2014-07-17, 11:08
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu gör du det igen - låtsas att du vet mer än Lucas vänner.

Lucas vän:

Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.
Länk tack? "Lucas vän" säger ju inget. Namn?
Citera
2014-07-17, 11:09
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Lite fler samlingar som kanske inte varit med i tråden?

http://toklandet.wordpress.com/2014/07/06/nar-kommer-det-ett-svar-fran-unga-feminister/

Tack. Jag skulle verkligen behova ga i nagon Twitter-skola. Kommentaren "jag spyyyr", ar det ett svar pa Lucas skamt om att flata armhalorna ?

Det jag reagerade pa dar i samlingen var kommentaren om att Lucas var ett as, fran "save me barry" (?)

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Då var ju det totalt off topic att ta upp det, eftersom det här handlar om hur hon tog självmord pga. feminister.

Nej, eftersom Lucas debatteknik har diskuterats sa ar det knappast OT att visa ex. pa just denna.
Nej, det innebar inte att det ar ratt att mobba och nej, vi anser inte Lucas vara pedofil.
(bast att lagga till denna disclaimer)
Citera
2014-07-17, 11:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Länk tack? "Lucas vän" säger ju inget. Namn?

Inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av phaetoon
Det ligger mer bakom detta än bara näthat från feminister, även om det sårade henom djupt att bli kritiserad av sina egna.

http://www.qx.se/samhalle/25653/avhopparen-lucas-konsapartheid-i-femen

Lucas har skrivit en hel del, i feministers ögon, olämpliga saker på twitter/facebook. Skämtat lite för mycket. Hen har även skrivit en hel del ironiska inlägg som tolkats helt fel.

Efter att Lucas blev vald som medlemsansvarig i nationella styrelsen för Unga Feminister så fick hen en hel del skit. Detta ledde till att hen blev utkickad och mobbad/utfryst av en hel del människor.
http://ungafeminister.se/bloggen/2014/5/23/uttalande-angende-invald-i-styrelse-2137

Det som syns på twitter är bara toppen på isberget. Lucas har ju så klart fått mail och interna påhopp som inte är tillgängliga för allmänheten. Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.

Jag brukar inte använda ordet hen/henom men eftersom det var Lucas vilja att bli kallad för hen så gör jag ett undantag.

Länk
(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds
Citera
2014-07-17, 11:12
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej, eftersom Lucas debatteknik har diskuterats sa ar det knappast OT att visa ex. pa just denna.
Nej, det innebar inte att det ar ratt att mobba och nej, vi anser inte Lucas vara pedofil.
(bast att lagga till denna disclaimer)
Ok fast nu är det ju inte hennes debatteknik som är topic utan hur synd det är om henne, självmord pga. näthat.
Citera
2014-07-17, 11:12
Medlem
Citat:

Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.

Vilket som sagt visar hur vidriga och fega de är. Mobba bara kompisar som redan mår dåligt och är lätta måltavlor.

Citat:
Du och andra här på Flashback är verkligen inte rätt personer att fördöma att andra inte upptäckt eller inte tagit hänsyn till vad deras ord kan väcka..

Ja, när man inte känner en person, kan man inte alltid ana ifall de skulle vara extra känsliga, men det gäller inte här. Vi talar om personer som stod nära Lucas och visste hur han mådde. I själva verket utnyttjade de hans lidande för att slutligen lyckas mörda honom. Så måste man ju rimligtvis se det. En kompis är liksom till för att stötta, när man mår dåligt!
Citera
2014-07-17, 11:15
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Inlägget:

Länk
Jaha så du menar att ett inlägg från någon som skulle kunna vara du eller jag eller Gudrun Schyman, som länkar till två artiklar om misslyckande i två olika feministiska organisationer, skulle vara bevis för att något annat än hat från feminister skulle vara relevant för hennes självmord.

Inte ens du kan få ihop det där.
Citera
2014-07-17, 11:17
Medlem
Citat:
Tack. Jag skulle verkligen behova ga i nagon Twitter-skola. Kommentaren "jag spyyyr", ar det ett svar pa Lucas skamt om att flata armhalorna ?

Det jag reagerade pa dar i samlingen var kommentaren om att Lucas var ett as, fran "save me barry" (?)

Jo verkar höra till den tråden, i alla fall samma datum. lite mer fanns samlat här i PDFen som också var länkat i den där bloggen
http://www.mediafire.com/view/kee7f2m20040qpf/ungafeminister.pdf
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vilket som sagt visar hur vidriga och fega de är. Mobba bara kompisar som redan mår dåligt och är lätta måltavlor.
Kompisar?
Varifrån har du fått att de var kompisar?

Citat:
Ja, när man inte känner en person, kan man inte alltid ana ifall de skulle vara extra känsliga, men det gäller inte här. Vi talar om personer som stod nära Lucas och visste hur han mådde. I själva verket utnyttjade de hans lidande för att slutligen lyckas mörda honom. Så måste man ju rimligtvis se det. En kompis är liksom till för att stötta, när man mår dåligt!
Nej, handlar det om människor från UF så verkar de inte alls ha stått varandra nära. När Lucas skall på kurs så räknar hen upp några som inte skall komma med - och de var de enda Lucas enligt egen uppgift kände.
Citera
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jaha så du menar att ett inlägg från någon som skulle kunna vara du eller jag eller Gudrun Schyman, som länkar till två artiklar om misslyckande i två olika feministiska organisationer, skulle vara bevis för att något annat än hat från feminister skulle vara relevant för hennes självmord.

Inte ens du kan få ihop det där.

Fran en annan van som varit aktiv i traden:

Citat:
Vad pratar du om? Majoriteten som har näthatat Lucas har varit meningsmotståndare. Rasister, homofober och transfober. Det kunde hen hantera. Men det var när Lucas egna, alltså personer på Twitter med högt inflytande, personer som var i samma ungdomsförbund som Lucas, personer som Lucas tidigare har tyckt om, började näthata som det blev för mycket.

Citera
2014-07-17, 11:20
Medlem
Citat:
Kompisar?
Varifrån har du fått att de var kompisar?

Nej, handlar det om människor från UF så verkar de inte alls ha stått varandra nära. När Lucas skall på kurs så räknar hen upp några som inte skall komma med - och de var de enda Lucas enligt egen uppgift kände.

"Men det var när Lucas egna, alltså personer på Twitter med högt inflytande, personer som var i samma ungdomsförbund som Lucas, personer som Lucas tidigare har tyckt om, började näthata som det blev för mycket."
Citera
2014-07-17, 11:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Fran en annan van som varit aktiv i traden:

Men personen i fråga säger ju att debatt kunde hon hantera. Det var när de som hon trodde var hennes vänner visade sig också hata som det blev svårt.
  • Debattmotståndare: ingen påverkan
  • Feminister som Lucas trodde var vänner: påverkan
Så det där med pedofilhatarna hör alltså inte hit.
Citera
2014-07-17, 11:25
Medlem
Citat:
Men personen i fråga säger ju att debatt kunde hon hantera. Det var när de som hon trodde var hennes vänner visade sig också hata som det blev svårt.
  • Debattmotståndare: ingen påverkan
  • Feminister som Lucas trodde var vänner: påverkan
Så det där med pedofilhatarna hör alltså inte hit.

Som jag fattar det så var det mycket jobbigt med motståndarnas motstånd och hat men det blev för mycket när de egna gav sig på honom.

Han var alltså i konflikt med väldigt många. Och sånt är jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in