2014-07-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du tycker det här är lite roligt alltså. Passande tillfälle att skämta och sätta in glada gubbar i texten. Så tragiskt. En människa har tagit livet av sig och en del beter sig som gravplundrare och andra skrattar åt det hela. Så vidrigt.

Ja, det är roligt hur de feminister som har dåligt samvete vrider och vänder på sig som maskar på kroken. Förmodligen skulle Lucas också njuta av föreställningen.
Citera
2014-07-14, 18:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, det är roligt hur de feminister som har dåligt samvete vrider och vänder på sig som maskar på kroken. Förmodligen skulle Lucas också njuta av föreställningen.
Jag tror inte Lucas alls skulle uppskatta att ni använder hans död i er "hata-feminist kampanj" ..

Det var inte vad han ville:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er
https://twitter.com/lucashertzman/st...46628781051904

Till och med i sitt sista inlägg så vänder han sig mot det ni anti-feminister står för.
Citera
2014-07-14, 18:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte Lucas alls skulle uppskatta att ni använder hans död i er "hata-feminist kampanj" ..

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er

Till och med i sitt sista inlägg så vänder han sig mot det ni anti-feminister står för.

Lucas var tydlig med vilka som drev honom till självmord men den här frågan är större än Lucas. Vi kan inte acceptera att feminister driver människor till självmord och sedan inte tar ansvar för sina handlingar.
Citera
2014-07-14, 19:21
Medlem
Citat:

Få feminister i tråden. Troligtvis bara de som har ett så dåligt samvete att de är i behov av att döda det. Varför skulle Lucas inte uppskatta att ni vrider och vänder på er som ni gör. Finns troligtvis feminster som motsätter sig mobbing någonstans också. Troligtvis sådana Lucas vänder sig till där.
Ser faktiskt igen motsättning i att vara modern feminist och mot mobbing.

(Naja,... det gör jag visst det, men jag tror inte Lucas gjorde det.)
Citera
2014-07-14, 21:33
Medlem
Citat:
Jag tycker det Lucas själv säger som avslutning är mer relevant och viktigt för ämnet än det några frustrerade anti-feminister vill göra gällande - absolut

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904
Och igen?

Vi läste första gången.

Tror du att de var de som mobbade honom som han älskade?
Citera
2014-07-14, 21:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Och igen?

Vi läste första gången.

Tror du att de var de som mobbade honom som han älskade?
Nej, jag tror Lucas riktade sig mot just de som mobbade honom och inte mot feminister generellt eller feminismen som sådan.
Han såg inte de individerna som företrädare för samtliga helt enkelt.

Hans slutord var just hans slutord och det finns allt värde att upprepa det.

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Citera
2014-07-14, 21:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Nej, jag tror Lucas riktade sig mot just de som mobbade honom och inte mot feminister generellt eller feminismen som sådan.
Han såg inte de individerna som företrädare för samtliga helt enkelt.

Ja, detta sades ocksa redan av Lucas van 1/7:

"Hej samtliga. Jag var en väldigt nära vän till Lucas. Såg den här tråden och jag ville bara säga att Lucas, jag och alla hens vänner uppskattar om ni inte gör om Lucas död till någon antifeministisk propaganda. Lucas var feminist från topp till tå och var det hela vägen till sitt sista andetag.

Håller med om att de idioter som näthatade henom bör ställas till svars, men inte för att de var feminister som näthatade utan för att de var människor som näthatade.

Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här. Kämpa för kärlek och mot näthat och mobbing istället. För Lucas skull. Nu hoppas att Lucas får vila i frid. Tack så mycket. Kram."

(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds

Kan inte sagas sa mycket tydligare faktiskt.
Citera
2014-07-14, 22:40
Medlem
..och på vilket sätt skall vi infria följande?

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Håller med om att de idioter som näthatade henom bör ställas till svars

Var gärna "projekt-ledare" om du tror att du kan lyckas med uppgiften.
Senast redigerad av ManManne 2014-07-14 kl. 22:45.
Citera
2014-07-15, 06:21
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:

"Hej samtliga. Jag var en väldigt nära vän till Lucas. Såg den här tråden och jag ville bara säga att Lucas, jag och alla hens vänner uppskattar om ni inte gör om Lucas död till någon antifeministisk propaganda. Lucas var feminist från topp till tå och var det hela vägen till sitt sista andetag.

Håller med om att de idioter som näthatade henom bör ställas till svars, men inte för att de var feminister som näthatade utan för att de var människor som näthatade.

Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här. Kämpa för kärlek och mot näthat och mobbing istället. För Lucas skull. Nu hoppas att Lucas får vila i frid. Tack så mycket. Kram."

Självklart, de stackars feministerna som mobbade någon till döds är ju lika mycket offer som Lucas, det är ju inte deras fel att deras vridna ideologi gjorde dom till mördare.

Samma vanliga daltande och hyckleri när dessa avskum har "rätt" åsikter, det är nu ett faktum att feminismen mördar. Ryggdunkar åt alla!
Citera
2014-07-15, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av not_really
Hen är överallt och kastar halmgubbar, hens mål med livet är att göra sig själv till ett av de största feministskämten på flashback. Hen har lyckats mycket väl i många trådar med intetsägande inlägg och halmgubbar. Kolla på hens andra inlägg, indolensen och ignoransen är så total!

Hen är nog en av de mest irrelevanta flashbackanvändarna jag någonsin stött på.
Praktexempel på micro113 i debatt:
"Ja han tog livet av sig för att han blev nätmobbad"
"Nu kommer ni antifeminister med er retorik och skyller högerextremismens existens på oss nu igen, usch"
"Hen, du vet mycket väl vad jag sade, nu går du offtopic för att svartmåla mig, äkta vänsterretorik"
"Ni män förstår ingenting ni är dumma i huvudet varför fattar ni inte att feminister är de enda som tar ansvar"

Helt episkt vad vissa människor saknar förmåga att tänka. Hens hjärna är defekt sedan födseln och man gör bäst i att bara ignorera när hon söker uppmärksamhet från oss "antifeminister". Det är nämligen så man behandlar en skitunge som inte har något att säga.

Ja feminister i tråden har konstant vandrat i hyckleriets tunga dimma. Det finns ingen röd tråd alls från micro och co märker man ju tydligt, ja förutom att försvara feminismen då.

Citat:
Ja, detta sades ocksa redan av Lucas van 1/7:.

Varför använder du hans vän igen för att försöka göra en poäng när Lukas vän höll med mig och inte dig och jag redan visat detta när du gjorde bort dig precis likadant sist genom att spela på sympatier som inte finns? Du är bara så vidrigt ohederlig verkligen.
Citera
2014-07-15, 08:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja feminister i tråden har konstant vandrat i hyckleriets tunga dimma. Det finns ingen röd tråd alls från micro och co märker man ju tydligt, ja förutom att försvara feminismen då.

Varför använder du hans vän igen för att försöka göra en poäng när Lukas vän höll med mig och inte dig och jag redan visat detta när du gjorde bort dig precis likadant sist genom att spela på sympatier som inte finns? Du är bara så vidrigt ohederlig verkligen.
Vare sig Lucas eller hans vän håller med dig i ditt drev mot "feminister"

Citat:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman

Citat:

Tvärtom - du gör exakt det båda inte ville - ger dig blint och osakligt på feminister och feminismen och använder hans död som slagträ för din egen aversion.
Citera
2014-07-15, 09:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:

Ja NU duger det att titta på enskilda individer och inte hela gruppen!

Men tyvärr feminister, ni har bränt den bron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in