Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-09, 22:04
Medlem
Har på ett omedvetet plan troligen råkat trycka på något så att jag inte kan gå in på Facebook på min Macbook air. Någon som vet vad jag kan göra för att få tillgång till denna webbsida igen? Känner mig som en turist i Kina när det kommer till datorer haha
Citera
2014-08-09, 22:06
Medlem
MADs avatar
skriv www.facebook.com i valfri webbläsare
logga in med din e-mail samt lösenord.

något annat kan inte vara fel
Citera
2014-08-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
skriv www.facebook.com i valfri webbläsare
logga in med din e-mail samt lösenord.

något annat kan inte vara fel

Tyvärr funkar inte detta på Safari, som är den webbläsare jag använder mig utav
Citera
2014-08-09, 22:13
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie932
Tyvärr funkar inte detta på Safari, som är den webbläsare jag använder mig utav

Exakt vad är det som inte funkar?
Citera
2014-08-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Exakt vad är det som inte funkar?

Låt mig förtydliga mig. Jag använder mig utav Safari som webbläsare på min dator. Jag kan gå in på alla webbplatser- förutom Facebook. Jag har tidigare kunnat gå in på den sidan men nu när jag skriver in adressen i sökmotorn kommer det upp en text som lyder:
" Safari kan inte öppna sidan ... eftersom Safari inte kan upprätta en säker förbindelse till servern"

Därför antar jag att jag råkat trycka på något som på något sätt "blockat" Facebook på webbläsaren.
Frågan är bara hur jag ska ta bort den s.k spärren eftersom jag gärna använder mig utav Safari när jag surfar.
Citera
2014-08-09, 23:59
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie932
Låt mig förtydliga mig. Jag använder mig utav Safari som webbläsare på min dator. Jag kan gå in på alla webbplatser- förutom Facebook. Jag har tidigare kunnat gå in på den sidan men nu när jag skriver in adressen i sökmotorn kommer det upp en text som lyder:
" Safari kan inte öppna sidan ... eftersom Safari inte kan upprätta en säker förbindelse till servern"

Därför antar jag att jag råkat trycka på något som på något sätt "blockat" Facebook på webbläsaren.
Frågan är bara hur jag ska ta bort den s.k spärren eftersom jag gärna använder mig utav Safari när jag surfar.

Testa att rensa all historik och försök igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in