kommit med ditt konstiga svar på den.

För att återgå till topic: Byebye Salo!
Varför tjuter du om viktklasser?
Citera
2014-09-22, 16:57
Bannlyst
Har spelat en del golf ihop med Kjell och han är helt klart en go gubbe privat, men när det gäller föreningslivet är han sällan rätt man på rätt plats om man säger så... Var väldigt förvånad när han presenterades som VD för Leksand.
Citera
2014-09-22, 16:58
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Har spelat en del golf ihop med Kjell och han är helt klart en go gubbe privat, men när det gäller föreningslivet är han sällan rätt man på rätt plats om man säger så... Var väldigt förvånad när han presenterades som VD för Leksand.
Missnöjet med honom lär vara stort efter detta i alla fall. Hade inte velat vara i hans skor.

http://www.leksandsif.se/artikel/57629/

"Under måndagseftermiddagen aviserade Tommy Salo att han har för avsikt att lämna sin tjänst som Leksands IF:s sportchef med omedelbar verkan.
- Det här beskedet kom väldigt hastigt, och just nu handlar det i första hand om att samla all information i ärendet, säger styrelseordförande Anders Holst.

Under tisdagen kommer han och övriga berörda parter att träffas för ett möte.
- Vår ambition är att lösa den här situationen på ett så positivt sätt som möjligt. Förhoppningen är att vi kommer fram till en lösning där Tommy stannar hos oss"

Låter lite positivt i alla fall. Sparka ut Kruse och ta tillbaka Salo för fan.
Citera
2014-09-22, 17:06
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Och Bert Robertsson som påtalade Brunnströms respektlösa tilltag blev utvisad för det. Helt befängt. Han blir alltså retroaktivt frikänd? Eller har han en upp?
Fast abuse of officials är väl aldrig rättfärdigat även om du har "rätt", eller?
Citera
2014-09-22, 17:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att Salo är en stor hycklare men i det här fallet tycker jag synd om honom.
Skulle inte vilja vara ditt tangentbord, helvete vad röd man skulle vara på röven då...du har snart gått om mig antal inlägg trots 7 års kortare medlemskap
Citera
2014-09-22, 17:12
Medlem
Finns det någon mer källa på Salos avgång än från en liten lokalblaska och en kort artikel skriven av en minst sagt trött och övergödd sportchef som inte kan få något annat jobb.

För läser man på andra källor så framgår det ju att Kruse gärna behåller Salo och beskriver relationen de emellan som riktigt vänskaplig. Jag vill nog avvakta det hela tills man får höra något från Salo själv i något större och mer pålitligt media.
Citera
2014-09-22, 17:18
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Fast abuse of officials är väl aldrig rättfärdigat även om du har "rätt", eller?

Jag har alltid "rätt"
Citera
2014-09-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Skulle inte vilja vara ditt tangentbord, helvete vad röd man skulle vara på röven då...du har snart gått om mig antal inlägg trots 7 års kortare medlemskap
Vad vill du ha sagt med den meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in