2014-07-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Trodde jag skulle få någon sorts bekräftelse på mailen, men det fick jag inte. Däremot dyker det upp en ljusgrön remsa på skärmen där det står att ett uttag har registrerats. Men något uttag sker aldrig, och varje gång jag loggar in har den där remsan försvunnit.
Ringa kundtjänst är väl lönlöst, det är väl ingen som svarar där. Men jag får väl försöka slå en signal imorgon kanske.

Ja det var dendär rutan jag menade med bekräftelse, då är det nog bara att ringa in och skälla lite imorgon, brukar som sagt styra upp sig när man säger till dem, för det mesta.
Citera
2014-07-30, 02:32
Medlem
Så, om man planerar att avsluta sitt konto mer eller mindre helt hos dem,
så kan man inte stoppa utlåningen på ett enkelt sätt + att de fortfarande verkar
ta en lång tid innan man får ut sina slantar?!
Citera
2014-07-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
så kan man inte stoppa utlåningen på ett enkelt sätt + att de fortfarande verkar

Om man ringer in och frågar snällt/bestämt så brukar det gå att stoppa utlåningen. Annars kan man ju göra såhär, fungerade för någon månad sen, att varje dag tar du ut det belopp som återbetalats tillbaka, så får du tillbaka 115kr på måndag begär du ut dessa innan tisdag morgon etc. Då blir de snart ganska intresserade av att låta dig stoppa utlåningen om du vill, kostar ju lite pengar för de att sköta uttagen
Citera
2014-07-30, 11:13
Medlem
Citat:
Har en hel del problem med TrustBuddy. Kan inte rekommendera det till någon längre.

Som du säger. Stoppa utlåningen. Det är jättedåligt att det inte finns en knapp/funktion för att stoppa utlåningen på webbsidan. Man kan däremot maila och be dem stoppa utlåningen.

Och så verkar de inte ha testat sin nya webbsida ordentligt vilket är ganska ansvarslöst när man hanterar andras pengar/ekonomi! Har det gjorts några oberoende tester alls eller är det bara någons ihop-hack??
Citera
2014-07-30, 12:49
Medlem
Citat:

det går att maila till dom och begära att utlåning ska stoppas.
det som däremot med kommer hända är att alla aktivitet på ditt konto kommer avstanna. du kommer knappt få tillbaka något alls på evigheter.

jag stoppade min utlåning för snart 6 månader sedan. och sedan den 3 denna månad har jag ej haft någon återbetalning alls på mitt konto och jag har fortfarande ca 120% av insatt kapital utlånat.
har mailat trustbuddy om detta och dom säger att det är så det ska vara och att det kan ta upp till ett år att få tillbaka pengarna.
personligen så tror jag att pengarna aldrig kommer att betalas tillbaka. utan det du max kommer få tillbaka är den summan du satt in och fuckbuddy behåller dina räntepengar.
Senast redigerad av The-Wiking 2014-07-30 kl. 12:53.
Citera
2014-07-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
det går att maila till dom och begära att utlåning ska stoppas.
det som däremot med kommer hända är att alla aktivitet på ditt konto kommer avstanna. du kommer knappt få tillbaka något alls på evigheter.

jag stoppade min utlåning för snart 6 månader sedan. och sedan den 3 denna månad har jag ej haft någon återbetalning alls på mitt konto och jag har fortfarande ca 120% av insatt kapital utlånat.
har mailat trustbuddy om detta och dom säger att det är så det ska vara och att det kan ta upp till ett år att få tillbaka pengarna.
personligen så tror jag att pengarna aldrig kommer att betalas tillbaka. utan det du max kommer få tillbaka är den summan du satt in och fuckbuddy behåller dina räntepengar.
Jag trodde det var korttidslån de sysslade med???
Citera
2014-07-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladakatten
Jag trodde det var korttidslån de sysslade med???

det trodde jag med. detta är vad jag fick till svar varför ej pengarna är tillbaka. har tagit bort det som är av personlig art.

Hei.

Takk for din henvendelse.

Med tanke på inkasso avtaler og tapsføringer etter 250 dager, kan det ta ca. 1 år før hele beløpet er tilgjengelig for utbetaling.

Om du ønsker å ta ut penger nå, kan du søke om 90% på dine sider.

Dette kan dog ikke tas ut uten tap av forskutterte renter, da du enda har åpne lån på din konto.

Ha en fin dag

For any further enquiries, please do not hesitate to contact me.

Yours truly.

Med vennlig hilsen/kind regards

TrustBuddy Int. AB
Jesper Ugland
Lending Relations Officer

W******gatan 12
SE 111 60 Stockholm

sedan kan jag informera om att denna jesper som är dansk (vilket ni själva räknat ut säkert) inte alls sitter på den adressen som anges utan sitter i danmark. detta har jag fått bekräftat i telefon av trustbuddy själva. och för övrig upplysning så trustbuddy har ett nr på sin sida som man kan ringa om man har frågor, 0856259600 är det nummret.
men det kan vi som långivare bara glömma att ringa. det nummret är till för låntagare och dom kan ej hjälpa långivarna alls utan hänvisar till denne jesper som då enbart går att maila. och dom kan ej koppla till han heller då han som sagt var ej sitter i sverige.

är så jävla trött på hur detta sköts och vill bara ha ut mina pengar sedan ska jag aldrig ha ett skit att göra med puckona på detta företag igen
Citera
2014-07-30, 13:51
Medlem
det verkar vara problem i många länder... iallafall om man kollar deras facebook utvärderingar.

https://www.facebook.com/trustbuddy.se/reviews

lite skoj att dom länkar till jespers facebook med https://www.facebook.com/trustbuddy.se/timeline

bläddra ner till 31 december..
Senast redigerad av The-Wiking 2014-07-30 kl. 13:55.
Citera
2014-07-30, 13:56
Medlem
Sällar mig till skaran med problem att ta ut (har blivit hänvisad till 30-dagarsregeln av kundtjänst):
Gick på någon dag från Norge (mycket litet belopp dock).
Sverige tog lite över en vecka
Finland har jag väntat på i snart tre veckor.

Tanken med TrustBuddy var från början ett långtidssparande men avkastningen tvärdog för några månader sen och när då avkastningen som presenteras på hemsidan inte verkar stämma samt att grafen varit under "Arbete pågår" en längre tid gör att flyttar mitt sparande någon annanstans.

Har fått ut nästan allt jag satt in, i stort sett bara räntorna som ligger kvar så man undrar ju om man någonsin kommer få någon riktig ränta ut i plånboken så att säga.
Citera
2014-07-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
det verkar vara problem i många länder... iallafall om man kollar deras facebook utvärderingar.

https://www.facebook.com/trustbuddy.se/reviews

lite skoj att dom länkar till jespers facebook med https://www.facebook.com/trustbuddy.se/timeline

bläddra ner till 31 december..
Fint att anställda lämnar recensioner med fem stjärnor.
Citera
2014-07-30, 14:45
Medlem
Dryga 10månader sen jag stoppa utlåningen och utnyttja 90% regeln. Hittills har det kommit in ca 15% av det kvarvarande kapitalet. Verkar inte som om de justerar för kundförluster löpande, min gissning är att de sitter på massiva kundförluster som de ännu inte slagit ut på utlånar kollektivet.

Men hur som helst om allt fungerar som det skall bör ju genomsnittslånet vara cirka 3månader gammalt om man har aktiv utlåning. Det ger är att om man stoppar utlåningen och alla ens lån är dåliga betalare så bör man fått in 50% av kapitalet inom 9månader och resterande kapital månad 9-12.

Men jag som stoppa utlåningen pga av obefintlig avkastning det sista halvåret som utlånare bör ju rimligtvis ha en utlåningsstock som är äldre än 3månader och bör därför få tillbaka pengarna snabbare än i exemplet ovan. Kan därför inte dra nån annan slutsats att TB Sverige sitter med väldigt mkt förluster som ännu inte har slagits ut på oss i utlånar kollektivet.
Citera
2014-07-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Dryga 10månader sen jag stoppa utlåningen och utnyttja 90% regeln. Hittills har det kommit in ca 15% av det kvarvarande kapitalet. Verkar inte som om de justerar för kundförluster löpande, min gissning är att de sitter på massiva kundförluster som de ännu inte slagit ut på utlånar kollektivet.

Men hur som helst om allt fungerar som det skall bör ju genomsnittslånet vara cirka 3månader gammalt om man har aktiv utlåning. Det ger är att om man stoppar utlåningen och alla ens lån är dåliga betalare så bör man fått in 50% av kapitalet inom 9månader och resterande kapital månad 9-12.

Men jag som stoppa utlåningen pga av obefintlig avkastning det sista halvåret som utlånare bör ju rimligtvis ha en utlåningsstock som är äldre än 3månader och bör därför få tillbaka pengarna snabbare än i exemplet ovan. Kan därför inte dra nån annan slutsats att TB Sverige sitter med väldigt mkt förluster som ännu inte har slagits ut på oss i utlånar kollektivet.

Stämmer bra med min teori med. Är så när som ett par dagar 1 år sedan jag stoppa utlåningen i sverige. Sen dess har jag fått tillbaka knappt 20% av utestående kapital. Så TBs utsaga att det kan kan ta upp till 1år innan man får tillbaka alla pengar ser inte ut att stämma så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in