2014-08-03, 17:02
Medlem
anonymhacker12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Du får ursäkta mej och andra, men det är tyvärr ingen som tror att du tjänar några pengar alls. Det blir nog svårt att övertyga åt andra hållet. Det har du inte heller någon skyldighet att göra.

Du kan ju inte ens ha en anställning på McD i mindre än en vecka, i din egen förklaring lät det ju som om du dessutom gjorde ditt bästa för att få vara kvar.

Som flera i tråden sagt är det kanske inte just cannabisen som är ditt probem, men problem att fungera eller ens föra en normal konversation med logiska slutledningar har du.

Pondera att en amerikansk mamma hittat sin 30-årige son utslagen på alkohol, valium, lustgas och maja. En son som dessutom har en aspbergersdiagnos och inte kan ha ett fast arbete. Sitter inne hela dagarna och spelar Titanfall, vad tror du hon gör?

Och vad tror du den amerikanska lagen, psykdoktorer och socialarbetare gör?

Det var en retorisk fråga: Samma som här i Sverige.
Alright - jag har aldrig haft något problem med vården - dvs jag tycker inte illa om vården (herregud!). Jag har inget emot de institutioner du nämnde.

Jag har problem med "non-reason" dvs ologiskhet. Vidskepligthet kan man nästan kalla det, för vissa av sakerna killen på socialtjänsten sa var ungefär lika dumma som diskussionen om hur många änglar som får plats på en nålspets som tusen präster diskuterade på medeltiden. Jag bryr mig inte om han hade sagt "bananer är gröna för att plommon är rosa" - jag hade spelat in det och tyckt det var lika värdefullt som när han sa "bruk = missbruk" och höll med mig om alla möjliga konstiga påståenden.

Dvs behåll vården som den är men ta bort irrationaliteten från den. Man ska inte behöva irrationella tankar för att upprätthålla en institution - om en institution baseras på irrationella tankar (många kyrkor?) så borde den inte upprätthållas av staten ("separate church and state").
Dvs jag njuter av att höra folk som borde veta bättre säga saker som inte ens en 3-åring kan tro på. Jultomten låter fan som en mer trovärdig teori än "bruk = missbruk och jag vet redan att du missbrukar för att du sa dig ha köpt en femma". Dvs att jag var hög (vilket varar i några timmar och känns bra, sedan nyktrar man till) gjorde att jag kom i kontakt med missbruksvården kommer få lika många frågor när barn hör den storyn som man får när man berättar för dem storyn om vad jultomten gör.

Så bort med irrationaliteten bara.

Och bort med fängelsestraffen för att odla sitt egna cannabis (för är man inte rik nog lär det bli odling man gör). Och bort med bötesstraffen för "kringa narkotikainnehav" dvs att man rökte en joint i parken under polisens Operation Gås.

//BÄNG fortfarande.
Jag skriver ganska bra när är bäng va? Men om jag vore en vanlig blue-collar worker eller i armén så skulle jag inte röka för det skulle jävlas med mitt jobb. Så rökning är inte för alla; jag har tur att va i en sån livssituation att jag kan röka utan att någon behöver bidra mer pengar för det (trots att staten erbjuder sin dyra missbruksvård).
Att skicka mig till nått vårdhem som saknar dator (och cannabis, valium och öl) så skulle det nästintill vara censur eftersom ifall jag hade varit på vårdhem just nu så skulle ni inte fått den här tråden.
Edit: om jag hade varit i fängelse inlåst med våldtäktsmän, rånare och heroinister så skulle det knappast vara den miljö som är bäst för mig; människor behöver en stimulerande miljö för att bli intelligenta/kreativa/bra på att skriva. Så om jag hade varit fattig nog att behöva odla cannabis och därför hamnat på fängelse så skulle ni sett mig deprimerad och ej skrivandes.

Dvs mitt liv just idag är att jag röker, skriver och röker lite mer.

