Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-22, 03:30
  #1
Medlem
Jusefs avatar
Det har varit en del snack om denna på senaste så det är väl lika bra att den får en egen tråd.

Flubromazolam har precis som Triazolam en extra halogen (fluor i s t för klor) på fenylgruppen och kan därför kanske uppvisa samma korta halveringstid (90 - 330 min, enligt wikipedia) som Triazolam. Den har också klorgruppen på 8:e positionen utbytt mot brom.

Den publicerades 2003 i ett patent som sökte efter ångestdämpande bensodiazepiner som inte var sövande eller gav ataxi och var egentligen bara ett mellansteg i en syntes till ett annat ämne.

En liten utvärdering:

Ska bli intressant att få se fler rapporter på denna. I min mening, totalt utan tolerans, så är 1 mg en bra dos.
Citera
2014-08-22, 13:46
  #2
Medlem
Halmgriss avatar
allright! hur upplevede du dess ångestdämpande (& ev. hypnotiska?) egenskaper i jämförelse med låt oss säga xanor? någorlunda bedömning av dess ekvivalens? typ 1.0 mg flubromazolam = x.x mg alprazolam?
Citera
2014-08-23, 08:03
  #3
Medlem
Jusefs avatar
Detta är den skummaste skiten jag någonsin tagit. Jag tog 1 mg kl 01:00 Fredag och vaknade nyss 07:00 Lördag. Jag sov alltså i 30 h utan varken mat eller dricka. Jag vinglade upp på toa en gång. Senast jag sov så här länge var nog i en spjälsäng.

EDIT: Intaget skedde 01:00, så to be fair somnade jag nog runt 04:00 vilket ger 27 timmars sömn.

Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Låter ändå helt ok, men är tveksam till RC-benzos.. kommer du att börja kränga denna snart?

Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Kommer det säljas som pulver eller pellets, är styrkan klar isf?

Jag får inte svara på dessa frågor i denna tråd tyvärr :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Halmgris
allright! hur upplevede du dess ångestdämpande (& ev. hypnotiska?) egenskaper i jämförelse med låt oss säga xanor? någorlunda bedömning av dess ekvivalens? typ 1.0 mg flubromazolam = x.x mg alprazolam?

Jag vet dessvärre inte. Jag har ingen ångest men jag somnade väldigt enkelt och jag hade ganska skön muskelavslappning. Jag kan inte göra någon jämförelse heller eftersom jag aldrig tar bensodiazepiner. Vi får invänta svar från någon med lite mer erfarenhet tror jag :-)
__________________
Senast redigerad av Jusef 2014-08-23 kl. 08:21.
Citera
2014-08-23, 14:01
  #4
Medlem
C-3POs avatar
Tänk på reglerna 1.01 samt 0.06.

/Mod
Citera
2014-08-23, 22:07
  #5
Medlem
Explanandums avatar
Den fungerade fint att sova på efter 3-meo-pcp iaf!

Men för att göra resterande intag så säkra som möjligt, hur kan man dela upp denna om en dos kan gå ner på en halv mg? Min våg må vara bra men när det gäller sådana här marginaler litar jag inte på den för en sekund. Nån som vet vad man löser i och hur man löser det på bästa sätt?
Citera
2014-08-24, 19:37
  #6
Medlem
anapols avatar
Jag tycker denna verkar mycket intressant, kommer du plocka in denna Jusef?
Citera
2014-08-24, 22:27
  #7
Medlem
forfoxsakes avatar
Hoppas kunna utvärdera den här. Inget stort fan av benso, men ett riktigt knock-outpiller behöver jag ibland för att sova över huvud taget på några dygn (utan centralstim, det räckte med att spola kröken för att upptäcka att jag är rätt centralstimulerad av naturen).
Vi får väl se om den dyker upp och håller vad den lovar.
Citera
2014-08-28, 22:29
  #8
Medlem
JohnOldmans avatar
Detta är nog en av mina favoriter på väldigt länge, den är så pass potent att det räcker med 0.25 för en "normal" dosering

Fick höra att den kommer dyka upp i Sverige om cirka två veckor! Ser grymt fram emot det
Citera
2014-08-29, 02:16
  #9
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef


Kan den bristande effekten bero på den korta halveringstiden och att effekten +90 börjat att avta?
Citera
2014-08-29, 14:17
  #10
Medlem
mecca--villages avatar
Kommer testa denna under helgen och göra en utvärdering men vet inte när än då jag verkar ha lyckats slarva bort min våg under gårdagen, och då jag fått denna substans i pulverform är jag inte så sugen på att ögonmåtta!
Citera
2014-08-30, 16:13
  #11
Medlem
Halmgriss avatar
varrt fick du tag på den i pulverform??!
Citera
2014-08-30, 23:54
  #12
Medlem
denna verkar intressant, har tyvärr sån tolerans att jag eg behöver ex. MAndrax (vet ingen benzo) för att få nån nämnvärd effekt....denna får jag kolla upp då jag inte testat nån "RC benzo" sedan Eta...... och den var ju mild men funkade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback