2014-08-31, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det finns antagligen hur jävla många anledningar som helst till varför ni är bottentippat.
GE DÅ FÖR FAN EN ENDASTE LITEN JÄVLA ANLEDNING!!!
Citera
2014-08-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
GE DÅ FÖR FAN EN ENDASTE LITEN JÄVLA ANLEDNING!!!
Om du scrollar lite så kommer du få svar på din fråga, aningen smådrygt att återberätta allt.
Citera
2014-08-31, 19:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
vi är kraftigt nederlagstippsde ja, men det är bara bra för då har vi inget att förlora. Passar perfekt att vara underdogs för då får laget extra tändvätska. Visst, vi kanske tvingas kvala men jämfört med för en månad sen så tycker jag vi ser stabilare ut nu. Det bästa vore,om det blir kvalspel att Modo hänger sig kvar och Timrå blir ett av lagen som går upp. Låt oss hoppas att det blir så.

Jag byter tråd.

---

Jag kan inte se det minsta lilla positivt med att vara nederlagstippade. Anledningen till det är att truppen inte är stark. Jag tror inte ett ögonblick på "extra tändvätska" i dessa "främlingslegionära" tider. Det som är mest oroande är att det sett ut så här i årtionden. Det som utmärker Modo är att det är svårt att bygga vidare på framgång. Efter SM-gulden har det alltid burit utför och det har inte funnits en plattform att samla upp för att möta det negativa.
Citera
2014-08-31, 19:15
Bannlyst
Citat:
Om du scrollar lite så kommer du få svar på din fråga, aningen smådrygt att återberätta allt.
Jag scrollar och scrollar men hittar ingenting. Du får gärna länka till det inlägg du gör en analys om varför HV71 nu inte skulle kunna räcka till.

Varför målvakterna inte duger till?

Varför skulle PP inte hålla?

Varför skulle BP inte hålla?

Varför skulle det inte finnas en lagsammanhållning?

Varför våra backar inte skulle ha slagskott?

Varför skulle våra målskyttar inte kunna göra mål.

Jag för egen del kan faktiskt bara se att det som kan stjälpa HV71 är det dåliga humöret, förmågan att ta onödiga utvisningar men det verkar som att nya tränaren håller på att slipa bort den detaljen.

Nåja inte ens den punkten har ni svin kunnat ta upp som en anledning för att HV71 skulle knasa, ni är ju för rent ut sagt patetiska och följer inte med och kan och vet ingenting.

Samma nivå som på den där jävla bögen i Aftonbladet som menade på att värvningen av Ersberg skulle göra att HV blev sämst av den anledningen att Wesslau inte längre kunde känna sig säker på sin plats.

Den jävla nivån håller den så kallade kritiken och analys av HV71, men jag bara undrar när fan gjorde en konkurrenssituation en spelare och ett lag sämre?
Citera
2014-08-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag byter tråd.

---

Jag kan inte se det minsta lilla positivt med att vara nederlagstippade. Anledningen till det är att truppen inte är stark. Jag tror inte ett ögonblick på "extra tändvätska" i dessa "främlingslegionära" tider. Det som är mest oroande är att det sett ut så här i årtionden. Det som utmärker Modo är att det är svårt att bygga vidare på framgång. Efter SM-gulden har det alltid burit utför och det har inte funnits en plattform att samla upp för att möta det negativa.
På sätt och vis har du rätt men som jag skrev förut. Modo är nästan alltid nederlagstippade och då har man(visserligen med mycket möda och stort besvär) lyckats kravla sig bort från bottenstriden och bortsett från förra säsongen spelat slutspel 2 raka säsonger efter sejouren i Kvalserien. Visst är vi totalt sett, med tanke på truppen närmare kvalspel än slutspel, men jag kan inte förstå varför man kan dra den slutsatsen redan nu. Det har trots allt sett helt okej ut hittils på försäsongen och nyförvärven verkar redan nu ha tagit för sig. Och när Ahnelöv kommer tillbaka så kommer saker bli än bättre. Och att sedan Anders Forsberg kommer satsa mycker på junisar ger jag mycket kudos för. Visst, vi kommer säkert vara i botten större delen av säsongen, men gissningsvis så kommer vi göra en stark slutspurt och undvika kval dom sista matcherna.
Citera
2014-08-31, 19:22
Medlem
m4tt145s avatar
Om vi vänder på det då, vad talar för att HV ska komma före lag som Växjö, Frölunda, Färjestad, Brynäs, Luleå och Skellefteå? Tycker inte man ser överdrivet starka ut på pappret.

7-8 är en rimlig placering.
Citera
2014-08-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Om vi vänder på det då, vad talar för att HV ska komma före lag som Växjö, Frölunda, Färjestad, Brynäs, Luleå och Skellefteå? Tycker inte man ser överdrivet starka ut på pappret.

