Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Precis här jämför du knarklangare och yrkesmördare med prostituerade, inget annat.
Du jämförde tidigare idag brott mot rikets säkerhet med snatteri.
Varför drar du sådana helt ovidkommande och befängda paralleller!?
Nej, jag jämförde inte spioneri - som är ett brott fast du inte trodde det - med snatteri.
Jag talade om att förekomsten av ett brott inte är avgörande för lagstiftningen ...
något du givetvis inte kan förväntas förstå
Citat:
Du har ju fått all önskvärd bevisning här i tråden på att du har fel i den här frågan, varför har du så svårt att begripa det?
Nej, det finns ingen bevisning alls i tråden för att förekomsten är avgörande för lagstiftningen.
Citat:
Och här förnekar du det, i vanlig ordning, så fort dina löjeväckande "argument" ifrågasätts.
Nej, jag förklarar funktionen med exemplet för någon som - liksom du - har svårigheter med att tolka det som skrivs korrekt.
Citat:
Märkligt vad ofta andra användare "missförstår" dig hela tiden...
Är det för att du är en sådan överlägsen varelse att vi vanliga dödliga inte är utrustade att begripa ditt utomvärdligt allvetande sätt att argumentera?
Eller kan det vara så att du inte har något som helst vettigt att komma med, bara hittar på efterhand och inte vågar uttrycka dig rakt och sakligt för då blir det för uppenbart att du är helt okunnig och dessutom sinnesförvirrad...?
Det är faktiskt inte särskilt ofta jag missförstås av andra användare - däremot finns det ett par stycken - du inkluderad - som tycks ha problem med läsförståelsen och som därför tenderar att missförstå/vantolka det som skrivs.
Citat:
Och här försöker du förminska din meningsmotståndare och lägga skulden för ditt bristfälliga sätt att "resonera" på mottagaren.
Jag påtalar var bristen finns hos den begränsade grupp som du ingår i och som inte klarar att förstå det som skrivs.
Citat:
Var inte personangrepp alldeles förkastligt alldeles nyss, eller var det bara när andra sysslade med det?
Du sa något om hyckleri...?
Var har jag skrivit "förkastligt"?
Jag konstaterar att du inte klarar att argumentera och din brist på argument tar sig uttryck i osakliga personangrepp på dina meningsmotståndare.
Förkastligt vill jag inte kalla det - jag har full förståelse för att dina brister både i uppfattningsförmåga och argumentationsförmåga leder till frustrationer för dig.