2014-08-03, 06:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Vi vet inte varför man blir kär så det kan ingen svara på. Vilket du är fullt medveten om.

Men det är inte en tillfällighet. Det finns minst 1000 vanliga män som inte våldtar för varje man som döms för våldtäkt. Så hur lyckas de här kvinnorna bli kära i den 1 på 1000 män som våldtagit?

Citat:
Anledningen till att det inte är skönt för alla bara för att det är det för dig är att vi gillar olika saker. Återigen så funkar inte alla som du. Varför vägrar du att fatta det?

Det funkar så för alla kvinnor för att det är fysiskt skönt att bli påsatt hårt.

Citat:
Fantasier är fantasier och de varierar inte bara från person till person utan samma person har oxå olika fantasier. Poängen är att det bara är fantasier och inte säger ngt om vad man vill i verkligheten.

Men varför har 60%+ av kvinnorna fantasier om våldtäkt?

Så om en man fantiserar om gay-sex så säger det inget om vad han vill i verkligheten?

Citat:
Att de förväntades ställa upp betyder ju inte att alla alltid gjorde det och att alla män tvingade sig på sina fruar. Och anledningen till att det inte är så idag är helt enkelt att vi har förändrats. Vi har precis det raka motsatta till det du vill tro förändrat våra psyken till att anse att det är fel. Så det är ju precis tvärtom jämfört med dina argument. Alltså håller inte dina argument.

Det är rimligt att anta att kvinnor ställde upp på sex regelbundet därför att kvinnor födde fler barn på den tiden. Det betyder att de måste ha ställt upp på sex oavsett om de ville ha sex med mannen eller inte. Om kvinnor har ställt upp på sex regelbundet i 1000+ år är det uppenbart att kvinnors psykologi har anpassats till att njuta av påtvingat sex.

Nej vi har inte förändrats för det finns ingenting som skulle har orsakat en sådan förändring. Till exempel kan du se att en del dömda våldtäkts-män har större sexuell/evolutionär framgång än män som inte våldtar. Det förklarar också varför i princip alla kvinnor fantiserar om att bli våldtagna om människor hade förändrats hade de fantiserat om PK sex.

Citat:
35% av killar, men det säger ju ingenting om män eller alla av manligt kön. Men vi låtsas att det är som du tror. Det är fortfarande bara fantasier. Och steget från fantasi och verklighet är mycket längre än vad man tror. Bara för att man säger att man skulle våldföra sig på ngn så betyder ju inte det att man gör det. Det är väldigt vanligt att en väldigt arg människa säger att han eller hon skulle döda en annan människa om det inte fanns ngn risk att åka fast. Men det är ju bara skitsnack.

Det var därför jag citerade de andra studierna också,

Citat:
Surveys have consistently reported that college men acknowledged forced intercourse at a rate of 5-15% and college sexual aggression at a rate of 15-25% (Koss, Gidycz, and Wisniewski, 1987; Malamuth, Sockloskie, Koss, and Tanaka, 1991).

Du kan se att upp till 15% av männen erkänner att de har tvingat en kvinna till sex.
Citera
2014-08-03, 07:26
Medlem
Det här är skitsnack! Ångest och rädsla kan förstärka och förbikoppla vissa delar av hjärnan och förändra det limbiska systemet! Män kan få spontanutlösningar och erektioner, kvinnor kan få orgasm trots att mycket våld är inblandat i övergreppen.
Citera
2014-08-03, 10:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är rimligt att anta att kvinnor ställde upp på sex regelbundet därför att kvinnor födde fler barn på den tiden. Det betyder att de måste ha ställt upp på sex oavsett om de ville ha sex med mannen eller inte. Om kvinnor har ställt upp på sex regelbundet i 1000+ år är det uppenbart att kvinnors psykologi har anpassats till att njuta av påtvingat sex.
Är du medveten om att det inte fanns preventivmedel i samma utsträckning som idag och att det sågs som en synd att spilla sin säd. Knullade man så skulle man skaffa barn. Tror du man anpassar sig till att uppskatta stryk om man blir slagen regelbundet av sina föräldrar?

Citat:
Nej vi har inte förändrats för det finns ingenting som skulle har orsakat en sådan förändring. Till exempel kan du se att en del dömda våldtäkts-män har större sexuell/evolutionär framgång än män som inte våldtar. Det förklarar också varför i princip alla kvinnor fantiserar om att bli våldtagna om människor hade förändrats hade de fantiserat om PK sex.

Det finns ingen våldtäktsgen. Sluta tramsa. De våldtäktsmän som har framgång hos kvinnor utan att våldta har det därför att de är duktiga på att dölja sina dåliga sidor. Det betyder inte att kvinnor vill bli våldtagna. I själva begreppet ingår att du inte vill ha sex med personen ifråga. Du kan inte vilja ha något du inte vill. Lär dig begreppen nån gång din dumma jävel.
Citera
2014-08-03, 10:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Är du medveten om att det inte fanns preventivmedel i samma utsträckning som idag och att det sågs som en synd att spilla sin säd. Knullade man så skulle man skaffa barn. Tror du man anpassar sig till att uppskatta stryk om man blir slagen regelbundet av sina föräldrar?

En kvinna är bara fertil högst 4-5 dagar per månad. För att en kvinna ska få typ 7 barn måste hon ha en hel del sex regelbundet.

Det händer inte på 1 generation. Till exempel, eftersom kvinnor har blivit slagna regelbundet under de senaste typ 5000 åren så uppskattar de det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det finns ingen våldtäktsgen. Sluta tramsa. De våldtäktsmän som har framgång hos kvinnor utan att våldta har det därför att de är duktiga på att dölja sina dåliga sidor. Det betyder inte att kvinnor vill bli våldtagna. I själva begreppet ingår att du inte vill ha sex med personen ifråga. Du kan inte vilja ha något du inte vill. Lär dig begreppen nån gång din dumma jävel.

Jag har inte hävdat att det finns 1 gen som orsakar våldtäkt. Däremot är det uppenbart att våldtäkt är genetiskt därför att alternativet är att våldtäkt skulle vara a) inlärt (rape culture) b) patologiskt (psykisk sjukdom orsakar våldtäkt c) socialt (fattiga män våldtar för att de är fattiga). Dessutom finns det situationer där våldtäkt är adaptivt till exempel i krig eller när män kidnappade kvinnor för att skaffa sig fruar. Det är sannolikt att kvinnor känner av en mans förmåga att våldta instinktivt och blir mer attraherade av den mannen/njuter mer av att ha sex med honom.

Men om en kvinna dejtar/har sex med en man som hamnar i fängelse för våldtäkt bode hon inte bryta kontakten då?
Senast redigerad av Babianen 2014-08-03 kl. 11:02.
Citera
2014-08-03, 11:17
Bannlyst
Citat:
Det är sannolikt att kvinnor känner av en mans förmåga att våldta instinktivt och blir mer attraherade av den mannen/njuter mer av att ha sex med honom.

Tror du det kan vara det grundläggande skälet till om kvinnan är attraherad av sin man?
Citera
2014-08-03, 11:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Tror du det kan vara det grundläggande skälet till om kvinnan är attraherad av sin man?

Kvinnor attraheras av män med adaptiva drag alltså saker som ger evolutionära fördelar till exempel, längd, styrka, aggressivitet, rikedom, bra utseende, hög status, etc. Om en man inte har andra fördelar än att han har våldtagit då har han en fördel jämfört med män som inte kan våldta då kommer en kvinna sannolikt att välja honom framför en man som inte våldtar. Belägg för det är de exempel jag postade i tråden på kvinnor som valt att ha sex/förhållande med män som våldtagit istället för med män som inte våldtagit.

