Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-14, 23:27
  #1
Medlem
Behöver väl främst skriva av mig lite då jag tänder av och har svårt att sova. Men diskussionsunderlag finns och vi kommer dit.

Tidigare i år arbetade jag på en firma inom bygg. Märkte ganska snabbt att firman var full av knarkare, alkisar och fängelsekunder. Passade mig fint - för då var jag bland mina gelikar. Inte i den bemärkelsen att jag vare sig knarkar, är alkis eller åker in och ut. Men jag har testat lite olika droger och slagit mig fri från ett cannabismissbruk, super till då och då och har suttit inne.
Efter ett par veckor så var jag lite seg en dag och fick då lite amfetamin av en kollega, bad om det själv. Och arbetet blev rent ut sagt härligt: Svetten lackade och det bara flöt på, behövde inte tvinga mig själv över huvud taget. Sedan blev det eftermiddag och kväll och avtändningen tog vid. Jag är ingen helfärsk amatör vad gäller tjacket utan jag betade av checklistan för att undvika en jobbig avtändning:
- Äta och dricka under ruset
- Positiva tankar
- Några bärs

Att ta något dämpande var inget alternativ, då jag skulle jobba dagen efter också. Gick på tjacket en vecka ungefär, sen ett par fria dagar och sen på det igen. Så gick det runt tills jag inte jobbade kvar då det rådde arbetsbrist.
Är nu tillbaka på samma firma sedan ett par veckor och idag pillade jag i mig lite grann.
Det är inga mängder vi pratar om utan jag småäter lite och det händer inte utanför arbetet.

Är dock lite orolig att trilla dit.
Att säga nej har jag inte svårt för, men jag vill inte säga nej. Förrän på eftermiddagen då jag tänder av och senare har svårt att sova.

Hur motiverar jag mig själv till att avstå? Hur skall jag göra för att minnas hur mycket jag hatar att tända av? Vilka varningssignaler skall jag hålla utkik efter för att inte fastna i ett regelrätt missbruk?
Någon med liknande erfarenheter?

God natt!
Citera
2014-08-14, 23:45
  #2
Medlem