Men "intervjun" var som sagt ett 1-dagsprojekt vars tråd jag nu följt i 3 dagar (tillsammans med 25000 andra människor). Jag har haft mer än 20 år på mig att göra saker och jag har åstakommit bra saker - jag tröttnar på datorspel efter bara en nån vecka; förstår inte hur man kan spela TV-spel hela tiden i 20 år?! Den som gör det måste ha det riiiiktigt tråkigt.
Nej, jag är ambitiös. Jag är smart. Och för att jag är smart kan jag få tjänstemän att i arbetssituation att hålla med om saker han skulle skämmas erkänna för en främling i baren.
Senast redigerad av anonymhacker12 2014-08-03 kl. 17:24.
2014-08-03, 17:30
Medlem
anonymhacker12s avatar
Vill ni höra en video där jag snackar om cannabis så slipper ni läsa text? Hur lång video vill ni att jag ska göra? Kan spela titanfall hela videon så det blir en game-play video (jag är ganska bra på spelet )
2014-08-03, 17:31
Medlem
Stivalis avatar
TS, jag är ganska säker på att din kontakt med myndigheter handlar om mer än bara ett mindre innehav av cannabis. Det verkar onekligen finnas en problematisk helhetsbild här. Det här du snackar om kring "Nanny-state" handlar ju om att man vill fånga upp unga människor redan innan det gått åt skogen. Det är ju det att ju knäppare man blir med åren ju mer växer man in i ett liv som knäppis. Med tiden glider man längre & längre bort från samhället tills det blir omöjligt att fungera med andra. Detta försöker myndigheterna hindra, både för samhällets skull & för vårdtagarens skull.

Jag har varit på många möten med folk som har aspergers. Det är minst sagt märkliga grejer de kan ha för sig. Du har snöat in dig totalt på det här korta mötet med socialtjänsten. Varenda mening som sades har du analyserat in absurdum. Även när han bara säger "mmm" & liknande för att undvika att fördjupa sig i diskussionen så analyserar du det på ett sätt som är helt otroligt. Han säger inget uppseendeväckande överhuvudtaget men du får det till att han stått för helt absurda påståenden. Allt han gör är att försöka knyta en kontakt med dig så att du kan få någon sorts stöd.

Att dom vill ha kontakt med någon anhörig är såklart också helt i sin ordning. Det är så det går till. Man vill ha kontakt med någon anhörig.
2014-08-03, 18:03
Medlem
Uf0mammuts avatar
Efter att du skrivit detta klara inlägg förstår jag inte hur flagella och andra kan fortsätta påstå att du skulle vara i behov av vård, att du inte har koll, att du verkar körd etcetera. Därtill har du redogjort att du har aktiviteter och vänner och lever ett normalt liv. Men de som kritiserar dig har inte ens mage att berätta för dig att de tror du ljuger; de fortsätter bara i samma hjärndöda spår de slog in på från början.

Edit: jo nu erkände flagella till slut såg jag.
Jag vill dock skriva mer om detta: jag tycker det är vidrigt att misstro folk så lätt men ändå påstå att man bara vill hjälpa. Om det TS skriver är sant så mår han väl knappast bra av att bli bemött som en omyndigförklarad lögnare?

Citat:
Ursprungligen postat av anonymhacker12
Morfin till någon som undergår en amputation av benet: bruk.
Morfin till någon som råkat dyka ner på en sten från hög höjd och är i ambulans: bruk.
Morfin till någon vars flickvän just ringt och sagt att hon hittat en ny man: missbruk.
Morfin till någon som tänker "hey, allt som börjar på m har jag hört är helt ofarligt": missbruk.

Sedan finns det gränsfall, t.ex. när man först uppfann morfin på 1800-talet så lär uppfinnaren ha testat några mikrogram för att se om det funkar; men han var en smart kille så han hade säkert labbassistenter runtomkring sig och en massa aristokrater som följde hans vetenskapliga upptäcker och inte skulle låta honom knarka ner sig och börja ligga på gatan istället. Dvs i åvannämnda experimentiella (obs: inte rekreationella) syfte tycker jag det var: bruk.

Morfin är såpass beroendeframkallande och toleransbyggande att det t.om. var en journalist som skulle dokumentera heroinisters liv, så han testade deras drog lika ofta som dem själva under en månad och nu har han varit beroende sedan dess (i mer än 10 år); han får inte längre några reportage gjorda (så han sumpade sitt yrke) och han blev en heroinist bland många.

Kokain är också en drog jag inte går nära. Intuitivt är vi såna djur som tycker "om det inte kändes mycket så skadade det inte mycket" - men det är fel. Man kan inte gå på magkänslan gällande kokain och tro att dess skador är lika svaga som den relativt milda rush man får. Kokain är mycket farligare än det känns.

Benzo (t.ex. valium) kan man få utskrivet för ångest, och jag anser att man ska vara lika försiktig med dess bruk som med alkohols. Dvs ta det då och då, och trots att det känns kul (precis som alkohol känns kul) vill man inte ta det på daglig basis under lång tid (precis som alkohol).

Cannabis har ingen effekt på din kropp - dvs du är lika frisk och kry innan som efter rökandet (såvida du inte går till extremer). Psykiskt kan du kollapsa om du röker för ofta eller för mycket på en gång - så stressa inte i dig röken utan smutta på jointen istället.

Lustgas drar ner B-vitaminnivåerna i blodet, så ifall du köper lustgas för mer än 1000 spänn bör du också lägga 100 spänn på multivitamin- eller B-vitamintabletter (från Apoteket). Brist på B-vitamin gör dig trött - så ifall du känner dig trött efter mycket lustgas så ta B-vitamintabletten. Men jag använder inte lustgas för 1000 spänn i veckan - jag tar kanske mellan fem till tio askar (10 patroner i varje) under en hel månad och tar inte ens min B-vitamin eftersom jag tar så lite lustgas.

Dessa droger går att blanda, men man ska vara väldigt försiktig med att blanda benzo och alkohol eftersom typ tiotusentals personer dör årligen av att ha tagit för mycket av båda samtidigt. Benzo kan göra att du somnar och alkohol kan göra att du spyr: att kvävas i sina egna spyor är ett sätt att då på. Dessutom är både alkohol och benzo nedvarvande/lugnande - så tar man för mycket kan man bli så lugn att t.ex. andningen stannar helt.

Men kombinationen cb+lustgas+öl eller cb+lustgas+benzo har inga interaktioner mellan de enskilda drogerna. Dvs lustgas reagerar varken med cb eller öl, och därför kan de kombineras. Och ja: det känns bra som fan.

P.S. det finns inget olagligt i det jag skriver (trots att både polisen, en doktor och socialtjänsten) vet vem som skriver detta. Jag försöker inte göra någon illa; jag försöker bara vara utan att ljuga och varna ungdomar att hålla sig borta från heroin och kokain (vilket socialtjänsten misslyckas med eftersom de har samma ord för någon som rökt en joint och nån som tar heroin: "missbrukare").
Senast redigerad av Uf0mammut 2014-08-03 kl. 18:07.
2014-08-03, 18:13
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
1: Eftersom jag studerat andra världskriget och Nurembergrättegångarna tar det emot när du försvarar en statligt anställd med att han "bara gör sitt jobb". Man ska inte bara göra sitt jobb - man ska också själv tänka om man lever sitt liv rationellt eller inte.
2: jag borde ha frågat vad konsekvenserna var av att inte ta hans frivilliga väg, men eftersom jag redan sett ett papper (i mötet veckan innan) där det stod att socialtjänstkillen bara behöver göra ett litet samtal till doktorn jag träffade för att få in mig på LVM, så antog jag att han hänvisa till detta som "den svåra vägen". Men du har rätt: det hade varit en bra fråga, det du skrev.
3: mitt syfte var inte att ge soc-killen en tankeställare. Han verkar vara en sån kille att även om han tänker precis som jag så kommer han "bara fortsätta göra sitt jobb" dvs inget förändras i praktiken. Om mitt mål hade varit att övertyga honom hade jag inte satt på mig mikrofonen innan. Mitt mål var att suga ut så många konstiga påståenden ur honom som möjligt; jag ville inte hamna i en argumentation om t.ex. inkörsporten eller liknande, utan jag ville bara få honom att säga vad han hade på hjärtat såsom att Obama är en missbrukare och bruk = missbruk och "man följer landets lagar vettu".
4: jag kan "choose your battles", och jag valde denna battle eftersom det inte var en stor investering och nu i efterhand (när jag läser den här tråden) har jag fått ut så mycket mer av hela projektet än den investering det tog att starta tråden. Men dethär är absolut inte mitt huvudprojekt i livet - bara ett en-dagsprojekt.
5: jag kanske inte är vanlig oavsett om jag är cannabisrökare eller när jag inte är det. Detta var ett stort problem för mig i min ungdom eftersom att vara ovanlig sticker ut och lätt kan mobbas. Men nu när jag har mitt egna liv och väljer vilka jag umgås med så är det inte längre ett problem. Dessutom har jag lärt mig att min "ovanlighet" ger mig vissa talanger; om du googlar "aspergers scientist" hittar du denna lista:

