Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-12, 15:23
  #1
Medlem
Hejsan, ska nu i tidiga September iväg till Indien och befinna mig där i ca en månad, detta tillsammans med min flickvän.
Vi kommer att landa i New Delhi och sedan ta oss mot Varanasi och förmodligen tillbringa mesta tiden nere i Kerala.

Vi har ca 10 000kr för denna månaden - 6veckorna, och hade tänkt hålla oss på ungefär 300 sek / dag.

Kommer detta att hålla? Vi kommer att bo ganska standard (vad detta nu innebär) och försöka uppleva så mycket som möjligt under tiden givetvis.

Hade varit hjälpsamt med lite feedback samt kostnadsförslag på vad saker och ting brukar/kan gå på därnere.

Vh
Citera
2014-08-12, 15:25
  #2
Medlem
GunsAndHorsess avatar
jag tror att ni kommer att leva som kungar med den budgeten. det är ganska billigt.
Citera
2014-08-12, 15:42
  #3
Medlem
Silvertejp2s avatar
Jag spenderade 3400 kronor på 2 veckor när jag backbackade i Goa...Jag var på Casiono och likande där så du kommer kunna klara dig hur lätt som helst på 10k under 1 månad! Have fun!
Citera
2014-08-12, 16:05
  #4
Medlem
Jag gjorde ensam av med 3000:- på två veckor, exklusive boendekostnader. Då levde jag väldigt bra och tänkte inte direkt på vad saker kostade. En stor del av pengarna gick till upplevelser och det är något som jag inte tycker man ska spara in på.

Exempel på vad saker kostade, att äta på en "fin"(turistinriktad) kontinental restaurang gick på 80:- för tre rätter+tre läsk. Det är dyrt i förhållande till vad du kan hitta för lokal mat, som snarare går på 5:-. Alkohol däremot är ganska "dyrt", en öl(större och starkare dock) gick på 25:-.

"Upplevelser", typ båt i Ganges och liknande brukade gå på cirka 50:-. Lite större grejer, typ som paragliding är betydligt dyrare, 500:-.

Det går att leva hur billigt man vill om man verkligen känner för det och jag tror ni kommer att klara er på 10000:-, men tycker inte att ni ska behöva snåla för det så kan vara bra med lite extra pengar att ha tillgång till.
Citera
2014-08-12, 20:14
  #5
Medlem
Tack för era svar !

Citat:
Ursprungligen postat av Taurinus
Jag gjorde ensam av med 3000:-....

Låter ju väldigt bra, vi har 10 000sek var, alltså 20 000sek totalt under denna 4-6veckors perioden.
Tror nog att vi kommer att få det bra då, första gången man reser såhärlångt utanför Europa såhär självständigt så det tillhör väl att man är lite nojig för det mesta.
Citera
2014-08-12, 20:22
  #6
Medlem
Hocusfocuss avatar
Kommer gå bra! Jag låg på 6000/mån ungefär och sparade in på boende, transport, åt mest "lokal" mat men la mer pengar på upplevelser och en del pengar gick till shopping.
Dessutom blir det mesta billigare om man kan dela det på två.
Citera
2014-08-12, 22:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faisal
Tack för era svar !



Låter ju väldigt bra, vi har 10 000sek var, alltså 20 000sek totalt under denna 4-6veckors perioden.
Tror nog att vi kommer att få det bra då, första gången man reser såhärlångt utanför Europa såhär självständigt så det tillhör väl att man är lite nojig för det mesta.
Jag läste det som 10.000 gemensamt, 10.000 var, då kommer ni definitivt leva väldigt bra! Passa på att njuta och se till att uppleva allt som går. Om du inte har besökt något liknande land innan kommer det vara en chock första dagarna(åtminstone var det så för mig) men man vänjer sig snabbt!
Citera
2014-08-12, 22:07
  #8
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faisal
Tack för era svar !



Låter ju väldigt bra, vi har 10 000sek var, alltså 20 000sek totalt under denna 4-6veckors perioden.
Tror nog att vi kommer att få det bra då, första gången man reser såhärlångt utanför Europa såhär självständigt så det tillhör väl att man är lite nojig för det mesta.
Med den budgeten kommer ni kunna ta in på riktiga finhotell mellan varven om ni skulle vilja det. Jag skulle bli förvånad om ni inte hade pengar över när ni kom hem. =)
Citera
2014-08-12, 23:27
  #9
Medlem
felpost
Citera
2014-08-13, 13:06
  #10
Medlem
Låter ju riktigt bra detta!
Hur var era upplevelser när ni var där? Vill ni tillbaka?
Citera
2014-08-13, 13:47
  #11
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faisal
Hejsan, ska nu i tidiga September iväg till Indien och befinna mig där i ca en månad, detta tillsammans med min flickvän.
Vi kommer att landa i New Delhi och sedan ta oss mot Varanasi och förmodligen tillbringa mesta tiden nere i Kerala.

Vi har ca 10 000kr för denna månaden - 6veckorna, och hade tänkt hålla oss på ungefär 300 sek / dag.

Kommer detta att hålla? Vi kommer att bo ganska standard (vad detta nu innebär) och försöka uppleva så mycket som möjligt under tiden givetvis.

Hade varit hjälpsamt med lite feedback samt kostnadsförslag på vad saker och ting brukar/kan gå på därnere.

Vh
Jag snittade ungerfär 3500:- i omkostnader per månad i Indien och då drack vi en hel del kingfisher och åt gott.
Citera
2014-08-14, 03:02
  #12
Medlem
padddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Jag snittade ungerfär 3500:- i omkostnader per månad i Indien och då drack vi en hel del kingfisher och åt gott.
Lite inne på att fara till Indien i vinter, 3500:- per månad är 116:-/dag, kan du berätta om hur en vanlig dag såg ut för dig och vad du betalade för det?

Vad kostar exempelvis en bädd i en större sovsal?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2425662

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback