Citat:
Ursprungligen postat av
intemittnamn
Du får kolla i bekantskapskretsen om nån sitter på en bra bankkontakt så är det nog inte omöjligt.
Varför ska du prompt ha två lyor då, och inte en enda större? Kan vara enklare att sälja in hos banken?
Jag har än så länge inte frågat runt i bekantskapskretsen om nån ev kan rekommendera mig till en bra bankkontakt men det är absolut nödvändigt för att det ska gå känns det som enligt dem övriga skribenterna som sagt att det är väldigt svårt/omöjligt med mina förutsättningar.
Jag vill ha två lyor för att garantera mig om räntorna skulle stiga kraftigt att jag kan hyra ut dem och på så viss få en högre vinst per månad som kan täcka kostnaderna. Med en större lägenhet så blir inte lönsamheten lika hög. Dem objekten jag söker är kring 35-40 kvm. Men om det är det enda alternativet så får jag väl köpa en större lgh.
Jag är väldigt oerfaren när det gäller lån i övrigt då jag hellre sparar pengar och köper det kontant. Därför ber jag om råd/vägledning här innan jag tar klivet över och utför investeringen. Men det känns mycket lättare att sälja in sig på en men då är frågan hur mycket får man låna med mina förutsättningar?
Lön 35-45k i månaden och en kontantinsats på 1.5 miljoner.
Enligt Sbab så fick jag låna till en bostad på 3 miljoner men jag tycker det låter väldigt lite men som sagt är helt oerfaren inom detta och tar mer än gärna emot vägledning/tips på hur jag ska gå vidare.
Tack för tipsen, Mvh Leifgp