Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 18:58
  #133
Medlem
Bombaysapphires avatar
Stor humor, det ser likadant ut i Malmö där det byggdes dyra bostäder i västra hamnen åt fint folk, på sommaren så är det som kollo för alla förortskids.
2014-07-25, 19:00
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Hur röstade folket i området i senaste riksdagsvalet? Vilka valkretsar rör det sig om?

Stockholms län
Stockholm
Stockholm 2 - Kungsholmen Bromma

Och en av dessa
S:t Göran 5 Kristinebergs strand
http://www.val.se/val/ep2014/slutres...905/index.html
S:t Göran 23 Hornsberg Ö
http://www.val.se/val/ep2014/slutres...923/index.html
S:t Göran 25 Hornsbergs strand
http://www.val.se/val/ep2014/slutres...925/index.html
__________________
Senast redigerad av pajas357 2014-07-25 kl. 19:12.
2014-07-25, 19:00
  #135
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Jag har sett liknande fenomen i Malmö och begriper vad ni menar. Det är enbart att byta gata, dvs inte röra sig i dessa områden där kulturkrockarna numera är ofrånkomliga. Jag rekommenderar verkligen det alternativet.

En del av det som drar folk till att bo i en storstad (eller åtminstone större stad), är väl att man vill ha lite olika folk omkring sig?

Annars kan man ju lika gärna på i en liten by, där alla känner alla och tycker och tänker som en själv....

Man får tåla lite när man bor i en storstad - gränsen dras såklart vid hotfullt beteende och kriminella aktiviteter rätt framför balkongen/dörren/porten....
2014-07-25, 19:00
  #136
Avstängd
SweKaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Jag lägger ingen värdering i det, eller menar att det är synd om dem. Pratar om vad som är det effektivaste sättet att behålla sitt förstånd och inte alinera dem ytterligare.

Rösta med fötterna. Bosätt er utanför storstäderna. Ta er till kranskommuner och bygg vita enklaver och låt Detroitfieringen fortgå.
2014-07-25, 19:01
  #137
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Jag lägger ingen värdering i det, eller menar att det är synd om dem. Pratar om vad som är det effektivaste sättet att behålla sitt förstånd och inte alienera dem ytterligare.

Att "byta gata" är väl annars den ultimata metaforen för hur svensk politik behandlar invandrare i vårt land.

Varför anser du att vanliga svenskar ska agera mentalvårdare åt dessa?
2014-07-25, 19:06
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Snälla, det hjälper inte att klaga. Det är förortsgrabbar, en del kriminella (ser ut som sådana + polisen har påpekat att kriminella element har flyttat sig hit). De skiter fullständigt i om Nils, 45 kommer och hytter med näven.

Det är inte bara ljudet som är ett problem ditt pucko. Jag har radat upp en jävla massa andra saker också.

Dessutom är det inte ett gäng som skräpar ned, utan vi snackar ett par hundra individer.

Jag gillar du kan se på dem att de är kriminella. Du kanske borde bli polis? Hur som helst menar jag inte att du ska gubba dig dit och tjöta utan att du klagar till polis, andra myndigheter som kan involveras. Statsdelsförvaltningen. Prata med grannarna och få dessa att klaga också så ska du se att det blir fart på saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
- Kriminalitet. Polisen gick ut i lokalmedia igår och påpekade att många kriminella element har börjat söka sig hit och att droganvändandet och drogförsäljningen tagit fart här.

Detta kan jag inte svara på då du inte har länkat din källa du använder dig av.

Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
- Vattenskotrar som gasar i extrema hastigheter precis vid strandkanten för att "imponera på brudarna". Är antagligen en tidsfråga innan de kör ihjäl någon unge.

Detta går genom att klaga till polis eller stadsdelsförvaltningen att få bukt på.

Citat:
- Båtar som åker fram och tillbaka precis vid strandkanten och spelar väldigt hög musik varje dag mellan 18-24 någonting. Hörs väl upp i lägenheterna. Bor ett äldre par under oss på 70 bast ungefär, de brukar gå ut på balkongen och titta när det börjas, de ser helt förstörda ut
.

Men din fjolla gå och prata med grannarna då. I innerstaden så låter det så här på somrarna. Du får gilla läget helt enkelt.

Citat:
- Folk urinerar på gatorna/husen/bilarna.
- Folk felparkerar överallt och hindrar boende i området från att kunna parkera.
- Streetracing. Kriminella förortsfjantar kör hit sina vrålåk varpå de kör för fort, varvar motorerna samt i vissa fall streetracear. Jag höll på att bli påkörd utanför porten häromdagen av någon som körde i typ 100 blås på 50-väg.