Jag försvarar inte soc-killen på något sätt, och tycker också det är rätt dumt att alla brukare benämns som missbrukare, det säger jag ingenting emot.
Men tycker det är lite väl överdrivet att fokusera en tråd på det.
Hade du blivit tvingad att välja mellan öppenvård och LVM för ett cannabisbruk hade jag blivit väldigt förbannad kan jag lova dig, men tycker att du snarare missleder med att påstå det.
Och då är det enda kvar att diskutera hurvida brukare av droger ska benämnas som missbrukare eller ej, vilket är en sak som inte stör mig eller många andra (tror jag) så länge det inte skulle riskera att bli konsekvenser pga den felaktiga benämningen, vilket nästan aldrig händer.

Anledningen att jag väljer att säga åt dig att välja dina fighter är att jag får intrycket av att du lätt vill slåss för rättigheter osv, vilket jag tycker är skitbra, men du hamnar på sidospår i onödiga teknikaliteter som inte leder någonvart.
Och eftersom jag tolkar dig som en förhållandevis intelligent och ambitiös person så vore det slöseri på dina egenskaper om du valde sånna fighter enligt mig.
2014-08-03, 18:17
Medlem
Uf0mammuts avatar
Och på samma sätt som TS blir bemött som vore han en omyndigförklarad lögnare här av vissa på fb är ju det hela skiten handlar om: vården i Sverige behandlar folk som exakt det bara för att man brukar lite cannabis. Har du därtill en diagnos på det pratar de med en som vore man en liten pojke som ska göra mamma stolt. Fattar ni inte varför TS känner att situationen är absurd? på flera sätt.

Förresten anonymhacker12, om du säger till dem att de inte Får ha kontakt med din mor så kräver lagen att de följer din vilja. Man kan ligga inne till och med på tvångsvård och fortfarande kräva att de inte får berätta för en endaste person att man ens befinner sig på institutionen.
2014-08-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uf0mammut
Och på samma sätt som TS blir bemött som vore han en omyndigförklarad lögnare här av vissa på fb ,,,

Det är du som uttrycker dej så. Varför har du så trist ton när varken ts eller vi andra har det...
2014-08-03, 19:14
Medlem
anonymhacker12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Jag försvarar inte soc-killen på något sätt, och tycker också det är rätt dumt att alla brukare benämns som missbrukare, det säger jag ingenting emot.
Men tycker det är lite väl överdrivet att fokusera en tråd på det.
Det kanske var min aspergers som gjorde att jag fokuserade på mötet. Men det är vad jag väljer att göra och jag tänker inte sluta med det nu. En tråd på flashback är inte svår att skapa, så väldigt lite av min tid har gått till detta. Men det är sant: när jag var yngre la jag några år på att studera cannabis på heltid så det är därför jag kan så mycket om ämnet. Men det var länge sen, men min kunskap består.

Citat:
Hade du blivit tvingad att välja mellan öppenvård och LVM för ett cannabisbruk hade jag blivit väldigt förbannad kan jag lova dig, men tycker att du snarare missleder med att påstå det.
Jag ska be att få pappret han visade mig möte innan det jag spelade in, för det använde han för att antyga att jag har två val: öppenvård (sammarbeta med socialtjänstkillen) eller LVM. Dvs det var inte pga mitt nu inspelade samtal som jag påstår att de hotar med LVM om jag inte väljer öppenvård, det var pga det förra samtalet - men förhoppningsvis finns pappersbevis som jag kan skanna och skicka in. På måndag tar jag kontakt med läkaren och socialtjänstkillen och ber att få alla papper ang. mig hemskickade, så scannar jag dom och lägger dom på flashback.

