2014-08-27, 13:05
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Började precis tredje ring på gymnasiet och fick till min förvånan en ny kille i klassen, en nazist. Nu behöver jag hjälp mot lite roliga saker och sysslor man kan göra mot den här lilla miniHitler.

Kom med förslag!
Citera
2014-08-27, 13:10
Medlem
drickerintekaffes avatar
Hur vet du att hen är nazist?
Citera
2014-08-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Började precis tredje ring på gymnasiet och fick till min förvånan en ny kille i klassen, en nazist. Nu behöver jag hjälp mot lite roliga saker och sysslor man kan göra mot den här lilla miniHitler.

Kom med förslag!

Var beredd på polisanmälan om trakasserier och ofredande.
Citera
2014-08-27, 13:13
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickerintekaffe
Hur vet du att hen är nazist?

Hade en uppgift kring politiska frågor och allt han sa stämde in på den ideologin.
Citera
2014-08-27, 13:14
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkerwkjl
Var beredd på polisanmälan om trakasserier och ofredande.
Det kan jag ta!
Citera
2014-08-27, 13:14
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:

Kom med förslag!
  • Kom till lektionen i kippa.
  • Ta med ett måttband till lektionen, gå fram och ta mått på hans och andras skalle, för anteckningar. Okommenterat.
  • När läraren frågar efter en person, historisk eller nutida, svara alltid "Hitler..?" och kasta ett osäkert leende åt hans håll.
  • Varje gång ni pratar om gaser på kemilektionerna, vänd dig mot nassen och antyd att detta är hans område.
  • Börja intressera dig för hundar och betona "blandras".
  • Fråga om han har nån flickvän. ... eller pojkvän?
Citera
2014-08-27, 13:16
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
  • Kom till lektionen i kippa.
  • Ta med ett måttband till lektionen, gå fram och ta mått på hans och andras skalle, för anteckningar. Okommenterat.
  • När läraren frågar efter en person, historisk eller nutida, svara alltid "Hitler..?" och kasta ett osäkert leende åt hans håll.
  • Varje gång ni pratar om gaser på kemilektionerna, vänd dig mot nassen och antyd att detta är hans område.
  • Börja intressera dig för hundar och betona "blandras".
  • Fråga om han har nån flickvän. ... eller pojkvän?

Detta var mycket mycket bra! Tack! kommer till användning, dock har vi inte Kemi i trean men kommer nog till användning i andra tillfällen.
Citera
2014-08-27, 13:22
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Detta var mycket mycket bra! Tack! kommer till användning, dock har vi inte Kemi i trean men kommer nog till användning i andra tillfällen.

Serveras chili nån dag och alla blir kassa i magen kan ni ju säga saker som "Lägg av Göran, du gasar ihjäl mig!" eller "Shit, det är värsta gaskammaren här inne.". Jag är för gammal för att lägga mig till med ungdomlig lingo men du fattar vad jag menar, haha.
Citera
2014-08-27, 13:26
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Serveras chili nån dag och alla blir kassa i magen kan ni ju säga saker som "Lägg av Göran, du gasar ihjäl mig!" eller "Shit, det är värsta gaskammaren här inne.". Jag är för gammal för att lägga mig till med ungdomlig lingo men du fattar vad jag menar, haha.
Perfekt, har jättestort salladsbord i skolan så kommer ta lite chili imorgon vid lunch och nyttja dessa finfina kommentarer!
Citera
2014-08-27, 14:02
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Det är inte oprovocerat. Medans han sitter och kränker folk runt om i skolan med sina åsikter så kommer jag inte sitta på mina knän och titta på, jag ställer mig upp mot honom.

Men du... Om man bortser från det här med att han är nazist, är han en skön kille? Människor är ju mer än sin politiska åskådning, vad gillar han för musik tillexempel? Schlager? Synth? Grunge? Indiepop? Vikingarock? Eller, vild gissning, marsch?
Citera
2014-08-27, 14:07
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkerwkjl
Men du blir sur nu när jag protesterar mot dig, eller hur? Du skriver att du tycker att jag ska hålla mig till ämnet.

Jag säger som dig: Tänker inte respektera antidemokrati (och mobbning) i min närhet utan motstånd.

Jag tror snarare han med att hålla sig till ämnet menar att tråden ligger under humor, frågeställningen är hur man kan driva med en nazist i klassen och inte om det är lagligt eller rätt. En sådan diskussion passar bättre att fortsätta i något politiskt eller filosofiskt forum och är ganska OT att tvinga in i en tråd som uppenbarligen vill gå på humorspåret och det med glimten i ögat.
Citera
2014-08-27, 14:23
Medlem
habilgerbils avatar
Fortsätter med förslag TS, besvara varje mattefråga med

"fyrtiotusen miljarder"

som en homage till dendär underbara felräkningen av damen jag vill minnas var Jimmie Åkessons svärmor eller har jag fel? Ljuvligt var det i alla fall.

Du kan också välja att svara

"sex miljoner judar" och sen rätta dig själv, hoppsan att det slank ut. Generat leende. "Rättelse sex komma tre miljoner".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in