Allt detta går genom att medela polis att åtgärda. Att du sen inte vågar säga till folk som du sett pissa på ditt hus och din bil är väl ändå den bästa lösningen att skaffa dig två par bollar?
2014-07-25, 19:07
  #139
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Varför anser du att vanliga svenskar ska agera mentalvårdare åt dessa?

Det gör jag givetvis inte. Det var väl en ganska klar överdrift i förhållande till vad jag skrev?
2014-07-25, 19:09
  #140
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Rösta med fötterna. Bosätt er utanför storstäderna. Ta er till kranskommuner och bygg vita enklaver och låt Detroitfieringen fortgå.

Kapitulationspolitik. Den som tror på det där är både dum och blind. Tror du ni är säkra i småkommuner? Inte en chans, white-flight fungerar bara så länge. Slutligen blir ni omringade och Sverige blir nya S.A


I övrigt tackar jag för ts tråd, detta bekräftar det jag alltid sagt, dvs att Stockholms innerstad inte är något heligt rum dit undermänniskor inte når. Den missuppfattningen ser jag cirkulera ofta på nätet, skrivet av folk som inte har någon aning om hur det är i Stockholm. Man skriver att folk på Södermalm bor i tryggt och borta från det mångkulturella, mångrasliga helvetet, men det är allt annat än sant.
2014-07-25, 19:14
  #141
Medlem
Machinerators avatar
Jävla gnäll. Jag bor också här och kan konstatera att det rör sig minst lika mycket om svenskar som invandrare. Du får odla ett par bollar så du kan göra något åt saken ist för att som en ynklig medmåttesvensson komma hit och klaga.
2014-07-25, 19:15
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Jag gillar du kan se på dem att de är kriminella. Du kanske borde bli polis? Hur som helst menar jag inte att du ska gubba dig dit och tjöta utan att du klagar till polis, andra myndigheter som kan involveras. Statsdelsförvaltningen. Prata med grannarna och få dessa att klaga också så ska du se att det blir fart på saker.



Detta kan jag inte svara på då du inte har länkat din källa du använder dig av.



Detta går genom att klaga till polis eller stadsdelsförvaltningen att få bukt på.

.

Men din fjolla gå och prata med grannarna då. I innerstaden så låter det så här på somrarna. Du får gilla läget helt enkelt.



Allt detta går genom att medela polis att åtgärda. Att du sen inte vågar säga till folk som du sett pissa på ditt hus och din bil är väl ändå den bästa lösningen att skaffa dig två par bollar?
Seriöst lägg ner bara. Polis och lokalmedia ringer vi och grannar till kontinuerligt. Polisen glider bara runt här, vågar inte gå ur sina bilar ens. Jävla fega fan.

Gillar att du har någon slags bild av att du är en machoman som kan få två hundra förortsgangsters att sluta bete sig som djur, allt på egen hand.
2014-07-25, 19:15
  #143
Avstängd
SweKaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Kapitulationspolitik. Den som tror på det där är både dum och blind. Tror du ni är säkra i småkommuner? Inte en chans, white-flight fungerar bara så länge. Slutligen blir ni omringade och Sverige blir nya S.A


I övrigt tackar jag för ts tråd, detta bekräftar det jag alltid sagt, dvs att Stockholms innerstad inte är något heligt rum dit undermänniskor inte når. Den missuppfattningen ser jag cirkulera ofta på nätet, skrivet av folk som inte har någon aning om hur det är i Stockholm. Man skriver att folk på Södermalm bor i tryggt och borta från det mångkulturella, mångrasliga helvetet, men det är allt annat än sant.

Det är lättare att organisera sig när man känner sina grannar. Hur många medborgargarden har du hört talas om i storstäder?
2014-07-25, 19:16
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Jävla gnäll. Jag bor också här och kan konstatera att det rör sig minst lika mycket om svenskar som invandrare. Du får odla ett par bollar så du kan göra något åt saken ist för att som en ynklig medmåttesvensson komma hit och klaga.
Lika mycket svenskar, jo tjena. Om du kategoriserar folk som bott i Sverige i en vecka som svenskar så visst. Svenskområdet är till vänster om Piren om du tittar mot vattnet. Problemområdet är höger om piren och mot tunnelbanan, och där är det väldigt mörkt.

Det har jag gjort. Polis och media har kontaktats.
__________________
Senast redigerad av Angry-Orca 2014-07-25 kl. 19:22.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback