Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-07, 23:11
  #1
Medlem
Hejsan. Jag har fått brev från bilprovningen om att besiktiga en bil som jag aldrig hört talas om. Så det är väl någon form av bedrägeri på gång. Vad gör man? Hur har det gått till? Vad kan hända nu?

Ska jag anmäla den stulen?
Citera
2014-08-07, 23:15
  #2
Medlem
Ring polisen och fråga så snabbt du kan innan du märker att någon zigenare skrivit bilen på dig och du har miljonbelopp i parkeringsböter :P
Citera
2014-08-07, 23:21
  #3
Medlem
FFJJPPs avatar
Jag fick precis samma brev. Stod mitt namn och registreringsnumret på samma papper, kollade upp bilen på transportstyrelsen och såg att den var skriven på någon annan. Morsan ringde bilprovningen när jag var uppe i dalarna och jobbade, var tydligen deras fel.

Kolla upp den på transportstyrelsen, man kan tycka att du bör fått registreringsbevis och liknande hemskickat om den mot förmodan skulle stå på dig.
Citera
2014-08-07, 23:24
  #4
Medlem
Hej,

Ring till 11414 och förklara hur det ligger till, så får en polisanmälan gällande misstänkt bedrägeri upprättas. Du kan även ringa transportstyrelsen och förklara hur det ligger till, så får dem ta en titt på saken.

/W
Citera
2014-08-07, 23:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Jag fick precis samma brev. Stod mitt namn och registreringsnumret på samma papper, kollade upp bilen på transportstyrelsen och såg att den var skriven på någon annan. Morsan ringde bilprovningen när jag var uppe i dalarna och jobbade, var tydligen deras fel.

Kolla upp den på transportstyrelsen, man kan tycka att du bör fått registreringsbevis och liknande hemskickat om den mot förmodan skulle stå på dig.

Ja precis, tänkte också på det. Någon måste ju norpat det genom dörren eller snott posten från brevbäraren annars. Så kanske bara är misstag från dem.
Citera
2014-08-08, 00:13
  #6
Medlem
Sesam66s avatar
Säkert ett misstag men för att vara på den säkra sidan bör du kontakta polisen omgående att så du får ett datum på att du har uppmärksammat detta. Efter det kan du inte under några omständigheter bli skyldig pengar.
Citera
2014-08-08, 00:18
  #7
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Boris-
Ja precis, tänkte också på det. Någon måste ju norpat det genom dörren eller snott posten från brevbäraren annars. Så kanske bara är misstag från dem.
SMS:a registreringsnumret till 72503. Kommer ditt namn och postnummer etc upp som svar bör du börja oroa dig på riktigt!

För övrigt skit irriterande och klantigt gjort av bilprovningen, de måste ju förstå att man blir nojig om dessa brev blir fel, trodde dock att jag var ensam om detta.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/...donet/?id=1092
Citera
2014-08-08, 00:29
  #8
Medlem
Bombads avatar
http://www.bilprovningen.se/Om-Bilpr...-inbjudan.html
Citera
2014-08-08, 00:56
  #9
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombad
http://www.bilprovningen.se/Om-Bilpr...-inbjudan.html


Ja, men vad menar dom med det här?

Först får man en inbjudan i sitt namn på en bil som man inte äger. Det ska rättas till så att man får en korrekt inbjudan. Med den rätte ägarens namn då, eller? Är det inte bättre att dom skickar inbjudan till ägaren istället?

Citat:
Ursprungligen postat av www.bilprovningen.se

Ett antal bilägare har tyvärr fått en felaktig inbjudan om besiktning. Vi beklagar det inträffade och undersöker vad som har gått fel.

Personer som har fått en inbjudan på en bil de inte äger kan bortse från denna och får en ny korrekt inbjudan så snart som möjligt.
Citera
2014-08-23, 14:33
  #10
Medlem
FFJJPPs avatar
Har nu fått ett brev från bilprovningen, i detta ber de om ursäkt för det inträffande och kompenserar med HELA 10 % rabatt på nästa kontrollbesiktning
Citera
2015-04-16, 22:25
  #11
Medlem
Gandalf.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Ring polisen och fråga så snabbt du kan innan du märker att någon zigenare skrivit bilen på dig och du har miljonbelopp i parkeringsböter :P

Eller ännu värre nån jävla svenne som skrivit bilen på nån annan...
Eller just de ja... Tattare, blattar, babbar och svartskallar är det ju alltid som begår brott, luras och kör med buffel och båg...
Citera
2015-04-17, 08:23
  #12
Medlem
"Har nu fått ett brev från bilprovningen, i detta ber de om ursäkt för det inträffande och kompenserar med HELA 10 % rabatt på nästa kontrollbesiktning"

Det är nya knepet för marknadsföring och att värva kunder - för att Ni skall välja
att besiktiga bilen just där mot 10% rabatt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback