2014-09-18, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Avgå alla. Fan vad Leksand ser dåliga ut. Visst, det är "bara" tre matcher men Leksand har ju spelat som en säck med skit varenda match (sett över 60 min, vissa stunder har man spelat ok).

Det här kommer gå på skit rejält. Frågan är om Salo ska ha "tålamod" och "tro" på laget eller om han har staket att börja ordna upp detta och ta lite obekväma beslut. Börja med att ta bort C:et från Ryno och sätt det på Frögren eller Svebba.

Avgå alla, igen.

Jag håller med, jag är väldigt oroad trots att det bara gått 3 omgångar. Sedan hoppas jag verkligen Salo gör något åt Bergenström, det gullas som fan med honom fortfarande. Han håller ju inte måttet längre på denna nivån, det är rätt uppenbart, det gjorde han inte förra säsongen heller.

Ställ honom i båset istället , tror jag skulle funka bättre för han skall inte vara på isen.

Tröjan kanske skall upp i taket men han skall inte spela en match till.
Citera
2014-09-18, 16:25
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jag håller med, jag är väldigt oroad trots att det bara gått 3 omgångar. Sedan hoppas jag verkligen Salo gör något åt Bergenström, det gullas som fan med honom fortfarande. Han håller ju inte måttet längre på denna nivån, det är rätt uppenbart, det gjorde han inte förra säsongen heller.

Ställ honom i båset istället , tror jag skulle funka bättre för han skall inte vara på isen.

Tröjan kanske skall upp i taket men han skall inte spela en match till.
Samtidigt har vi en jävla massa nya spelare. Att allt ska funka direkt är nog aningen naivt att tro.
Citera
2014-09-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fjantenberg lär väl vara skadad?

Möjligt, ni kan gärna få tillbaka honom, har inte bidragit med något.

Tror Frölunda tar det lätt ikväll, 5-2, HV71 har ett bra anfallspel men målvakterna och defensiven sviker. Jag menar Petrasek? Den idioten har väl gjort sitt...
Citera
2014-09-18, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjafo
Möjligt, ni kan gärna få tillbaka honom, har inte bidragit med något.

Tror Frölunda tar det lätt ikväll, 5-2, HV71 har ett bra anfallspel men målvakterna och defensiven sviker. Jag menar Petrasek? Den idioten har väl gjort sitt...
Är inget fel på Petrasek. Röflunda har inte en chans ikväll. Fjantenberg är er nu, honom vill vi inte ha och måste vi välja så tar vi Fälth alla dagar i veckan förre Fjanten.
Citera
2014-09-18, 17:23
Bannlyst
SHL tabell, lite sent men ändå:

1.Djurgården
2.Linköping
3.Frölunda
4.Leksand
5.Örebro
6.Färjestad
7.Luleå
8.Växjö
- - - - - - -
9.Brynäs
10.HV71
- - - - - - -
11.Modo
12.Skellefteå AIK

Sett till utmanare om guldet så vill jag Leksand och Indians i en finalmöte.

Sett till laget som åker ur så hoppas jag SAIK ev Modo sen MIF, Mora, Västerås ev en till.

Men det laget kan vara Modo om dom överlever kvalserien ner.

En lagdel stark i SAIK men det hjälper inte i år. Svag defensiv.

Plus att MIF ska upp till finrummet efter snart 8 eller 10 säsonger i H-Allsvenskan.

Storsatsning mot SM-slutspel kan börja om de går upp.
Citera
2014-09-18, 17:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -JA-
SHL tabell, lite sent men ändå:...

Ja, du har missat stoppdatum och SHL har redan sammanställt de inlämnade förslagen och kommit fram till hur serien slutar. Det blev inte som du vill.

Hur tänkte du med SAIK som 12:a och Växjö som 8:a, är det bara en återspegling av dina sympatier? I så fall finns det väl en supportertråd.
Citera
2014-09-18, 17:39
Medlem
Citat:

1.Djurgården
2.Linköping
3.Frölunda
4.Leksand
5.Örebro
6.Färjestad
7.Luleå
8.Växjö
- - - - - - -
9.Brynäs
10.HV71
- - - - - - -
11.Modo
12.Skellefteå AIK

Sett till laget som åker ur så hoppas jag SAIK ev Modo sen MIF, Mora, Västerås ev en till.

Plus att MIF ska upp till finrummet efter snart 8 eller 10 säsonger i H-Allsvenskan.

Oj, herregud. Meningen att man skall vända på tabellen?
Citera
2014-09-18, 17:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

1.Djurgården
2.Linköping
3.Frölunda
4.Leksand
5.Örebro
6.Färjestad
7.Luleå
8.Växjö
- - - - - - -
9.Brynäs
10.HV71
- - - - - - -
11.Modo
12.Skellefteå AIK

Är du måhända en gammal användare i en ny skrud? Nämner inga namn.

SKAIK's defensiv svag? Utveckla.
Citera
2014-09-18, 17:40
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Tyvärr är det risk att 3 500 i verkliga åskådare blir fakta hos många mätta klubbar och dom som är för dåliga för SHL. Underhållningsvärdet avgör. TV-soffan är en jobbig konkurrent.

Hur är det förresten med typ 3500 i Delfinen i Luleå? Läktarna på bortre långsidan och en kortsida var pinsamt tomma match efter match förra säsongen. Tomma sponsorsplatser? Kan aldrig ha varit över 3500 i kött och blod.

Jag är rädd att vi faktiskt kan se såna siffror i andra arenor, hopps verkligen inte att Brynäs var en indikation.

Det har inte varit under fyratusen i Delfinen sen senaste renoveringen 2009. Bottennoteringen ligger kring 4200.

I kött och blod tror jag det är över 6700 när det är fullsatt men officiellt är det 6300. Så svårt att säga, man är dåliga på att scanna in alla som kommer in i arenan så de tär inte tillförlitligt. Det enda man kan gå på är sålda biljetter och det tillsammans med intäkter per match är ju den intressanta summan för föreningen. För åskådarna är det ju själva upplevelsen som är viktig så där behöver ju 4500 inte behöva vara bättre än 4200. Men att ju mer publik desto bättre är ju såklart en no brainer.
Citera
2014-09-18, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
och Växjö som 8:a
Så ruggigt ineffektiva de har varit på bortaplan så kommer det inte bli många poäng för dem. Sanningen är ju att överpresterade något enormt förra säsongen och inte har de lyckats värva särskilt kul till denna säsong heller. Jag tror på slutspel för dem men alls inte så mycket mer.
Citera
2014-09-18, 18:28
Bannlyst
Tycker jag visste dåliga spelare i SAIK's backuppsättning och målisar så håller dom botten placering i årets SHL säsong. Släppte dom bästa spelare.

H-Allsvenskan ska dom nå efter denna säsongen.

MIF upp till SHL som är väntat efter flera säsonger i H-Allsvenskan irad.
Citera
2014-09-18, 19:43
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Tycker jag visste dåliga spelare i SAIK's backuppsättning och målisar så håller dom botten placering i årets SHL säsong. Släppte dom bästa spelare.
Ja, Svensson har fortfarande jättemycket att bevisa som målvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in