Du kan också se (jag postade en länk tidigare i tråden) att kvinnor som har sex med rika män rapporterar fler orgasmer. Det är sannolikt att kvinnor njuter mer av sex med män som har adaptiva drag. Då är det logiskt att kvinnor njuter mer av att ha sex med våldtäkts-män eller blir våldtagna därför att det är kroppens sätt att uppmuntra kvinnan att skaffa avkomma med en man med adaptiva drag. Det skulle förklara varför så många kvinnor får orgasm när de blir våldtagna (se första inlägget i tråden).
Senast redigerad av Babianen 2014-08-03 kl. 11:27.
Citera
2014-08-03, 14:53
Medlem
Citat:
Kvinnor attraheras av män med adaptiva drag alltså saker som ger evolutionära fördelar till exempel, längd, styrka, aggressivitet, rikedom, bra utseende, hög status, etc. Om en man inte har andra fördelar än att han har våldtagit då har han en fördel jämfört med män som inte kan våldta då kommer en kvinna sannolikt att välja honom framför en man som inte våldtar. Belägg för det är de exempel jag postade i tråden på kvinnor som valt att ha sex/förhållande med män som våldtagit istället för med män som inte våldtagit.

Du kan också se (jag postade en länk tidigare i tråden) att kvinnor som har sex med rika män rapporterar fler orgasmer. Det är sannolikt att kvinnor njuter mer av sex med män som har adaptiva drag. Då är det logiskt att kvinnor njuter mer av att ha sex med våldtäkts-män eller blir våldtagna därför att det är kroppens sätt att uppmuntra kvinnan att skaffa avkomma med en man med adaptiva drag. Det skulle förklara varför så många kvinnor får orgasm när de blir våldtagna (se första inlägget i tråden).

Men varför går inte du och blir våldtagen då?
Varför inte din man en våldtäktsman? Är han en sån där mes?
Citera
2014-08-03, 17:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Har din man våldtagit dig?

Sluta prata om kvinnor och män också för den delen men framförallt kvinnor med tanke på tråden som en homogen grupp. Alla kvinnor attraheras av sådana män som du beskriver.
Citera
2014-08-03, 18:13
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det du beskriver är väl oftast tvångssex och har inget med enskilda kvinnors fantasier att göra. Jag tror inte alls på din teori om att kvinnor medvetet/undermedvetet söker sig till sådana miljöer för att öka på sannolikheten att bli våldtagna. Jag har som jag nämnt tidigare här i tråden min fantasi som att bli våldtagen, men då ska ju det vara ett planerat rapeplay. Att jag pratat med min kille om det och vi "riggar" upp ett senario, likt någon av dina senarion. För den sakens skull skulle jag aldrig medvetet/undermedvetet utsätta mig för risken att bli våldtagen på riktigt.

Efter ett tag hade du tröttnat på 'rape play' och börjat söka upp riktig action istället.

Citat:
För den sakens skull skulle jag aldrig medvetet/undermedvetet utsätta mig för risken att bli våldtagen på riktigt.

Ljug inte. Du lurar bara dig själv.
Citera
2014-08-03, 19:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Har din man våldtagit dig?

Sluta prata om kvinnor och män också för den delen men framförallt kvinnor med tanke på tråden som en homogen grupp. Alla kvinnor attraheras av sådana män som du beskriver.

Nej min man har inte våldtagit mig.

Men alla kvinnor attraheras av män med adaptiva drag. Det är empiriskt sant. Hur många kvinnor väljer män som är kortare, svagare, konflikt-undvikande, fattiga, fula, låg status? Eftersom förmågan att våldta är ett adaptivt drag (till exempel i krig) så är det logiskt att kvinnor a) blir attraherade av våldtäkts-män b) njuter av att bli våldtagna mer än av vanligt sex.
Citera
2014-08-03, 19:29
Bannlyst
Citat:
Nej min man har inte våldtagit mig.

Men alla kvinnor attraheras av män med adaptiva drag. Det är empiriskt sant. Hur många kvinnor väljer män som är kortare, svagare, konflikt-undvikande, fattiga, fula, låg status? Eftersom förmågan att våldta är ett adaptivt drag (till exempel i krig) så är det logiskt att kvinnor a) blir attraherade av våldtäkts-män b) njuter av att bli våldtagna mer än av vanligt sex.

Hur många av männen procentuellt tror du är potentiella våldtäktsmän?

Jag kan direkt säga att om jag hade sluppit barn och risken att åka fast hade jag våldtagit direkt.
Citera
2014-08-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Hur många av männen procentuellt tror du är potentiella våldtäktsmän?

Jag kan direkt säga att om jag hade sluppit barn och risken att åka fast hade jag våldtagit direkt.

Ja, men du är ju en "snäll kille" och dessutom lite blandis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in