Citat:
Ursprungligen postat av
putlerthesmall
försök inte... hade du respekterat demokratin så hade du accepterat att majoriteten i östra ukraina inte stöder separatisterna och argumenterat för ett enat ukraina (vilket majoriteten i donbass vill se).
det är inte jag, utan du - hela din emotionellt pro-demokratiska violinkvintett till trots - som inte respekterar demokratins grundläggande principer. om du stöder separatisterna så stöder du en minoritet som använde vapenmakt för att framtvinga sin vilja.
det enda demokratiskt försvarbara är fria val och omedelbart avväpnande av milisgrupper som förtrycker och förstör samhället och dess demokratiska funktionalitet.
även kiev brast demokratiskt i slutet av maidan. men man har därefter korrigerat det genom fria val och en öppen och demokratisk färdplan mot framtiden.
sedan så köper jag inte heller din tearjerker om alla människors lika värde. det är inte det som jag diskuterar; utan olika människors lämplighet för olika funktioner och ämbeten. jag vill gärna ha en hjärnkirurg med utbildning och erfarenhet, men jag vill inte gärna ha en finansminister som kommer direkt från det lokala a-laget (med ett s:t george-band och en AK-47 som främsta meriter).
ha en trevlig dag!
Efter statskuppen i Kiev så kunde den Ukrainska regimen valt den demokratiska vägen: dvs att förhandla och hålla lokala val i de områden som ville förändra sin status inom landet. Men de valde krig - det säger allt. Nu har det skapats sår inom den Ukrainska nationen som sannolikt aldrig kommer att läkas - tack för det kuppmakare!
Demokrati: En person en röst!
Om Krim ett citat:
"But the "gift" of the Crimea was far less altruistic than it seemed. First, because the peninsula was the historic homeland of the Crimean Tatars whom Stalin had expelled during the Second World War, the
Russians did not have the moral right to give it away nor did the Ukrainians have the right to accept it. (s. 499-500) (min fetstil)
Ukraine A History, 3rd Edition (2000) - Orest Subtelny
PS. Orest Subtelny är mycket nationalistisk (pro-Ukraina).
Edit:
I ditt inlägg så skrev du ”tror du - om du kikar på valfri demonstration för separatisterna - på fullt allvar att dessa babushkor, sovjet-nostalgiska gubbar, kriminella losers ” - dvs människosyn, och inte - ”som jag diskuterar; utan olika människors lämplighet för olika funktioner och ämbeten”. Läs igenom vad du skrev , en gång till