Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-18, 18:46
  #13
Medlem
bergsturks avatar
Man behöver inte göra det så svårt för sig i Firefox som i tidigare inlägg.

Högerklicka på valfri SvD-sida. Välj "visa sidinfo". Fliken "rättigheter". Gå ner till kakorna och blockera. Inga plugins och håller i evighet.
Citera
2014-08-18, 20:56
  #14
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Om det utgår ifrån webbläsarhistoriken så borde det ju räcka med att man byter webbläsare. Eller sparar den ip-nummer på något sätt (i så fall bör det ju finnas andra sätt att komma runt det) ? Vad utgår denna betalvägg ifrån, mer specifikt. Någon som vet?
Citera
2014-08-18, 23:15
  #15
Avstängd
www.unvis.it/


Skriv det där före länken ni vill läsa så kan ni läsa hur många artiklar som helst.
Citera
2014-08-26, 20:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Öppna ett incognito-fönster. Ctrl+shift+n i Chrome, Ctrl+shift+p i Firefox och gubben-med-trenchcoat-och-hatt-ikonen i Androids standardwebläsare.


Glömde att skriva att det är en iphone jag har
Citera
2014-12-03, 22:38
  #17
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Om det utgår ifrån webbläsarhistoriken så borde det ju räcka med att man byter webbläsare. Eller sparar den ip-nummer på något sätt (i så fall bör det ju finnas andra sätt att komma runt det) ? Vad utgår denna betalvägg ifrån, mer specifikt. Någon som vet?
Att döma av det som har sagts i denna tråd (jag läser aldrig SvD själv) så bör det vara så att det sparas i en cookie, som gissningsvis är kvar på datorn även efter att du stänger webbläsaren. Alltså bör det räcka att rensa cookies.

Jag tycker inte att det är sannolikt eftersom ingen webbutvecklare i hela universum kan vara så korkad, men det är den enda slutsatsen av vad ni säger här i tråden.
Citera
2015-02-21, 07:16
  #18
Moderator
Kyrpators avatar
Det verkar som om SvD:s betalvägg har blivit något smartare. Ibland räcker det inte med att ta bort cookies en gång, man får ändå ett meddelande om att man har nått det maximala antalet fria artiklar. Jag har inte riktigt förstått systemet, ibland fungerar det, ibland inte. Det här händer när jag använder min iPad. Är det någon som vet vad som är på gång? Kanske är det den senaste uppdateringen av operativsystemet som ställer till det?
Citera
2015-02-21, 07:30
  #19
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NzT.48
Glömde att skriva att det är en iphone jag har

Du har ett inkognitofönster i iPhonen också (kallas, Privat har jag för mig)
Citera
2015-02-21, 07:33
  #20
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det fungerade inte alls för mig. Å ena sidan går det inte att klicka ned rutan som kommer upp, å andra sidan så kommer inte alternativet du beskrev upp när jag högerklickar. Jag är iofs inloggad för jag har haft en prenumeration tidigare men har inget aktivt just nu. Kan det bero på det?

Nu är det iofs ett tag sen du postade svaret men men svaret kanske kan hjälpa andra, förutsatt att min teori stämmer.

Det kanske beror på att du redan hade läst 25 artiklar. Tror det kan gälla att öppna SVD i inkognitofönstret medan man fortfarande har tillgång till dessa 25 artiklar. Öppnar du efter att du förbrukat dem kan det vara kört och då får du vänta till nästa månad.
Citera
2015-02-21, 12:14
  #21
Avstängd
Mertillens avatar
Vad är det för några artiklar ni verkligen läser där? Jag är verkligen förundrad. Har själv aldrig blivit ombedd att betala någonting. Mestadels scrollar jag ned för att läsa diverse rubriker och sedan lämnar jag skräpet till tidning. Vad fan läser ni, flera stycken artiklar om sport, kultur, politik och ekonomi? Där?? Hur står ni ut?
Citera
2015-02-21, 13:01
  #22
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Nu är det iofs ett tag sen du postade svaret men men svaret kanske kan hjälpa andra, förutsatt att min teori stämmer.

Det kanske beror på att du redan hade läst 25 artiklar. Tror det kan gälla att öppna SVD i inkognitofönstret medan man fortfarande har tillgång till dessa 25 artiklar. Öppnar du efter att du förbrukat dem kan det vara kört och då får du vänta till nästa månad.
Tack det fungerar bra för mig numera.
Citera
2015-02-21, 14:25
  #23
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vad är det för några artiklar ni verkligen läser där? Jag är verkligen förundrad. Har själv aldrig blivit ombedd att betala någonting. Mestadels scrollar jag ned för att läsa diverse rubriker och sedan lämnar jag skräpet till tidning. Vad fan läser ni, flera stycken artiklar om sport, kultur, politik och ekonomi? Där?? Hur står ni ut?


Håller med dig kan läsa allt även om jag får en flash ibland som skriver. Vad är detta? Du har läst bla bla antal fria artiklar- Jag bara knäpper bort det fortsätter läsa.

Reklamen är dock av en intensitet som gör att jag snart inte läser längre men unvis funkar bra de får man bara rent text och det är bra om man ska fördjupa sig. Inte värt besväret om man bara snabbt vill se vad nytt som hänt.
Citera
2017-03-15, 14:10
  #24
Medlem
Efterbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Man behöver inte göra det så svårt för sig i Firefox som i tidigare inlägg.

Högerklicka på valfri SvD-sida. Välj "visa sidinfo". Fliken "rättigheter". Gå ner till kakorna och blockera. Inga plugins och håller i evighet.

Tusen tack för detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback