Citat:
Ursprungligen postat av
Aviart
Jag formulerade mig dumt.
Det har inte mer nyhetsvärde än att Löfven använder tandborstar som skithuspapper, att Reinfeldt gillar att ha på sig en grön overall med tillhörande raff-set under eller att du gillar att umgås med tyska läderbögar och kasta rå bläckfisk på varandra. Det är av privat natur och inte den enskildes sak att avgöra huruvida det är rätt eller fel. Av intervjun att döma har Jimpan tagits på sängen när dom ringt och försökt svara så diplomatiskt som möjligt.
Detta är dock bara ett av den lavin av "avslöjanden" som så lägligt kommit precis innan det stundande valet. Du tycker inte det är lite konstigt? (copy-paste det jag skrev innan)
Jag är inte partiledare, så vad jag har för preferenser är nog inte så intressant. Men om Löfven använder tandborstar som skithuspapper eller Reinfeldt gillar raff-set så har det nog ett värde för den här forumdelen, tycker du inte?
Som torsk på alkohol, narkotika, sex eller spelande riskerar man att försätta sig, eller försättas, i situationer som en partiledare inte bör befinna sig i. Exempelvis utpressning eller något annat. Så att det är helt och hållet "privat" håller jag inte med om.
Konstigt att det hamnar i media just nu? Nej inte det minsta. Den som har läckt till SR är förmodligen fientligt inställd till SD, och har därför lämnat över informationen med förhoppningen om en publicering innan valet. För SR:s del handlar det om att göra en nyhetsvärdering, och kommit fram till att det har det varefter de kontaktat Jimmie Åkesson och bett om en kommentar. När reportaget är gjort har det tagit in det i Kvart i fem-ekot. Inga konstigheter.