Det återstår ju att se, jag tycker ju att det verkar rimligt men en luffare som skogsrök går ju inte att snacka med så man får nog göra bäst i att bara ignorera honom.
Citera
2014-08-31, 19:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
På sätt och vis har du rätt men som jag skrev förut. Modo är nästan alltid nederlagstippade och då har man(visserligen med mycket möda och stort besvär) lyckats kravla sig bort från bottenstriden och bortsett från förra säsongen spelat slutspel 2 raka säsonger efter sejouren i Kvalserien. Visst är vi totalt sett, med tanke på truppen närmare kvalspel än slutspel, men jag kan inte förstå varför man kan dra den slutsatsen redan nu. Det har trots allt sett helt okej ut hittils på försäsongen och nyförvärven verkar redan nu ha tagit för sig. Och när Ahnelöv kommer tillbaka så kommer saker bli än bättre. Och att sedan Anders Forsberg kommer satsa mycker på junisar ger jag mycket kudos för. Visst, vi kommer säkert vara i botten större delen av säsongen, men gissningsvis så kommer vi göra en stark slutspurt och undvika kval dom sista matcherna.

Just detta att inte hitta tränare som stämmer med lagets behov är typiskt. Jag har lika lite förtroende för Anders Forsberg som jag hade för Challe. De är negativa personligheter, vilket inte skapar den laganda som behövs i Modo. Detta är en del i kulturen, att inte lyckas värva tränare som kan lyfta laget.
Citera
2014-08-31, 19:27
Bannlyst
Citat:

Här ska det fan inte vändas. Jag har ägnat halva dagen om att skriva om sånt som ser positivt ut för HV-laget.

Då kan det fan vara på plats att det slutas att tyckas och istället förklaras varför man tycker si eller så, och nu fan har ni tyckt utan att förklara i månader och veckor så nu jävlar får ni komma med lite kött på de magra benen. Och om inte kan ni fan packa ihop och dra åt helvete!
Citera
2014-08-31, 19:30
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Här ska det fan inte vändas. Jag har ägnat halva dagen om att skriva om sånt som ser positivt ut för HV-laget.

Då kan det fan vara på plats att det slutas att tyckas och istället förklarar varför man tycker si eller så, och nu fan har ni tyckt utan att förklara i månader och veckor så nu jävlar får ni komma med lite kött på de magra benen. Och om inte kan ni fan packa ihop och dra åt helvete!
Haha

På pappret så är kanske HV femte bäst eller något. Sen med förra säsongen i åtanke, samt tränarvalet, gör att jag tvivlar i alla fall.
Citera
2014-08-31, 19:32
Medlem
Citat:
Jag scrollar och scrollar men hittar ingenting. Du får gärna länka till det inlägg du gör en analys om varför HV71 nu inte skulle kunna räcka till.

Varför målvakterna inte duger till?

Varför skulle PP inte hålla?

Varför skulle BP inte hålla?

Varför skulle det inte finnas en lagsammanhållning?

Varför våra backar inte skulle ha slagskott?

Varför skulle våra målskyttar inte kunna göra mål.

Jag för egen del kan faktiskt bara se att det som kan stjälpa HV71 är det dåliga humöret, förmågan att ta onödiga utvisningar men det verkar som att nya tränaren håller på att slipa bort den detaljen.

Nåja inte ens den punkten har ni svin kunnat ta upp som en anledning för att HV71 skulle knasa, ni är ju för rent ut sagt patetiska och följer inte med och kan och vet ingenting.

Samma nivå som på den där jävla bögen i Aftonbladet som menade på att värvningen av Ersberg skulle göra att HV blev sämst av den anledningen att Wesslau inte längre kunde känna sig säker på sin plats.

Den jävla nivån håller den så kallade kritiken och analys av HV71, men jag bara undrar när fan gjorde en konkurrenssituation en spelare och ett lag sämre?
Och du tror inte att skribenten i fråga, plus dom som tippar er har sett er spela då och analyserat därifrån? Finns ingen krönikör/expert som bara tippar utan bara vidare utan dom gör det helt ärligt och går in djupt hur dom tycker och tänker. Om du nu tar så illa vid dig av det så kan ju du bli expert själv och visa vart skåpet ska stå. Dessutom har ni samma trupp som förra året, men ny tränare förvisso, men truppen är väldigt snarlik och det är i underkant att tippa er långt ner.

Gällande Ersberg: Inget illa menat, men Ersberg suger. Dom gånger jag sett honom har han varit väldigt ojämn, släppt in massa billiga mål och allmänt gett ett osäkert intryck på hela laget. Jag tycker att eran trupp ser helt okej ut ärligt talat, men målvaktssidan är den som känns mest tveksam för tillfället enligt mig. Wesslau må ha varit ruggig för några säsonger sen men har tappat betänkligt och Ersberg har aldrig varit någon stormålvakt. Klar säkerhetsrisk där.
Citera
2014-08-31, 19:33
Bannlyst
Citat:
Sen med förra säsongen i åtanke, samt tränarvalet, gör att jag tvivlar i alla fall.
Och lite mer exakt vad är det som gör att Olausson och Stillman inte räcker till tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in