2014-07-13, 22:25
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Lättast är att gå till någon klubb i närheten och be dem slå på ditt golf-ID och sedan se hur du är registrerad.

Jo, det är nog lättast så. Tänkte bara om någon vet om hur det brukar vara. Vore bra om det räckte med att bli medlem, spela ett par rundor och sedan sätta nytt HCP efter det?
Citera
2014-07-13, 22:55
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Har inte spelat på 5 år kanske, känner att ett sug börjar komma tillbaka så jag går i tankarna att börja spela igen. Är det något jag måste tänka på nu? Antar att jag har kvar mitt gröna kort men hur ser det ut med HCP och liknande?
Från golf.se:
"Jag har gjort ett uppehåll från golfen och under uppehållet har jag inte spelat någonting. Vilken handicap får jag nu om jag vill börja spela igen och hur går jag till väga?
En spelare som inte längre är medlem i en golfklubb ansluten till SGF förlorar sin EGA Handicap. Om du fortfarande är medlem i den golfklubb som du var medlem i och hade som hemmaklubb innan uppehållet har klubben statistik för dig och din senaste registrerade handicap. Om du inte är medlem i en golfklubb skall du ta kontakt med en golfklubb och förklara läget för dem. Du kommer då att bli hänvisad till golfklubbens handicapkommitté eller handicapansvarig och denna kommer att vilja ha någon form av underlag för din senaste registrerade handicap. Ta kontakt med den klubb som senast var din hemmaklubb och begär att få en kopia av din handicapstatistik. Oavsett om du fortfarande är ansluten till den klubb där du senast hade en registrerad handicap eller om du inte varit medlem under uppehållet och nu sökt dig till en ny golfklubb kommer du därefter att ombes inkomma med någon form av underlag för att du ska kunna få en ny/uppdaterad korrekt handicap. Vanligen brukar man kräva att en spelare presenterar resultat från tre ronder över 18 hål. Resultaten från dessa ronder (vanligen det bästa resultatet) kommer sedan att tjäna som grund för handicapkommittén när denna ska ge dig en ny handicap. Det som sagts här gäller för de fall då en spelares handicap skall återställas efter att handicapen varit förlorad för en period av mer än 12 månader. Om mindre än 12 månader har gått sedan du senast hade en EGA Handicap kommer ska du automatiskt tilldelas samma handicap som du hade innan uppehållet. "
Citera
2014-07-13, 22:55
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Inte helt säker men skulle gissa på att ordinarie pris blir samma pris som G25 hade när de kom. Kan kolla upp det imorgon på jobbet om det finns registrerat ännu.
Tack! Ja, kolla gärna imorgon
Citera
2014-07-13, 22:58
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Från golf.se:
"Jag har gjort ett uppehåll från golfen och under uppehållet har jag inte spelat någonting. Vilken handicap får jag nu om jag vill börja spela igen och hur går jag till väga?
En spelare som inte längre är medlem i en golfklubb ansluten till SGF förlorar sin EGA Handicap. Om du fortfarande är medlem i den golfklubb som du var medlem i och hade som hemmaklubb innan uppehållet har klubben statistik för dig och din senaste registrerade handicap. Om du inte är medlem i en golfklubb skall du ta kontakt med en golfklubb och förklara läget för dem. Du kommer då att bli hänvisad till golfklubbens handicapkommitté eller handicapansvarig och denna kommer att vilja ha någon form av underlag för din senaste registrerade handicap. Ta kontakt med den klubb som senast var din hemmaklubb och begär att få en kopia av din handicapstatistik. Oavsett om du fortfarande är ansluten till den klubb där du senast hade en registrerad handicap eller om du inte varit medlem under uppehållet och nu sökt dig till en ny golfklubb kommer du därefter att ombes inkomma med någon form av underlag för att du ska kunna få en ny/uppdaterad korrekt handicap. Vanligen brukar man kräva att en spelare presenterar resultat från tre ronder över 18 hål. Resultaten från dessa ronder (vanligen det bästa resultatet) kommer sedan att tjäna som grund för handicapkommittén när denna ska ge dig en ny handicap. Det som sagts här gäller för de fall då en spelares handicap skall återställas efter att handicapen varit förlorad för en period av mer än 12 månader. Om mindre än 12 månader har gått sedan du senast hade en EGA Handicap kommer ska du automatiskt tilldelas samma handicap som du hade innan uppehållet. "

Tack och bock.
Citera
2014-07-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tack! Verkar vara en rolig spelform, eller hur?

Det är en rolig spelform men brukar ta en oerhörd tid eftersom alla ska hålla på chansa på andra slagen helt utan anledning. Men det brukar bli rätt sjuka resultat. Typ 10-15 slag bättre än HCP är inte ovanligt.
Citera
2014-07-14, 00:58
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klnftw
Visst, en hel del bollar är ju bara att kasta direkt eller använda som träningsbollar men tycker ändå att de överlag ser ganska rena ut. Ska försöka börja tvätta imorgon, kommer med resultat då.

Bild på de otvättade bollarna:
http://i.imgur.com/4ygnKl6.jpg

Skulle gärna se en bild/förklaring till er anordning! Funderar på att göra samma sak nämligen!
Citera
2014-07-14, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Tack! Ja, kolla gärna imorgon

G30 Driver herr&dam - 3295:-
G30 FW herr&dam - 2295:-
G30 Hybrid herr&dam -1895:-
G30 7 Järn stålskaft - 6595:-
Citera
2014-07-14, 10:51
Medlem
En bekant frågade mig vad jag tror om den här klubban, om den är en kopia eller inte. http://www.blocket.se/goteborg/Nike_....htm?ca=15&w=3
Vad tror ni, ska han slå till på den eller inte?

Behöver snabbt svar!
Citera
2014-07-14, 15:03
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
En bekant frågade mig vad jag tror om den här klubban, om den är en kopia eller inte. http://www.blocket.se/goteborg/Nike_....htm?ca=15&w=3
Vad tror ni, ska han slå till på den eller inte?

Behöver snabbt svar!
Ser rätt sliten ut för att "bara" vara spelad en säsong. Vettefan hur marknaden för nike kopior ser ut men känns inte som det är det vanligaste.
Citera
2014-07-14, 16:18
Medlem
Fasen vilken höjd jag fick med Callaway xhot2 trean. Tack för tipset gubbar!
Citera
2014-07-14, 17:00
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
G30 Driver herr&dam - 3295:-
G30 FW herr&dam - 2295:-
G30 Hybrid herr&dam -1895:-
G30 7 Järn stålskaft - 6595:-
Stort tack Treamz!
Verkar vara helt ok priser. Får hoppas dom utländska priserna förhåller sig som dom brukar, dvs 25-35% billigare.

Nu blir nästa problem att testa dom nya klubborna. Någon som vet någon klubb/shop i dalarna (eller en bit utanför) som erbjuder detta? Vill inte slå i simulator utan jag vill kunna se bollflykten, så Dormy i Örebro går bort.
Citera
2014-07-14, 21:48
Medlem
tjorven86s avatar
Har de senaste rundorna fått en förjävlig slice på i princip alla klubbor, tidigare hade jag en kontrollerad slice på drivern men nu har det ballat ur totalt. Hur "felsöker" man enklast sin stance, sving och bollträff för att lösa problemet? Borde inte vara något omfattande då det kom från ingenstans..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in