2014-07-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen har påstått att den prostituerade skadar torsken - inte ens lagstiftningen antyder det, eftersom det är torsken som är kriminell, inte den prostituerade.

Jo du gjorde det. Du jämförde yrket prostitution med yrkesmördare, men det var ju en hel timma sedan, så du har väl redan glömt det...

Citat:
Nej, det är inte det som menas med att det är ett vanligt yrke. Det finns de som både kan och vill vara yrkesmördare och knarklangare också - det gör inte att sysslorna klassas som "vanligt" yrke.
Citera
2014-07-14, 11:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jo du gjorde det. Du jämförde yrket prostitution med yrkesmördare, men det var ju en hel timma sedan, så du har väl redan glömt det...
Nej, jag jämför inte prostituerade och yrkesmördare - jag förkastar påståendet om att det räcker med att någon vill och kan utföra något för att det skall betraktas som ett vanligt yrke..

Fast jag förstår att du inte klarade att förstå det - inte överraskande alls faktiskt.
Citera
2014-07-14, 11:44
Medlem
Citat:
Nej, jag jämför inte prostituerade och yrkesmördare - jag förkastar påståendet om att det räcker med att någon vill och kan utföra något för att det skall betraktas som ett vanligt yrke..

Fast jag förstår att du inte klarade att förstå det - inte överraskande alls faktiskt.

Så du medger att prostitution inte är jämförbart med yrkesmördare, utan snarare jämförbart med sjuksköterska eller annat helande arbete, om man tar hänsyn till effekterna på kunderna?
Citera
2014-07-14, 11:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så du medger att prostitution inte är jämförbart med yrkesmördare, utan snarare jämförbart med sjuksköterska eller annat helande arbete, om man tar hänsyn till effekterna på kunderna?
Nej, prostitution är inte jämförbart med sjuksköterska eller annat helande arbete - och torskar går inte att jämställa med patienter eller vårdtagare..
Citera
2014-07-14, 11:52
Medlem
Citat:
Nej, prostitution är inte jämförbart med sjuksköterska eller annat helande arbete - och torskar går inte att jämställa med patienter eller vårdtagare..

Varför?
...och varför ska det vara olagligt för män att bry sig om sin hälsa?
Citera
2014-07-14, 11:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför?
...och varför ska det vara olagligt för män att bry sig om sin hälsa?
Att köpa sig tillträde till andras kroppar har inget med hälsa att göra...

Det är olagligt därför att det är skadligt både för enskilda och för samhället.
Citera
2014-07-14, 12:03
Medlem
Citat:
Att köpa sig tillträde till andras kroppar har inget med hälsa att göra...

Det är olagligt därför att det är skadligt både för enskilda och för samhället.

Ja, eftersom forskning tydligt visar på motsatsen, får du ursäkta i fall jag skrattar åt dina "sanningar" utan belägg.
Citera
2014-07-14, 12:07
Medlem
Citat:
Nej, det är inte det som menas med att det är ett vanligt yrke. Det finns de som både kan och vill vara yrkesmördare och knarklangare också - det gör inte att sysslorna klassas som "vanligt" yrke.

Precis här jämför du knarklangare och yrkesmördare med prostituerade, inget annat.
Du jämförde tidigare idag brott mot rikets säkerhet med snatteri.
Varför drar du sådana helt ovidkommande och befängda paralleller!?

Du har ju fått all önskvärd bevisning här i tråden på att du har fel i den här frågan, varför har du så svårt att begripa det?

Citat:

Och här förnekar du det, i vanlig ordning, så fort dina löjeväckande "argument" ifrågasätts.

Märkligt vad ofta andra användare "missförstår" dig hela tiden...
Är det för att du är en sådan överlägsen varelse att vi vanliga dödliga inte är utrustade att begripa ditt utomvärdligt allvetande sätt att argumentera?
Eller kan det vara så att du inte har något som helst vettigt att komma med, bara hittar på efterhand och inte vågar uttrycka dig rakt och sakligt för då blir det för uppenbart att du är helt okunnig och dessutom sinnesförvirrad...?

