Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-05, 03:15
  #1
Medlem
thaChipps avatar
Fick nyss syn på Rainbow Six: Siege.
Jävlar va najs det såg ut och hördes, Fick cs 1.6 nostalgi vibbar från klippet jag såg.
https://www.youtube.com/watch?v=uSsci-1EH6c

Riktigt coolt och välja hur ens bas ska vara, Sätta upp skydd på fönstren som man kan skjuta sönder som dörren på cs:go. Bygga en metal vägg och ha som skydd. Det finns 5vs5 perma round death som på counter strike.

Jag är sjukt taggad på detta spel som planeras släppas 2015. Någon mer som är taggad, har spelat dom gamla rainbow six spelen och SWAT men detta verkar riktigt grymt, kan bli ett framtida e-sport spel så counter strike kan gå i graven. Tror detta är något jag kan kolla på när proffsen spelar som på cs 1.6, tycker cs:go är för djävla tråkigt och kolla på. Jag var igl på cs 1.6 och som taktiker så ser detta spelet ut som ett 100 % köp.
Citera
2014-08-05, 03:26
  #2
Medlem
Khorneflakess avatar
När jag först såg det på E3 så blev jag sjukt taggad, gillar Rainbow Six-serien sedan tidigare (sicka minnen! ) och konceptet ser riktigt bra ut. Får hoppas på att det blir bra i slutändan och inte slutar som Patriots...
Citera
2014-08-05, 08:57
  #3
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
När jag först såg det på E3 så blev jag sjukt taggad, gillar Rainbow Six-serien sedan tidigare (sicka minnen! ) och konceptet ser riktigt bra ut. Får hoppas på att det blir bra i slutändan och inte slutar som Patriots...


De vill ju gå tillbaka till rötterna med låååååångsamt gameplay där man ska kunna planera hur bottarna i olika lag (hoppas jag iaf) ska röra sig etc.

Var väl lite därför de slängde Patriots, det var för likt de senaste skitspelen som det var alldeles för mycket action på.

Detta ser lovande ut . Kanske man får återuppleva lite Rogue Spear och Raven Shield-moment.
Citera
2014-08-05, 10:12
  #4
Medlem
majxstros avatar
Ser riktigt jävla grymt ut! Blir ett garanterat köp.
Citera
2014-08-05, 10:18
  #5
Medlem
Blir ett köp om man kan samla åt sig ett gäng att spela med.
Att spela med random idioter har jag fått nog av, tär på nerverna när ett IQ befriat mongoloid barn spelar i ens lag.
Citera
2014-08-05, 10:38
  #6
Medlem
thaChipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detvartjutur
Blir ett köp om man kan samla åt sig ett gäng att spela med.
Att spela med random idioter har jag fått nog av, tär på nerverna när ett IQ befriat mongoloid barn spelar i ens lag.

Får hoppas att spelet får en stark svensk e-sport community some cs 1.6 hade med irc(eller liknade) chat rum osv. Såna här spel måste man ha klan eller iaf ett team som du är minst internet vänner med.
Tror annars med randoms att man blir grå hårig ganska fort, det är ju 10 gånger värre än csgo.
Citera
2014-08-05, 10:46
  #7
Moderator
^Eazs avatar
Fan, går det här tillbaka till rötterna så kan det bli riktigt bra.

Kommer ihåg de gamla RB/Swat spelen där man testade samma djävla bana hur många gånger som helst för att lyckas utan att någon skadades. Man kom till samma djävla dörr igen, satte upp sig för en ny taktik och när den väl satt, fyfan vad nöjd man var då.
Citera
2014-08-30, 13:56
  #8
Medlem
Imirons avatar
Tror inte det här är som de gamla SWAT eller Rainbow SiX spelen. De var ju ändå rätt långsamma. Det här spelet verkar ha en hel del fokus på tempo. Jag tycker också att man verkar rätt tålig, inte direkt one shot one kill. Såg sjukt roligt ut iaf.
Citera
2014-12-27, 12:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Tror inte det här är som de gamla SWAT eller Rainbow SiX spelen. De var ju ändå rätt långsamma. Det här spelet verkar ha en hel del fokus på tempo. Jag tycker också att man verkar rätt tålig, inte direkt one shot one kill. Såg sjukt roligt ut iaf.

Tror det kommer vara som Lockdown, vad jag förstått ska konceptet vara liknande. Medan Patriots var tänkt att bli som Vegas fast i New York. Misstänker att dynamiken kommer att ha vissa spår av Vegas 2 i sig då detta trots sin ålder fortfarande känns rätt fräscht.
Citera
2014-12-27, 12:25
  #10
Medlem
Nån som vet när det kan tänkas komma ut? Enda info jag hittat e 2015..
Citera
2015-04-08, 17:23
  #11
Medlem
Reverentias avatar
Closed beta nu. Någon som har fått en nyckel? Hur är spelet?
Citera
2015-04-08, 17:28
  #12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverentia
Closed beta nu. Någon som har fått en nyckel? Hur är spelet?
Jag kollade min mail och såg att jag hade kommit med i alphan. Håller på att tanka det nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback