2014-07-15, 22:42
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Men vad ar det du inte fattar ? Det gar att gora granskningar. Ni far granska hur mycket ni vill. Jag har inte stoppat er fran att gora det. Micro har inte stoppat er.

Men kom inte och lura i andra vad syftet ar, det ar sa genomskinligt sa det ar snudd pa pinsamt att ni inte kan se det sjalva.
Jag har ju precis skrivit vad mitt syfte är och har aldrig påstått att det är något annat. Så ja, det är mycket genomskinligt/transparent. Lura, haha...
Citera
2014-07-15, 22:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jaha, jag tyckte att du precis uttryckt att kritisk granskning som kan visa feminismen ur en dålig aspekt och eventuellt kan koppla självmordet till attityder inom feminismen är respektlöst för det är emot Lucas vilja?

Du ar inte ute efter en kritisk granskning. Du ar enbart ute for att visa "hur dalig feminismen" ar. Ser du skillnaden ? Om du inte kan se hur patetiskt det blir att gora de yttranden som du och manga andra gjort i denna trad ar bara sa fel pa sa manga satt.
Citera
2014-07-15, 22:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Micro respekfull?

Du kan inte vara sann. Ärligt talat börjar du gå mig på nerverna, men det är väl planen antar jag.
Vad tycker du att inblandade skall göra? Vad tänker du själv göra?
Vem är du? Vilka organisationer?
Nu går hens vän dig "på nerverna" också - för att han inte ansluter sig till er anti-feminism-kampanj och klappar er hycklare på axeln.

Rätt magstarkt måste jag säga - givet att han är den enda i tråden som kan göra anspråk på att känna Lucas - och veta vad som faktiskt förevarit.
Senast redigerad av micro113 2014-07-15 kl. 22:47.
Citera
2014-07-15, 22:46
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu går hans vän dig "på nerverna" också - för att han inte ansluter sig till er anti-feminism-kampanj och klappar er hycklare på axeln.

Rätt magstarkt måste jag säga - givet att han är den enda i tråden som kan göra anspråk på att känna Lucas - och veta vad som faktiskt förevarit.

Forvanande ? knappast.
Citera
2014-07-15, 22:47
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du ar inte ute efter en kritisk granskning. Du ar enbart ute for att visa "hur dalig feminismen" ar. Ser du skillnaden ? Om du inte kan se hur patetiskt det blir att gora de yttranden som du och manga andra gjort i denna trad ar bara sa fel pa sa manga satt.
Nej, jag är för en ordentlig och fri granskning som får komma fram till vad som helst. Den får alltså visa saker som inte är positiv för feminismen. Och jag tror att den kommer att göra det. Du är däremot för en "granskning" som inte får komma fram till vad som helst, eftersom vissa resultat är "respektlösa". Ser du skillnaden?
Citera
2014-07-15, 22:49
Medlem
Citat:
Nu går hans vän dig "på nerverna" också - för att han inte ansluter sig till er anti-feminism-kampanj och klappar er hycklare på axeln.

Kanske projicerar jag för mycket, men hade jag haft en kompis som blev ihjäl-mobbad skulle jag banne vända ut och in på hela världen. Jag skulle knappast vara mer orolig för hur en djävla "ism" ser ut på en tråd på flashback!

Svara på frågor gör han inte heller...
Citera
2014-07-15, 22:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, jag är för en ordentlig och fri granskning som får komma fram till vad som helst. Den får alltså visa saker som inte är positiv för feminismen. Och jag tror att den kommer att göra det. Du är däremot en "granskning" som inte får komma fram till vad som helst, eftersom vissa resultat är "respektlösa". Ser du skillnaden?
Nej, eftersom det ingenstans sägs att det är feminismen som har stått för någonting - det är ett fantasifoster i tråden som saknar belägg i det Lucas sagt.
Citera
2014-07-15, 22:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kanske projicerar jag för mycket, men hade jag haft en kompis som blev ihjäl-mobbad skulle jag banne vända ut och in på hela världen. Jag skulle knappast vara mer orolig för hur en djävla "ism" ser ut på en tråd på flashback!

Svara på frågor gör han inte heller...

Hade jag haft en kompis eller anhörig så hade jag tagit rejält illa vid mig om personens död användes i en kampanj helt i strid med vad denne stod för..
Citera
2014-07-15, 22:52
Medlem
JPs avatar
Citat:
Nej, eftersom det ingenstans sägs att det är feminismen som har stått för någonting - det är ett fantasifoster i tråden som saknar belägg i det Lucas sagt.
Precis, eftersom du har bestämt det utan att en granskning i frågan har gjorts. Eftersom granskning som kan visa detta är "respektlös". Härlig låsning du har hittat på.
Citera
2014-07-15, 22:53
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Nej, jag är för en ordentlig och fri granskning som får komma fram till vad som helst. Den får alltså visa saker som inte är positiv för feminismen. Och jag tror att den kommer att göra det. Du är däremot en "granskning" som inte får komma fram till vad som helst, eftersom vissa resultat är "respektlösa". Ser du skillnaden?

Forsok nu att forsta en gang for alla, for jag har skrivit detta forut: Jag bryr mig inte om vad en ev. granskning skulle visa. Jag ar inte medlem i Femen/UF, jag har inga vanner dar.

Skillnaden mellan dig och mig ar bl.a att jag inte automatiskt tolkar en tystnad som avsaknad av granskning eller morkning. Jag tolkar det som att man faktiskt inte hittat nagot konkret att ga pa.
Citera
2014-07-15, 22:55
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Precis, eftersom du har bestämt det utan att en granskning i frågan har gjorts. Eftersom granskning som kan visa detta är "respektlös". Härlig låsning du har hittat på.

Men granska vad ? Att L. inte var besviken pa feminismen ? Det sa han ju sjalv ratt ut, sa varfor skulle en granskning behova visa det ?

Det skulle ju vara isf att ta reda pa vem som sagt vad.
Citera
2014-07-15, 22:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Lucas näst sista tweet - det sista på ämnet:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904

Ja-du är respektlös, precis som övriga i tråden som driver sin kampanj mot feminismen med Lucas som slagträ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in