Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-03, 23:02
  #1
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Klockan 23.29, måndagen den 28 juli fick polisen larm om att det pågick skottlossning i Skäggetorp. Knappt två minuter senare anlände de två första poliserna till platsen. De fick genast syn på den svårt skadade 18-åringen och påbörjade hjärt- och lungräddning. Den okände fotografen tog en bild som visar hur poliserna försöker att rädda livet på 18-åringen. På samma bild, som nu ingår i förundersökningen, syns en person som sitter på en moped ett stycke bort.

– Vi är angelägna om att komma i kontakt med personen som tog den här bilden eftersom vi tror att han eller hon har viktiga upplysningar att lämna till oss, säger kammaråklagare Helene Gestrin, som leder förundersökningen.

Klockan 01.39 samma natt valde fotografen att publicera ett inlägg på internetforumet Flashback. Han valde även att lägga ut en länk till sin nytagna bild. I inlägget skrev fotografen: "Såg hela händelsen, ca 8-10 skott (pistol)."

Polisen har, utan att lyckas, försökt att få tag i fotografen, som på Flashback kallar sig för "Mordarosten".

– Vi har hållit cirka 480 förhör i den här utredningen, men vi har inte pratat med någon som säger sig ha tagit den här bilden, säger polisens utredningsledare John Skoog.

/.../

Polisen har tidigare övervägt att vända sig till Flashback med en begäran om att lämna ut identiteten på fotografen.

– Men vi tror inte att det är en framkomlig väg eftersom Flashbacks server ligger utomlands och då kan vi inte göra någon ip-spårning, säger åklagaren.

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...t-7299209.aspx

Personen uppger i aktuell tråd att polisen borde veta vem som döljer sig bakom nicket:

(FB) Skäggetorp (Linköping), 28/7-14: Skottlossning, en död
Citera
2014-09-03, 23:08
  #2
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Edit: TS uppger sig ha kontaktat polisen.
(FB) Skäggetorp (Linköping), 28/7-14: Skottlossning, en död

__________________
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2014-09-03 kl. 23:13.
Citera
2014-09-04, 09:29
  #3
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nu även i AB:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19473193.ab

Citat:
– Vi tycker det är bättre att den här personen hör av sig frivilligt till oss, säger biträdande utredningsledare Gunilla Broman till Corren.


Vilken hetsjakt det blev på den här killen då.
Citera
2014-09-04, 11:09
  #4
Medlem
Mordarostens avatar
Ja jag förstår inte heller. Detta som skrämmer vittnen.
Citera
2014-09-04, 11:14
  #5
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Ja jag förstår inte heller. Detta som skrämmer vittnen.

Men skärp dig nu! Ta ansvar för det demokratiska landet vi lever i och gör lite nytt. Hör av dig.
Citera
2014-09-04, 11:21
  #6
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Men skärp dig nu! Ta ansvar för det demokratiska landet vi lever i och gör lite nytt. Hör av dig.
Läste du hans inlägg i den andra tråden? Han har ju redan gett all information han har.
Citera
2014-09-04, 15:28
  #7
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Läste du hans inlägg i den andra tråden? Han har ju redan gett all information han har.

Han vet väl inte vad polisne vill veta nu. Det enda rätt är att göra detta på det korrekta sättet och sluta vara en liten fitta. Springer man omkring och fotar får man stå sitt kast och ta ansvar.
Citera
2014-09-04, 17:20
  #8
Avstängd
karlinges avatar
Civilkurage kallas det. Något denna kille inte har.
Det här kan vara det mest patetiska jag läst i år. En kille utan ballar som smyger omkring på Flashback.

I och med att han inte vågar prata med polis gör honom bara mer misstänkt.
Nu kommer han förmodligen dessutom få en dom på sig för skyddande av brottsling eller försvårande av utredning.

Är det såna här som Sverige demokraterna vill ha kvar i det här landet? Fyfan, var är Sverige på väg?!
Citera
2014-09-04, 19:53
  #9
Medlem
escape.s avatar
Jävlar vad feg Mordarosten är, verkligen en skam för det svenska samhället! Om polisen ber dig att kontakta dem för de vill höra vad du har att säga för att klara upp ett MORD så gör man för helvete det!

