2012-08-05, 23:18
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Mycket dryg. Talar dessutom fejkskånska för att göra sig viktig.

Båda systrarna Ahlström syntes och märktes i Lund när de var tonåringar. Gabriella är något år yngre än mig, och Kattis ytterligare några år yngre.

Det här med vad "dryghet" betyder har jag aldrig förstått. Kanske är det ett tecken på att jag är dryg själv - eller på att det är en etikett som automatiskt klistras på skåningar som bara är som helt normala skåningar?

Men systrarna Ahlström var aldrig helt normala. Till och med i staden Lund, där det finns gott om akademikerbarn som har klasskänslan i blodet, lade man märke till dem som ovanligt intensiva, lätt hypomana, ambitiösa, oblyga och orädda.

De flesta jag känner tyckte att de var trevliga och kul. Att lillasyster Kattis skulle bli en skönhet av klass hann jag lägga märke till innan jag själv flydde bort från stan.
Citera
2012-08-06, 00:23
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Båda systrarna Ahlström syntes och märktes i Lund när de var tonåringar. Gabriella är något år yngre än mig, och Kattis ytterligare några år yngre.

Det här med vad "dryghet" betyder har jag aldrig förstått. Kanske är det ett tecken på att jag är dryg själv - eller på att det är en etikett som automatiskt klistras på skåningar som bara är som helt normala skåningar?

Men systrarna Ahlström var aldrig helt normala. Till och med i staden Lund, där det finns gott om akademikerbarn som har klasskänslan i blodet, lade man märke till dem som ovanligt intensiva, lätt hypomana, ambitiösa, oblyga och orädda.

De flesta jag känner tyckte att de var trevliga och kul. Att lillasyster Kattis skulle bli en skönhet av klass hann jag lägga märke till innan jag själv flydde bort från stan.

Ja du har delvis rätt. Båda tjejerna utmärkte sig. Inte på nåt negativt sätt utan att dom var duktiga och hade framåtanda. Dessutom var dom långa, blonda och vackra båda två.
Men Kattis var ändå lite mer framåt jämfört med Gabriella och vill nog synas mer.
Sen när vi har facit i handen så tycker jag ändå att Gabriella är den jag vill ha om jag nu hade förmånen att välja.
Citera
2012-08-06, 11:43
Medlem
Haft Gabriella som lärare och hon var bra och schysst. Gillade henne.
Citera
2013-01-16, 09:04
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Hon sitter och ljuger om barnfattigdom i BRIS...
Citera
2013-01-16, 09:13
Medlem
ja, det var väl knappast i uppdrag granskning hon hade tänkt sig att hamna när hon tog uppdraget som skulle få det att kännas bra i magen att gå till arbetet.
Citera
2013-01-16, 09:42
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Hon ser ruggigt slitet ut dessutom.

Bilden idag fick mig att fråga mig om hon någonsin varit snygg, för det är så jag minns henne.
Citera
2013-01-16, 10:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Hon ser ruggigt slitet ut dessutom.

Bilden idag fick mig att fråga mig om hon någonsin varit snygg, för det är så jag minns henne.
Hon var riktigt snygg en gång i tiden, men det går snabbt utför för en del.
Citera
2013-01-16, 11:19
Medlem
Pecannots avatar
Visst hade Kattis en "egen" tidning som hette nåt i stil med Kattis & Co vad hände med den? finns den kvar?
Citera
2013-01-31, 00:41
Medlem
Cinnabars avatar
Träffade på Kattis med moder på NK. Smyckesavdelningen. Mamman verkade vara en högfärdig kärring, en sådan som kan smula sönder andra med en ogillande blick. Nu är det här bra många år sedan, så det är preskriberat minst sagt.
Citera
2014-06-19, 09:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Kattis ställer in sitt bröllop i sista stund. Förhållandet över för Kattis. Nu kan hon säkert ägna sig år mer PK-flams och dra pengar från Röda Korset.

http://www.expressen.se/noje/extra/k...-eget-brollop/

Bara såååå synd om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Pecannot
Visst hade Kattis en "egen" tidning som hette nåt i stil med Kattis & Co vad hände med den? finns den kvar?

Den använde vi på landet i lilla huset när vi gjorde 2'an. Omslaget var lite hårt.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-06-19 kl. 09:03.
Citera
2014-08-10, 14:14
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Mycket dryg. Talar dessutom fejkskånska för att göra sig viktig.

Kattis pratar sk P1-svenska, dvs den rotvälska som uppstår när en skåning försöker prata rikssvenska. Man tar bort de skorrande r-en, men behåller diftongerna (språkmelodin).

Andra som lagt sig till med denna avart av dialekt är Louise Epstein på P1 och hon den där Italien-corren, som t om gör reportage om fotboll. Har bl a intervjuat skitstöveln Zlatan när han spelade i Italien. Kristina Appelin heter hon.

Exempel på skåningar som lärt sig prata svenska fullt ut (och dessutom kan växla mellan dialekterna) är Siw Mamkvist (hm, nåja) och Jan Malmsjö.

Snacket om att Kattis är dryg tror jag lika lite på som sånt som Se & Hör skriver. Skitsnack som uppstår bara för att folk vill göra sig märkvärdiga. Anledningen till att ni tror på sånt skitsnack och dessutom för det vidare, är att ni vill tro på det därför att ni älskar skitsnack och skandaler. Utan er skulle inte skvallertidningar och kvällspressen överleva. Jävligt lågt stående individer är ni.
Citera
2014-08-11, 07:28
Medlem
En annan skåning som kan prata vilken dialekt han vill helt perfekt är den gamle Hasse Alfredsson.

Märkligt med Kattis dialektproblem. Hon ska ju vara så musikalisk, det trodde jag gjorde att man snappade satsmelodier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in