2014-08-08, 22:49
Medlem
Säger en del om Malmö och deras umgänge : "Pojkarna har rört sig i en miljö där ungdomar tycks vara vana vid att bli rånade, hotade och att skipa sin egen rättvisa med hjälp av knytnävar."

2012 blev även gurre misshandlad och rånad på exat samma plats där mordet skedde. Kan även tillägga att det kommer ha ganska stor påverken i rättegången om flaskan var hel eller trasig när BO fick motta hugget. Både för gurre och den andre som är något år yngre som gav mordvapnet till .

Notera detta är bara rykte och ska inte tas för givet ! Enligt rykten ska personen som gav mordvapnet till Gurre (kallas d tidigare i tråden ) sagt något i stilen med döda han . Stämmer detta så är ju D högst delaktig till mordet. Någon som kan bekräfta eller dementera detta ? Tänk på Flashback att D är ganska ung så va försiktiga med vad ni skriver .
Senast redigerad av Diplomacy 2014-08-08 kl. 22:51.
Citera
2014-08-08, 22:58
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Ni som vet vilka som ingår i deras gäng här. Svara på detta : hur många av dem är svenskar? Hälften? Nästan inga? Majoriteten?
Citera
2014-08-08, 22:59
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Däremot tycker jag att socialtjänstens kompetens kan brista. De har en oehörd stolthet jämtemot att inte låta högre makter säga att de gör fel bedömning utav läget. Men även detta skulle väl kunna kopplas till dåliga resurser, de har helt enkelt inte råd med att göra ett fel, bokstavligt talat.
När det gäller tvångsinsatser så är det Förvaltningsdomstol som tar beslutet, inte socialtjänsten. Dvs soc svarar alltid gentemot "högre makter" i dessa frågor så jag förstår inte vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Vilket kvalificerat skitsnack. Socialtjänsten har alla möjligheter(i detta fall både LVU och LVM) men är översållad med daltande jävla fegisar som vill köra dialog varianten med allt och alla. Det är den överlägset sämst fungerande statliga instutionen i Sverige och det säger fan inte lite.

För det första existerar inte LVM för minderåriga.
För det andra så kan du läsa mitt tidigare inlägg om hur det fungerar kring LVU. Länk

Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Nu har vi det här resultatet än en gång och kommer se det oändligt många fler för att hela organisationen är nedlusad med fegisar som inte vågar ta ett svårt beslut.

De sociala har varit involverad i detta flera gånger med tanke på alla tidigare gånger de varit i farten så att skylla på att någon inte har ringt soc är också bara BS.

Det finns inga svåra beslut inom socialtjänsten. Det finns bara brist på resurser. Dessutom ska man komma ihåg att det finns nog inget svårare än att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt. Och LVU kommer som sagt i fråga långt senare.

Nu blir jag nyfiken, vilka insatser enligt SoL har pojken fått tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av Foozie
Tack Majken, De är precis där felet ligger. Soc har stjälpt hans liv mer än dem hjälpt och även om föräldrar älskade sin son så var det tufft och jobbigt att se han lida på behandlingshem och institut.
Han var inte guds bästa barn men detta förtjänar ingen, speciellt inte en innerst inne godhjärtad person.

Vad är det som har gjort att han har lidit på ett behandlingshem (mer än att han har hemlängtan)?
Att närstående ser behandling som ett straff är ganska vanligt. Att man skyller på soc när det går fel är nog än vanligare. I slutändan får man nog se sig i spegeln och inse att miljön inte har varit bra och att soc defacto försöker hjälpa personen i fråga.
Citera
2014-08-08, 23:07
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Soc har stjälpt hans liv mer än dem hjälpt och även om föräldrar älskade sin son så var det tufft och jobbigt att se han lida på behandlingshem och institut....
Aha, det var Soc:s fel att det gick som det gick?
Hade han tänkt på sin mamma så hade hon inte behövt att ha det
Citat:
...tufft och jobbigt att se han lida på behandlingshem och institut....
Herregud, Sverige och övriga världen, är full med 16-17-åringar.från fattiga och struliga förhållanden, som alldeles själv begriper vad som menas med t.ex. social kompetens, hänsyn inför andra människor etc.

Det är patetiskt att höra att
Citat:
Soc har stjälpt hans liv...

Redigerat: Ok, tvåa på synpunkten....
Citera
2014-08-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ni som vet vilka som ingår i deras gäng här. Svara på detta : hur många av dem är svenskar? Hälften? Nästan inga? Majoriteten?

