2014-08-30, 18:40
Medlem
jag har nämnt boken en (1) gång. relativt den skitflod av obegripliga, särstavande och konspirationsteoretiska inlägg de pro-ryska skribenterna spyr ur sig (gärna mitt i natten, i sig ganska talande) känns det tämligen harmlöst. men det är ju kul att ni känner er manade att försvara en ledare som på alla sätt och vis suger!
Senast redigerad av putlerthesmall 2014-08-30 kl. 18:44.
2014-08-30, 18:46
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur säkert är det att Ryssland förser rebellerna med vapen?

Vill Ryssland att Ukraina tror att de förser rebellerna med vapen så att Ukraina ska ge upp östra Ukraina?

Det är fullständigt säkert. Finns ingen tvekan alls.

Det här handlar om att djupt konservativa kretsar i Ryssland vill expandera landets gränser. Då tar man till alla metoder man kan, propaganda, ekonomiskt sabotage mot grannländer, underblåsande av interna konflikter samt militära ingripanden.

Den som tror något annat är helt enkelt dum.

Alltså, jag följde kriget USA-Irak år 2003. Missförstå mig inte, men militärhistoriskt intresserad som jag är så kände jag lite saknad över att det kriget nog var det sista mellan stater. Men oj, vad jag bedrog mig. Nu har vi en tydlig spänningslinje mellan stater, t o m europeiska stater, och Sverige ligger alldeles bredvid denna spänningslinje och berörs av militära flygrörelser mm.
2014-08-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
jag har nämnt boken en (1) gång. relativt den skitflod av obegripliga, särstavande och konspirationsteoretiska inlägg de pro-ryska skribenterna spyr ur sig (gärna mitt i natten, i sig ganska talande) känns det tämligen harmlöst. men det är ju kul att ni känner er manade att försvara en ledare som på alla sätt och vis suger!

Underbart att just du påstår att folk "särstavar"
Vad är det för stav förresten?

Angående Putin, jäklar vad han suger egentligen. Nu skickar han ännu mer mat till de som svälter. Fy fan vad hemskt av honom.

Det måste ju vara hemskt, då han ju är den ende som faktiskt gör det.

https://www.youtube.com/watch?v=XcVU5KJh9aU
2014-08-30, 18:57
Bannlyst
Hur länge, tror ni, kan Ryssland hålla, innan dess ekonomi kollapsar, om man utöver nuvarande sanktioner kastar Ryssland ut ur SWIFT?
Tror, det tar max ett halvt år, innan Putler faller
2014-08-30, 18:58
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75

Angående Putin, jäklar vad han suger egentligen. Nu skickar han ännu mer mat till de som svälter. Fy fan vad hemskt av honom.

Du, jag har pratat med folk som flytt från Luhansk. Staden är tom öch öde, nästan, nu. De får hjälp av ukrainska myndigheter. Sluta snacka skit.
2014-08-30, 19:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

De har även efter förslag från Ukraina kommit överens om att börja skicka hjälpsändningar med tåg.
2014-08-30, 19:08
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Nej, det jag har sett är SBU-regisserade påståenden, som oftast är rent skrattretande, och om man hade orkar leta i bara 2-3 dagar efter att "nyheten" släppts så hade man sett är det mesta debunkats redan efter ett par dagar. Ett par påståenden har dock inte kunnat visas vara lögn, och de kan tänkas vara sanna, men det är enbart en droppe i en latrin av propaganda som de öser ut.

Vi som läser lite annat än bara Russia Today har vetat att USA har haft satellitspaning mot området i flera månader nu. (Ingen överraskning, utom för dig tydligen). Nato har vid åtminstone ett par tillfällen publicerat satellitfoton från civila satelliter, redan där kan man se vilka sorters fordon Ryssland har fört fram till gränsen. Senast nu i veckan publicerades bilder på självgående bepansrat artilleri. Så jodå, fakta finns på bordet sedan länge och det är ingen som har "debunkat" ett jävla dugg.
2014-08-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Du, jag har pratat med folk som flytt från Luhansk. Staden är tom öch öde, nästan, nu. De får hjälp av ukrainska myndigheter. Sluta snacka skit.

Dina gröna gubbar med antenner kan säga vad de vill. OSCE motsäger exakt allt dina gröna gubbar med antenner påstår. Luhansk har förlorat ca halva befolkningen, resten är kvar, i nöd och bombade av Kiev. Kiev har inte skickat någon hjälp alls, förutom om man räknar sprängämnen.

Knappt några flyktingar tar sig till Kiev, nästan alla väljer Ryssland, ganska talande.

Samtidigt har Ryssland nu gått ut med att man ska hjälpa Ukrainska flyktingar med pension för att underlätta lite för de som är i nöd:

http://rt.com/politics/183564-ukraine-russia-pensions-refugees/
2014-08-30, 19:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilves
Ryska pansarvangnar kan Kiel militären köpt av andra länder ex Ungern eller Polen.
Nej det kan man inte då man har tusentals egna vagnar modell T64/80/84.
2014-08-30, 19:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Dina gröna gubbar med antenner kan säga vad de vill. OSCE motsäger exakt allt dina gröna gubbar med antenner påstår. Luhansk har förlorat ca halva befolkningen, resten är kvar, i nöd och bombade av Kiev. Kiev har inte skickat någon hjälp alls, förutom om man räknar sprängämnen.

Knappt några flyktingar tar sig till Kiev, nästan alla väljer Ryssland, ganska talande.

Samtidigt har Ryssland nu gått ut med att man ska hjälpa Ukrainska flyktingar med pension för att underlätta lite för de som är i nöd:

http://rt.com/politics/183564-ukraine-russia-pensions-refugees/
Och vad vet du om det?
2014-08-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Jag ser inte alls att Ryssland dikterar nåt åt Ukraina. Det är så man baxnar. Sig mig ett diktat! (Förutom det rimliga att Ukraina inte skall tillåta baser som är fientliga mot Ryssland. Vad skulle USA säga åt en missilbas på Kuba?)

Är du medvetet oärlig eller bara korkad? Du skrev ju själv om vad ryssarna försöker diktera för Ukraina. De nämnde till och med själv Krim. Vad ger ryssland rätten?

Sen är det hysteriskt roligt att du jämför med kubakrisen. När kom kärnvapen i Ukraina in i leken?
2014-08-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Javisst är det så. Putin är en katastrof för Ryssland. Från att först ha gett folket ett intryck av en stabil och stark ledare som stärker levnadsstandarden och försöker ta itu med diverse problem i ryska samhället har han nu utvecklats till en maktgalen diktator som för lång tid framåt förstör sitt lands relationer med sina grannländer och därmed kör Rysslands ekonomi i botten. När allt fler ryska soldater försvinner på "okänt uppdrag" eller återvänder i kistor kommer ryska folket att kräva sanningen och sluta gå på Kremls lögner.

Endast pinsamt och skrattretande att höra Putin tala om liknelser mellan ukrainska armén och tyskarnas krigföring under andra världskriget, och samtidigt tala om att minsann ingen ska ge sig på stora starka Ryssland som har kärnvapen. Mannen håller på att bli skvatt galen.

Händer det nåt så kommer förvandlingen från att vara en individ till att bli ett stycke i statistiken gå blixtsnabbt, hoppas du är medveten om det. Det händer i Ukraina just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in