Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-01, 18:47
  #1
Medlem
Tja! Vi har TV och bredband via telia fiber och det jag undrar nu är om det på något sätt går att se tvkanalerna via datorn istället för genom boxen och på TV:n?

Bästa vore ju om jag kunde se de direkt på webben genom telia eller något, eftersom vi betalar för tvkanalerna via fiber? Eller måste jag ha en tvbox för att mottaga kanalerna?

Kanske någon som fattar vad det är jag försöker säga och vill göra?

ps. Vet inte om tråden ligger i rätt forum, flytta om den ligger fel.
Citera
2014-09-01, 18:53
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Det är bara att aktivera Telia Play Plus och logga in med valfri webbläsare, platta eller telefon

https://playplus.telia.se/
Citera
2014-09-01, 19:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är bara att aktivera Telia Play Plus och logga in med valfri webbläsare, platta eller telefon

https://playplus.telia.se/

Så om jag har det där så kan jag kolla tv-kanalerna live? Precis det som går på tv just nu?
Citera
2014-09-02, 09:39
  #4
Medlem
För att se "samma tv" i datorn som på TVn behöver du ett TV kort till datorn eller en box som kan streama till datorn. Det första tror jag inte finns för iptv och troligen inte det senare heller.

Samma kanaler fast helt annat väg hem till dig kan du se på play eller andra tjänster som magine.
Citera
2014-09-02, 12:28
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Så om jag har det där så kan jag kolla tv-kanalerna live? Precis det som går på tv just nu?
Ja du kan se samma kanaler på datorn eller telefonen eller plattan live som du betalar för att se i tv'n.

Man behöver inget tv-kort bara att datorn är ansluten till internet.
Citera
2014-09-02, 16:38
  #6
Medlem
DennisOlofs avatar
Det går om man verkligen vill, men det krävs tyvärr en extra box och abonnemang, sedan kan man t.ex. koppla den boxen till en slingbox (eller liknande), och använda sin dator eller andra enheter hemma för att titta på streamat från slingboxen, byta kanal osv.

Men Telia använder sig inte av smartcards vad jag vet, utan det är mjukvarukryptering, förut funkade en del gratiskanaler genom VLC så man kunde titta på streamen, men det går inte numera tror jag.
Citera
2014-09-02, 16:58
  #7
Medlem
kimdah2002s avatar
Varför krångla till det !? Har du Telia digitaltv har du möjlighet att se alla kanaler du kan se på tv'n även i din dator, padda eller mobiltelefon. Samma utbud, du behöver bara lägga till tjänsten Telia Play+ den kostar 0:- bara att logga in på din Telia sida och kryssa för den...

http://www.telia.se/privat/tv/kanalp...lay-plus-start
Citera
2014-09-02, 18:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Varför krångla till det !? Har du Telia digitaltv har du möjlighet att se alla kanaler du kan se på tv'n även i din dator, padda eller mobiltelefon. Samma utbud, du behöver bara lägga till tjänsten Telia Play+ den kostar 0:- bara att logga in på din Telia sida och kryssa för den...

http://www.telia.se/privat/tv/kanalp...lay-plus-start

Hörru, försöker göra precis som du säger! Problemet är att när jag loggat in så får jag bara upp standardkanalerna så som svt1, svt2, tv4, axcess o skit.. Vill ju se kanal 9 som även ingår i mitt utbud mixa 8 som jag har? Varför får jag inte upp kanalen för? :/
Citera
2014-09-02, 19:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
För att se "samma tv" i datorn som på TVn behöver du ett TV kort till datorn eller en box som kan streama till datorn. Det första tror jag inte finns för iptv och troligen inte det senare heller.

Samma kanaler fast helt annat väg hem till dig kan du se på play eller andra tjänster som magine.


Fel fel fel


Telia har som redan nämnts i tråden Telia+ vilket innebär att du kan se nästan samma kanaler via dator, mobil, läsplatta (ViaSats kanaler ingår inte)
Citera
2014-09-02, 19:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Hörru, försöker göra precis som du säger! Problemet är att när jag loggat in så får jag bara upp standardkanalerna så som svt1, svt2, tv4, axcess o skit.. Vill ju se kanal 9 som även ingår i mitt utbud mixa 8 som jag har? Varför får jag inte upp kanalen för? :/


Det är för att du har basic (gratis) som ingår i tv-abbonemanget . Kostar x antal kronor per månad för att få samtliga kanaler (dock ej ViaSat-kanalerna)
__________________
Senast redigerad av Mackan09 2014-09-02 kl. 19:30.
Citera
2014-09-02, 20:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Det är för att du har basic (gratis) som ingår i tv-abbonemanget . Kostar x antal kronor per månad för att få samtliga kanaler (dock ej ViaSat-kanalerna)

Men vad fan! Jag har även köpt premium på kanal 9.. Alltså en helt annan grej, för jag vill se bigbrother 24/7, kan jag använda detta för att se kanal 9 live kanske? Alltså se direktsändningar? Eller hur fan ska jag kunna se kanal 9 direkt?
Citera
2014-09-02, 20:45
  #12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Men vad fan! Jag har även köpt premium på kanal 9.. Alltså en helt annan grej, för jag vill se bigbrother 24/7, kan jag använda detta för att se kanal 9 live kanske? Alltså se direktsändningar? Eller hur fan ska jag kunna se kanal 9 direkt?
Skall du se 9'an måste du ha Play+ Stor (gratis i 3 månader)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback