Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-18, 16:25
  #1
Medlem
r9s avatar
SvD har tillsammans med landets övriga medier febrilt kliat sig i huvudet och sökt en lösning på "tidningsdöden". Genom att begränsa antalet fria artiklar till 25 tror man sig ha funnit den vattentäta lösningen på problemet.

Får ni upp följande meddelande på SvD.se "Det kostar att läsa allt – 1kr. Du har läst dina 25 fria artiklar denna månad. Fortsätt läsa för bara 1 kr. Du som inte prenumererar på SvD får läsa 25 artiklar gratis varje månad. Men för en krona får du full tillgång till hela SvD digitalt i en månad." klickar ni ner meddelandet och går tillbaka ett steg. Istället för att klicka på artikeln ni vill läsa högerklickar ni på den och väljer alternativet "öppna länken i ett incognito-fönster". Vips kan ni läsa den igen och det bästa av allt - lösningen fungerar hur länge som helst.

Var så goda och god läsning.

http://www.svd.se/
Citera
2014-08-18, 16:34
  #2
Medlem
Alltid bra med nya tips, speciellt för att slippa undan att öppna plånkan.

Jag personligen läser dock sällan SvD.se
Är detta något nytt? Vill dom att man skall betala 25;- för att få läsa alla artiklar?
Hur länge räcker 25:- Ett dygn eller en månad?
Citera
2014-08-18, 16:43
  #3
Medlem
r9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Alltid bra med nya tips, speciellt för att slippa undan att öppna plånkan.

Jag personligen läser dock sällan SvD.se
Är detta något nytt? Vill dom att man skall betala 25;- för att få läsa alla artiklar?
Hur länge räcker 25:- Ett dygn eller en månad?

SvD digital – i datorn, surfplattan och mobilen
Med SvD digital har du alltid tillgång till SvD:s initierade och engagerade journalistik, när, var och hur du vill – dygnet runt. Du betalar enbart 1 kr för första månaden därefter 185 kr/mån. Du kan säga upp tjänsten när du vill.


Jag kan tycka att 185 kr i månaden är ganska saftigt. Deras tanke är nog att 25 artiklar ska skapa ett behov och sedan kapitalisera på det genom att erbjuda tjänsten för 1 kr första månaden och sedan öka priset..
Citera
2014-08-18, 17:07
  #4
Medlem
Knotknets avatar
Det fungerade inte alls för mig. Å ena sidan går det inte att klicka ned rutan som kommer upp, å andra sidan så kommer inte alternativet du beskrev upp när jag högerklickar. Jag är iofs inloggad för jag har haft en prenumeration tidigare men har inget aktivt just nu. Kan det bero på det?
Citera
2014-08-18, 17:24
  #5
Medlem
Jag är kluven inför att gå runt SVDs spärr, vilket inte är något som helst problem. Jag missar dock att få med mig kommentarerna, vilka oftast är intressantare än artikeln i sig. Trots allt dravel som produceras av Andres Lokko och andra vänster-stollar så är ändå SVD pågod väg att bli det enda stora mediat med någorlunda fri kommentering. Därför bär det mig lite emot att inte göra rätt för mig, dvs att betala det de vill. Men, det räcker oftast med att jag tar en kort titt på vad som skrivs på deras kultursidor för att mitt samvete ska bli helt rent igen
Citera
2014-08-18, 17:28
  #6
Medlem
RedXs avatar
Har man en PC, smartphone och surfplatta hemma så har man vips 75 gratisartiklar.
Citera
2014-08-18, 17:34
  #7
Medlem
knullklassons avatar
...och har man Firefox så högerklickar man på valfri artikel och väljer Öppna länk i nytt privat fönster.
Citera
2014-08-18, 17:40
  #8
Medlem
altesvedens avatar
Har du Google så är det bara att rensa webbhistoriken så har du 25 nya artiklar gratis, glöm dock inte att alltid använda AD blocker, PK media förtjänar inte en endaste krona i reklamintäkter.
Citera
2014-08-18, 17:41
  #9
Medlem
JudgeDredds avatar
Gå in i Firefox-inställningarna, Sekretessfliken, "Ta bort enskilda kakor"
Sök efter "svd"
Ta bort alla sådana kakor.
Citera
2014-08-18, 17:50
  #10
Medlem
Ingen som vet hur man går runt spärren via mobilen/appen?
Citera
2014-08-18, 17:55
  #11
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NzT.48
Ingen som vet hur man går runt spärren via mobilen/appen?
Öppna ett incognito-fönster. Ctrl+shift+n i Chrome, Ctrl+shift+p i Firefox och gubben-med-trenchcoat-och-hatt-ikonen i Androids standardwebläsare.
Citera
2014-08-18, 18:13
  #12
Medlem
Remove Cookies-addon funkar alldeles utmärkt för detta ändamål: https://addons.mozilla.org/sv-se/fir...kies-for-site/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback