Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-28, 08:36
Medlem
AnnaSkippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Tragiskt är det verkligen och vems "fel" det är att någon mår dåligt är väl onödigt att spekulera i.

En stor tragik som ingen förälder ska behöva uppleva. Sen pengarna Skip, vad har det med detta att göra?

(FB) Du är vad du äter-kvinnan? Anna Skipper & Olof Skipper (bytt rubrik) /mod

Det var bara en replik på inlägg i tråden där man vill smutskasta Magdalena på allehanda vis. Däribland kring den ekonomiska tvisten med Hedman.
Citera
2014-08-28, 08:45
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaSkippo
Jag vill bara tillägga till dem som kallar Magdalena för sillisbrud, dålig morsa och vilja skinna Hedman på pengar: Isaks pappa var missbrukare och hustrumisshandlare. Men någon här ville lägga skulden för Isaks död på Magdalena?? Boken beskriver hur hon flydde och levde gömd med Isak under en väldigt lång tid. Det var satt ett pris på deras huvud och kriminella gäng var ute efter dem. (Resten av den historien tycker jag att man ska läsa så kommer man inte kalla henne för korkad sillisbrud fler gånger! )
När hon levde med Magnus Hedman gick hon med på att leva som hemmafru i England och ta hand om deras två barn + Isak. Ingen egen inkomst och flera år av missade yrkesår. En riktig karl hade sett till att kvinnan som faktiskt sparade familjen 30-40000 kr varje månad (avgiften för förskola i England) fick sin del av kakan. Deras överenskommelse var att när Hedmans karriär var över så skulle hon få satsa på en egen karriär. Men väl tillbaka i Sverige fick Hedman smickrande erbjudanden om att bli sportkommentator och då var överenskommelsen plötsligt glömd. Skilsmässa som ett brev på posten och tacka fan för att hon ville att han skulle dela med sig av de pengar han tjänat i England. Konstigt nog vara pengarna borta! En hel del knark hade de väl gått till får man gissa...
Så för att knyta ihop säcken så har vi en kvinna som har gjort allt för att hålla sin son vid liv genom alla dessa händelser.Och två manliga förebilder som båda har missbrukat droger och kränkt modern på olika sätt. Jag undrar vem av dem som egentligen ska ta på sig skulden för Isaks dåliga mående och eventuella självmord? Men det är säkert silikonbröstens fel...

En kvinna som inte orkar jobba och lever på sin mans pengar. Usch hon verkar ha haft det riktigt tufft.
Citera
2014-08-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oklart2.0
I och med att han ändå såg rätt fräsch och snygg ut kan ju betyda att han tog hand om sig själv,
att han inte skulle vara den "typiska" som ger upp sitt liv. Mer att det var oväntat.

Det du konstaterar är att det är konstigt att man tar sitt liv om man ser bra ut. Och att det är mer synd om den som tar sitt liv och ser bra ut.

Om denna kille tagit sitt liv så är det lika tragiskt oavsett om han tog hand om sig och var snygg eller om han inte tog hand om sig och var mindre vacker.
Citera
2014-08-28, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaSkippo
Jag vill bara tillägga till dem som kallar Magdalena för sillisbrud, dålig morsa och vilja skinna Hedman på pengar: Isaks pappa var missbrukare och hustrumisshandlare. Men någon här ville lägga skulden för Isaks död på Magdalena?? Boken beskriver hur hon flydde och levde gömd med Isak under en väldigt lång tid. Det var satt ett pris på deras huvud och kriminella gäng var ute efter dem. (Resten av den historien tycker jag att man ska läsa så kommer man inte kalla henne för korkad sillisbrud fler gånger! )
När hon levde med Magnus Hedman gick hon med på att leva som hemmafru i England och ta hand om deras två barn + Isak. Ingen egen inkomst och flera år av missade yrkesår. En riktig karl hade sett till att kvinnan som faktiskt sparade familjen 30-40000 kr varje månad (avgiften för förskola i England) fick sin del av kakan. Deras överenskommelse var att när Hedmans karriär var över så skulle hon få satsa på en egen karriär. Men väl tillbaka i Sverige fick Hedman smickrande erbjudanden om att bli sportkommentator och då var överenskommelsen plötsligt glömd. Skilsmässa som ett brev på posten och tacka fan för att hon ville att han skulle dela med sig av de pengar han tjänat i England. Konstigt nog vara pengarna borta! En hel del knark hade de väl gått till får man gissa...
Så för att knyta ihop säcken så har vi en kvinna som har gjort allt för att hålla sin son vid liv genom alla dessa händelser.Och två manliga förebilder som båda har missbrukat droger och kränkt modern på olika sätt. Jag undrar vem av dem som egentligen ska ta på sig skulden för Isaks dåliga mående och eventuella självmord? Men det är säkert silikonbröstens fel...
Hon är en brud som dras till farliga/tuffa killar då får man spela det spelet och alla spel har ett pris, den som inte fattar det får spela vidare ett varv till tills man kommer underfund med det.