Citat:

Och här försöker du förminska din meningsmotståndare och lägga skulden för ditt bristfälliga sätt att "resonera" på mottagaren.

Var inte personangrepp alldeles förkastligt alldeles nyss, eller var det bara när andra sysslade med det?

Du sa något om hyckleri...?
Citera
2014-07-14, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, eftersom forskning tydligt visar på motsatsen, får du ursäkta i fall jag skrattar åt dina "sanningar" utan belägg.
Det finns ingen forskning som säger att sexköp eller prostitution främjar hälsan - tvärtom, det finns forskning som visar att både sexköpare och sexsäljare utsätter sig för hälsorisker.
Citera
2014-07-14, 12:27
Medlem
Citat:
Prostitution är inte jämförbart med ONS. Helt olika drivkrafter och motiv.

Upplys mig gärna om motiven, med tanke på att en hel del ONS går ut på att byta sex mot sovplats så...
Citera
2014-07-14, 12:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Precis här jämför du knarklangare och yrkesmördare med prostituerade, inget annat.
Du jämförde tidigare idag brott mot rikets säkerhet med snatteri.
Varför drar du sådana helt ovidkommande och befängda paralleller!?
Nej, jag jämförde inte spioneri - som är ett brott fast du inte trodde det - med snatteri.
Jag talade om att förekomsten av ett brott inte är avgörande för lagstiftningen ...
något du givetvis inte kan förväntas förstå

Citat:
Du har ju fått all önskvärd bevisning här i tråden på att du har fel i den här frågan, varför har du så svårt att begripa det?
Nej, det finns ingen bevisning alls i tråden för att förekomsten är avgörande för lagstiftningen.

Citat:
Och här förnekar du det, i vanlig ordning, så fort dina löjeväckande "argument" ifrågasätts.
Nej, jag förklarar funktionen med exemplet för någon som - liksom du - har svårigheter med att tolka det som skrivs korrekt.

Citat:
Märkligt vad ofta andra användare "missförstår" dig hela tiden...
Är det för att du är en sådan överlägsen varelse att vi vanliga dödliga inte är utrustade att begripa ditt utomvärdligt allvetande sätt att argumentera?
Eller kan det vara så att du inte har något som helst vettigt att komma med, bara hittar på efterhand och inte vågar uttrycka dig rakt och sakligt för då blir det för uppenbart att du är helt okunnig och dessutom sinnesförvirrad...?
Det är faktiskt inte särskilt ofta jag missförstås av andra användare - däremot finns det ett par stycken - du inkluderad - som tycks ha problem med läsförståelsen och som därför tenderar att missförstå/vantolka det som skrivs.

Citat:
Och här försöker du förminska din meningsmotståndare och lägga skulden för ditt bristfälliga sätt att "resonera" på mottagaren.
Jag påtalar var bristen finns hos den begränsade grupp som du ingår i och som inte klarar att förstå det som skrivs.

Citat:
Var inte personangrepp alldeles förkastligt alldeles nyss, eller var det bara när andra sysslade med det?

Du sa något om hyckleri...?
Var har jag skrivit "förkastligt"?

Jag konstaterar att du inte klarar att argumentera och din brist på argument tar sig uttryck i osakliga personangrepp på dina meningsmotståndare.

Förkastligt vill jag inte kalla det - jag har full förståelse för att dina brister både i uppfattningsförmåga och argumentationsförmåga leder till frustrationer för dig.
Citera
2014-07-14, 12:55
Medlem
Tråden är ju i princip död vad det gäller frågan om förbud är bra eller dåligt.
I mitt tycke avslutades den när ingen förespråkare för ett förbud på sexköp valde att svara på de 2 inlägg Oantastlig skrev.

(FB) Förbud mot sexköp kommer att vara bra för kvinnor i längden.

(FB) Förbud mot sexköp kommer att vara bra för kvinnor i längden.

Allt vi sysslar med nu är att vrida frågan så långt det går och ingen sida har egentligen presenterat några starka argument för eller emot sen dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in