2014-07-13, 15:56
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Jag anser att bevisbördan ligger på den som ifrågasätter att smak skulle vara subjektivt, hade film kunnat vara objektivt bra eller objketivt dåliga hade alla människor i hela världen gillat och ogillat samma filmer.

Vore ju kul att veta varför du tycker att en av vår tids viktigaste, och mest betydelsefulla, regissörer är överskattad.
Citera
2014-07-13, 16:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Vore ju kul att veta varför du tycker att en av vår tids viktigaste, och mest betydelsefulla, regissörer är överskattad.

Det enda som jag egentligen gillar med honom är hans porträtt av utsatta människor i samhället som i Taxi Driver och Bringing out the Dead som han bemästrar riktigt bra med sina porträtt, men resten av hans filmer har jag verkligen inte alls mycket över för, känns som han går på repeat med sina maffiafilmer och har gjort samma typ av film under större delen av karriären. Sen har han inte blivit bättre med tiden heller, senaste filmen jag gillade av honom var just Bringing out the Dead även om The Wolf of Wall Street var ett steg i rätt riktning men greppade mig inte helt och hållet, Hugo minns jag som skitdålig!
Citera
2014-07-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det enda som jag egentligen gillar med honom är hans porträtt av utsatta människor i samhället som i Taxi Driver och Bringing out the Dead som han bemästrar riktigt bra med sina porträtt, men resten av hans filmer har jag verkligen inte alls mycket över för, känns som han går på repeat med sina maffiafilmer och har gjort samma typ av film under större delen av karriären. Sen har han inte blivit bättre med tiden heller, senaste filmen jag gillade av honom var just Bringing out the Dead även om The Wolf of Wall Street var ett steg i rätt riktning men greppade mig inte helt och hållet, Hugo minns jag som skitdålig!
Jag gillar Cape Fear och Gangs of New York väldigt mycket. Däremot hatar jag Bringing out the dead....
Shutter Island och The Departed var också ganska bra.
Han har väl egentligen bara gjort 3-4 gangsterfilmer?
Citera
2014-07-13, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Och du är någon form av auktoritet på vad som anses rationellt i smakfrågor?

Självutnämnd antar jag eller kan jag faktachecka detta?

Självutnämnd, och givetvis har jag åsiktsmonopol i ämnet. Frågor på detta?
Citera
2014-07-13, 17:55
Bannlyst
Crystal Fairy & the Magical Cactus and 2012 Jamie är i Chile på jakt efter en viss kaktus vars vätska ger ett narkotiskt rus. På en fest bjuder han med en tjej som kallar sig Crystal Fairy. När hon tar honom på orden och följer med vill han bara bli av med henne. Det blir inte bättre av att det är svårt att få tag på kaktusens vätska.

- So, Crystal Hairy, why are you naked?

6/10
Citera
2014-07-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Det är bara hipsterpatrask som kan ogilla Quentin, Scorsese och Wes anderson, and that my friends is a fact!

Tarantino borde göra reklam, Scorsese borde göra tv-serier och Anderson borde stenas.
Citera
2014-07-13, 23:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Tarantino borde göra reklam, Scorsese borde göra tv-serier och Anderson borde stenas.

Kloka ord och håller med dig!
Citera
2014-07-14, 03:31
Bannlyst
Promised Land En film som tar upp hur de stora företagen arbetar i en riktig demokrati. I det här fallet är det ett gasbolag som vill borra i ett område i USA. För säljarna av drömmen om stora pengar, köparna av rättigheten för att få borra, är ett kontrakt det viktigaste och hur miljön eller invånarna påverkas har inget större värde för dem. Först när en miljökämpe kommer till samhället kan "kampen om själarna" börja på riktigt.

En film i vilken Matt Damon och Frances McDormand är två av de mer kända skådisarna. Tyvärr är slutet amerikanskt. Men eftersom filmen är från USA så hade jag förväntat mig ett sådant slut, vilket gör filmtittande lite tråkigt ibland. Matt Damon verkar ha tappat en del av skådespeleriet de senaste åren och gör ingen bra insats i denna.

5/10

Två dokumentärer om fracking kan det läsas om här och här.
Senast redigerad av pethom 2014-07-14 kl. 04:23.
Citera
2014-07-14, 03:56
Medlem
A million ways to die in the west

Det va mycket hat riktad emot kristna och i slutändan fick man höra ett skämt om muslimer. Skaparna är samma personer som låg bakom filmen "Ted". Filmen va värdelös..
Citera
2014-07-14, 11:36
Medlem
upperkatts avatar
Un chien andalou. Helt okej film. 6/10.
Citera
2014-07-14, 15:48
Medlem
Mrs. Doubtfire (1993) Väldigt mysig, fin och rolig film. Perfekta skådespelare och vacker san francisco miljö. 7/10
Citera
2014-07-14, 15:58
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Un chien andalou. Helt okej film. 6/10.

Det är väl direkt omöjligt att bara sammanfatta denna film som "Helt okej film". Ett revolutionerande stycke konst, tamefan.
Senast redigerad av Carnage. 2014-07-14 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in