Ytterst mysigt sagt till Isak undrar hur han kände sig citat från http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711&beid=1081464

"När Isak tackar för sig och ska gå upp och lägga sig lägger jag på min sexigaste röst. "Du kommer över till mig precis när du vill...", säger jag. Och så fnittrar jag och Maggan så vi kissar på oss. Isak vänder i dörren. Ser på mig och säger "Jag låser dörren". Sen ler han snett. "
Citera
2014-08-28, 09:53
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Hon är en brud som dras till farliga/tuffa killar då får man spela det spelet och alla spel har ett pris, den som inte fattar det får spela vidare ett varv till tills man kommer underfund med det.

Ytterst mysigt sagt till Isak undrar hur han kände sig citat från http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711&beid=1081464

"När Isak tackar för sig och ska gå upp och lägga sig lägger jag på min sexigaste röst. "Du kommer över till mig precis när du vill...", säger jag. Och så fnittrar jag och Maggan så vi kissar på oss. Isak vänder i dörren. Ser på mig och säger "Jag låser dörren". Sen ler han snett. "

Hyfsat sjuk jargong med sin egen mamma kanske...
Citera
2014-08-28, 09:54
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleppmungot
Texten är uppe igen på bloggen och det är tydligen Isak som har kastat in handduken
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Texten är uppe igen på bloggen. Det är färsk, blodig sorg.
Så texten kom upp igen en andra gång några timmar senare och verkar ha legat uppe ett litet tag.

Någon här inne måste ha hunnit kopiera texten eller tagit print screen. Lägg upp text eller print från inlägget nu, NÅGON här måste ha det!
Citera
2014-08-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Så texten kom upp igen en andra gång några timmar senare och verkar ha legat uppe ett litet tag.

Någon här inne måste ha hunnit kopiera texten eller tagit print screen. Lägg upp text eller print från inlägget nu, NÅGON här måste ha det!

Jag har den.
Texten har legat uppe här i tråden tidigare. Magdalena ville inte att man skulle kopiera texten, men det jag har är en screenshot från tråden tidigare när någon annan lagt upp texten.

Ska bara få till en fungerande länk...
Senast redigerad av Hemmavid 2014-08-28 kl. 10:13.
Citera
2014-08-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kanske olyckan beror på Spice. Det har ju tagit flera liv nu i veckan
Haha, det hade vart nått. Kan tänka mig nån trött polis från gatulangningsgruppen sitta och kommentera på TV4. men OnT, Ingen har dött av Spice i veckan, och oddsen är låga att han dog av spice.
Citera
2014-08-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmavid
Jag har den.
Texten har legat uppe här i tråden tidigare. Magdalena ville inte att man skulle kopiera texten, men det jag har är en screenshot från tråden tidigare när någon lagt upp texten.

Nu ska man bara lista ut hur sjutton man får upp en bild här. Något förslag på en anonym bildtjänst?

Du gör som du vill - Men jag tog bort texten efter tre minuter då jag såg att det var ett misstag att den gick att läsa på bloggen igen OCH att hon bad om att den INTE skulle kopieras.

För er som undrar vad det stod, så var det en text skriven av en förtvivlad mamma som precis mist sin son. Jag tycker man kan visa lite respekt och låta henne lägga ut denna texten senare själv.
Citera
2014-08-28, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamboo
Handlar snarare om att jag läste det en gång och inte vill återge det då felmarginalen är för stor.

Hyckleri, visst tjabo

Okej. Jag läste återge som "återskapa", och tolkade det som att du hade möjligheten att ta fram sidan, t.ex. genom cache i webläsaren, men plötsligt hade drabbats av samvetskval. Vilket jag isåfall tyckte var hyckleri, eftersom det var du som gick ut med nyheten, men sedan inte ville återge vad som hade hänt. Ber om ursäkt för missförståndet.
Citera
2014-08-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Hyfsat sjuk jargong med sin egen mamma kanske...

Så vitt jag förstår så är det Katrik Zytomierska som säger det, och hennes jargong kan väl vara ganska grov.
(Jag tycker att Katrin är äcklig med sina pedofilanspelningar... )

I övrigt tycker jag att vi lämnar Magdalena och hennes familj ifred i sin stora sorg, det är det värsta som kan hända en förälder, det som just drabbat henne.
Snälla, lägg inte upp någon printscreen från hennes blogg.

V.i.f Isak, mina tankar går till din familj
Citera
2014-08-28, 10:24
Medlem
Här en screenshot från FB när texten tidigare låg uppe i tråden.
Magdalena lade själv upp texten i bloggen och då kommer den bli kopierad, oavsett man vill eller inte, och det finns nog fler som har den. Verkar dessutom som om kvällstidningarna har respekterat familjens önskan om att bli lämnade ifred denna gången. Hittar inte något om händelsen någonstans.

Det är en känslosam text. Livet är f-n inte rättvist.

http://www.bilddump.se/bilder/201408...20.183.122.png
Senast redigerad av Hemmavid 2014-08-28 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in