Du vet väl inte vad polisen vet, de kanske vet något som du inte vet och det som du betraktar som oviktigt kanske spelar en avgörande roll.

Dålig stil av dig iallafall, nästan så man tror att du är inblandad i mordet....
Citera
2014-09-04, 21:56
  #10
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Han vet väl inte vad polisne vill veta nu. Det enda rätt är att göra detta på det korrekta sättet och sluta vara en liten fitta. Springer man omkring och fotar får man stå sitt kast och ta ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Civilkurage kallas det. Något denna kille inte har.
Det här kan vara det mest patetiska jag läst i år. En kille utan ballar som smyger omkring på Flashback.

I och med att han inte vågar prata med polis gör honom bara mer misstänkt.
Nu kommer han förmodligen dessutom få en dom på sig för skyddande av brottsling eller försvårande av utredning.

Är det såna här som Sverige demokraterna vill ha kvar i det här landet? Fyfan, var är Sverige på väg?!

Citat:
Ursprungligen postat av escape.
Jävlar vad feg Mordarosten är, verkligen en skam för det svenska samhället! Om polisen ber dig att kontakta dem för de vill höra vad du har att säga för att klara upp ett MORD så gör man för helvete det!

Du vet väl inte vad polisen vet, de kanske vet något som du inte vet och det som du betraktar som oviktigt kanske spelar en avgörande roll.

Dålig stil av dig iallafall, nästan så man tror att du är inblandad i mordet....

Trevliga ni är. Som jag sagt tusen gånger har jag redan pratat med polisen. Vet vad som händer i skäggetorp och vill inte bli inblandad i det. Om ni visste vad som hände här så skulle ni troligen göra samma sak. Det är media som gör det större än vad det är. Men ni får tycka vad ni vill.
Citera
2014-09-04, 22:42
  #11
Medlem
Mr.Inlooks avatar
Norrköpings Tidningar: Mordarosten: "Visst är jag rädd"
Citat:
– Jag vill inte att mitt namn ska komma ut till allmänheten på något sätt för polisen läcker som ett såll. Jag försöker inte att dölja någonting, men jag vill bara vara en anonym tipsare.
– Jag bor en bit ifrån. Jag hade öppet fönster och hörde att det hände någonting. Jag tittade ut och såg på avstånd att något lyste upp. Det var på rätt stort avstånd, så jag såg inte så mycket. Jag satt vid datorn.


Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Trevliga ni är. Som jag sagt tusen gånger har jag redan pratat med polisen. Vet vad som händer i skäggetorp och vill inte bli inblandad i det. Om ni visste vad som hände här så skulle ni troligen göra samma sak. Det är media som gör det större än vad det är. Men ni får tycka vad ni vill.
Du gör givetvis rätt. De här kortbyxklädda piff, puff och paff (LeonVance, karlinge och escape.) är helt ute och cyklar (och de vill mest bara jamsa och ha sig). Korkskallar som försöker spela hobbymoralpoliser med sina (impotenta) åsikter.

Den linje du har valt där du har berättat det du vill berätta för polisen - där det får räcka - det har jag full förståelse för.
__________________
Senast redigerad av Mr.Inlook 2014-09-04 kl. 23:12.
Citera
2014-09-05, 14:32
  #12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Trevliga ni är. Som jag sagt tusen gånger har jag redan pratat med polisen. Vet vad som händer i skäggetorp och vill inte bli inblandad i det. Om ni visste vad som hände här så skulle ni troligen göra samma sak. Det är media som gör det större än vad det är. Men ni får tycka vad ni vill.

Googla civilkurage sen ger jag dig det klassiska talesättet "ett gott samvete är den bästa huvudkudden".

Vad du än svarar mig efter detta så finns det ingen som helst ursäkt för vad du gör nu.

Lycka till i livet grabben!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback