Citat:
Ursprungligen postat av
oboybrunn
Haha, jag begår socialt självmord i denna tråd om jag säger vart dom är inhandlade. Kostade ca 600kr.
Jag har 2 terminer kvar och känner att dom får hålla tills jag tar min examen, möjligen att jag spar några hundra i månaden för att gå upp en prisklass till våren.
Är det någon som har koll på kvalitén på skorna ifrån Charles Tyrwhitt? Skorna ligger på omkring 1000-2000kr, vilket känns väldigt prisvärt och inte omöjligt att spara ihop till. Förutsatt att kvalitén är bra.
Jag inhandlade några skjortor hos dem under mitt besök i London i förra veckan och dom sitter väldigt bra och håller en väldigt bra kvalité för priset jag betalade. En skjorta hos Zara/H&M kostar nästan lika mycket men håller knappt hälften så bra kvalité i varken material, snitt eller sömmar.
Im here to learn!
Mvh
Om man tänker avskrivningar så kan det vara billigare i längden att köpa ett par skor som håller längre även om de kostar mer nya.
Jag skaffade Crockett & Jones som första, men de var billigare på den tiden, nu har ju garverierna piskat upp priserna om jag förstått det rätt. Carmina som nämndes skall ju vara mest sko för pengarna just nu om jag förstått det rätt. Men allt detta beror också på vilken stad man bor i, det är värt att prova ut och se till att man får något som passar perfekt.