Citat:
Och då är det enda kvar att diskutera hurvida brukare av droger ska benämnas som missbrukare eller ej, vilket är en sak som inte stör mig eller många andra (tror jag) så länge det inte skulle riskera att bli konsekvenser pga den felaktiga benämningen, vilket nästan aldrig händer.
Det kanske inte blir konsekvenser av att de ropar "missbrukare!!" både till tunga heroinister som cannabisbrukare, för att de själva vet vem av dem som det bör sättas mest resurser på. Men det förändrar inte det faktum att mötena med socialtjänsten är helt fucked up för cannabisrökare.

Citat:
Anledningen att jag väljer att säga åt dig att välja dina fighter är att jag får intrycket av att du lätt vill slåss för rättigheter osv, vilket jag tycker är skitbra, men du hamnar på sidospår i onödiga teknikaliteter som inte leder någonvart.
Och eftersom jag tolkar dig som en förhållandevis intelligent och ambitiös person så vore det slöseri på dina egenskaper om du valde sånna fighter enligt mig.
Jag lärde mig allt jag kan om cannabis för läääängre sen (t.ex. Kanadas senats forskingsrapport publicerades 2008). Nu har jag andra intressen än cannabis och har inte läst om cannabis på kanske 5 år. Jag använder bara min redan inlärda kunskap när jag skriver här eller snackar med socialtjänsten. Men de senaste 5 åren har jag pluggat allt annat än cannabis.

Visste du förresten att om man pluggar cannabis måste man lära sig om: historia, den vetenskapliga metoden, neurologi (biologi)?
2014-08-03, 19:18
Medlem
anonymhacker12s avatar
Citat:
Det är du som uttrycker dej så. Varför har du så trist ton när varken ts eller vi andra har det...
Han menar säkert inte dig utan alla som skrev "du borde in på vård" och "du låter helt cp i skallen".
2014-08-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Grejen är att normalsvenne inte bryr sig eller köper statens narkotikapolitik rakt av, man ifrågasätter inte eftersom majoriteten aldrig använder narkotika regelbundet eller för den delen blir gripen av polis med preparat på eller i sig och får problem.

Att använda preparat som är starkt psykoaktiva eller rent av livsfarliga för vitala organ är allmänt accepterat bara de är tillverkade av läkemedelsbolag och säljs på apoteket, ica eller skrivs ut av läkare, jag tror snarare att man behöver berusa sig då och då för klara av att leva nära polcirkeln där det är mörkt 6 månader om året.

Hade man börjat stå med blåsmätare utanför krogen och alla som tagit ett par bärs åker på böter och LOB så tror jag det hade blivit livat bland folket och allmänheten hade protesterat och börjat bryta mot lagen på regelbunden basis som i USA under förbudstiden, även staten väljer sina strider.

Jag gillar din inspelning. Det visar ju vilka puckon man får prata med... Dom stryker en medhårs osv sen "nej det är inte så allvarligt". Rätt var det är så har man LVM och fan vet vad. Jävla äckel är vad dom är som ljuger en rakt upp i ansiktet.
2014-08-03, 19:52
Medlem
Citat:
...
Jag lärde mig allt jag kan om cannabis för läääängre sen (t.ex. Kanadas senats forskingsrapport publicerades 2008). Nu har jag andra intressen än cannabis och har inte läst om cannabis på kanske 5 år. Jag använder bara min redan inlärda kunskap när jag skriver här eller snackar med socialtjänsten. Men de senaste 5 åren har jag pluggat allt annat än cannabis.

Men den rapporten används ju även i Sverige som sagt och visar på att cannabis är skadligt även om den främst tar upp cannabis ur ett "förvalningssynsätt"; vad är cannabis, hur har synen varit, hur ska vi avsätta pengar och till vad, vad är mest effektivt och ekonomiskt att bli av med det. I Kanada t ex skulle 5 gr vara innehav, om de dömer till vård eller böter har jag ingen aning om. Även om du nu inte verkar ligga hos polisen med din förseelse.
2014-08-03, 20:22
Medlem
Uf0mammuts avatar
Citat:

Har du läst tråden? rätt många som haft trist ton.
Jag har dock gillat dina inlägg här flagella, välskrivna och välmenade. Fortfarande ifrågasätter du dock sanningen i mycket av vad TS skriver, trots att ingen annan kan säga något om det än han själv (jag syftar förstås inte på sakfrågan rörande cannabis och vården utan de saker som endast ts kan veta något om).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in