Invandrare i dessa halv kriminella "gäng" är klart majoriteten i detta fallet , trots att Limhamn/kronprisen de områden de hänger i klassas som de mest svenska områdena i hela malmö(!) .Gurre var ju klart ett undantag som hängde med blattarna , om man man nu väljer och klassa honom som svensk pågrund av hans pappa har sitt ursprung från balkan . Kollar du runt lite i Malmö så är Flashback fördomar klart bekräftade större delen av dem är unga blattar
Senast redigerad av Diplomacy 2014-08-08 kl. 23:46.
Citera
2014-08-08, 23:17
Medlem
Lorenzis avatar
Vet ni hur det var på Linnéskolan innan kroksbäckeleverna flyttade dit? Var det massa smågangstrar hängandes på skolgården på kvällarna? Jag misstänker att det inte var så på den tiden. I sådant fall, så är det rektorn som har blodet på sina händer.
Citera
2014-08-08, 23:26
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi
Vet ni hur det var på Linnéskolan innan kroksbäckeleverna flyttade dit? Var det massa smågangstrar hängandes på skolgården på kvällarna? Jag misstänker att det inte var så på den tiden. I sådant fall, så är det rektorn som har blodet på sina händer.

Var ju en jävla massa skriverier i media när det skulle flyttas elever ifrån Kroksbäck dit.
Detta kombinerat med områdets rykte som "fint och rikt" kan man nog gissa att det mestadels var ungar med välbärgade föräldrar som gick där, alltså förmodligen svenskar eller enormt välintegrerade invandrare.
Självklart bara en kvalificerad gissning, någon som vet mer får gärna rätta mig ifall jag har fel
Citera
2014-08-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Var ju en jävla massa skriverier i media när det skulle flyttas elever ifrån Kroksbäck dit.
Detta kombinerat med områdets rykte som "fint och rikt" kan man nog gissa att det mestadels var ungar med välbärgade föräldrar som gick där, alltså förmodligen svenskar eller enormt välintegrerade invandrare.
Självklart bara en kvalificerad gissning, någon som vet mer får gärna rätta mig ifall jag har fel
Linneskolans rektor tog ju varmt emot invandrarna ifrån kroksbäck. Man såg ju de fina prisen man skulle få de kommande åren... Det blev kaos..

http://www.mynewsdesk.com/se/malmo/p...egation-816161

Det blev jävligt grupperat.. Det blev sedan dag 1 svennarna mot blattarna... Dock fick min bästa-vän rätt bra sammanhållning i sin klass..

För övrigt, en dålig skola, med lärare som är generellt dåliga osv. Pallar inte beskriva mer utförligt.
Citera
2014-08-08, 23:58
Medlem
Citat:

Yes din bild stämmer ganska överens med verkligheten.Innan klassade vissa Limhamn som det ända "trygga och svenska området kvar i Malmö". Jag personligen skulle inte säga att Limhamn är ett " lungt område" Visst chansen att du skulle bli oprovocerat Misshandlad/rånad där om du är ute ensam på nattetid är ganska låg. Enligt erfarenhet så är det vissa områden i Malmö som man definitivt inte ska vistas ensam på kvällarna så länge man inte vill bli rånad/misshandlad, Men de pågår ändå en hel del skit vid Limhamn på nätterna.

Men om vi återgår till fallet flashback detektiver så vill jag fortfarande ha lite mer information om "D"s inblanding i det hela !
Senast redigerad av Diplomacy 2014-08-09 kl. 00:01.
Citera
2014-08-08, 23:59
Medlem
Lorenzis avatar
Nä, det var utan tvekan omflyttningen som lade grund till den gangstermentalitet/kultur som finns där nu. Nä mångkultur är svårt. Synd att idiot-rektorn inte förstod det. Tänk så många liv han indirekt har påverkat negativt.
Citera
2014-08-09, 00:04
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Min källa om 8 corner är extremt trovärdig. Jag kan garantera att detta är 100%-ig sanning.

Du har säkert rätt. Hon ser inte ut som nån som sitter där, men jag har ju såklart ingen aning om hur de ser ut på sina facebooksidor.
Citera
2014-08-09, 00:07
Medlem
Citat:
Nä, det var utan tvekan omflyttningen som lade grund till den gangstermentalitet/kultur som finns där nu. Nä mångkultur är svårt. Synd att idiot-rektorn inte förstod det. Tänk så många liv han indirekt har påverkat negativt.

Instämmer att denna omflyttning har tyvärr haft en påverkan på området. Däremot så har dem löst upp Rosengårdskolan helt pga allt för dåliga resultat och för att integrera eleverna . Dessa elever har sedan spridits ut lite varstans i Malmö . De placerar bara fåtal elever i varje skola . Men vad jag har hört så har dessa fåtal elever lyckats spridit både hot & oro i skolorna de kommer till .

Annat exempel på en misslyckad omflyttning där andra elever har fått tagit smällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in