Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Du visar att du inte fattar grejen och att du inte kan argumentera logiskt. Bara för att man/vi inte direkt kan påverka en fråga så innebär det naturligtvis inte att frågan upphör att vara viktig eller att det är ok att propagera eller kämpa för fel saker. Vi kan inte påverka invandringen till Sverige idag men det innebär fan inte att det är ok att "tycka olika" om massinvandringen och anse att det inte är så farligt med ett inflöde av några tiotusentals berikare per år. Vi kan inte påverka media-ägandet i USA och Västeuropa just nu, men det innebär inte att det är ok att tycka att det inte gör nåt (eller att det t.o.m. är bra) att agendajudar styr alltihop, eller att det är ok att anse att det inte är en extremt viktig fråga.
Judefrågan är utan tvekan den absolut viktigaste och mest avgörande frågan av alla i hela världen. Ukraina-fiaskot är en del av judefrågan. Om man inte fattar ens de mest grundläggande dragen kring hur världen fungerar, vilka det är som har makten, vad dessa makthavare vill, osv, så fattar man ingenting. Om man har varit med i "den nationella rörelsen" i många år och trots det inte fattar grejen och propagerar för fel sida, så är man antingen gravt förvirrad, en hopplöst korkad och obildbar idiot, eller en korrupt agent för mörka krafter.
Vad som skiljer ukrainakonflikten från övrigt du tar upp är att den tidigare är en konflikt som, på ett eller annat sätt, troligtvis kommer vara löst (i dess nuvarande form) när nationalister blir en maktfaktor att räkna med. Exempelvis invandrings- och judefrågan definierar oss som rörelse, ukrainafrågan, hur sammankopplad den än är med dessa frågor, gör det inte.
Att det sedan är väldigt olyckligt om folk gör felaktiga analyser, eller än värre aktivt deltar i konflikten, är en annan sak. En viktig sak, men en annan. Det finns ingenting i hela den här soppan som rättfärdigar den retorik som förts här.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Jag och alla andra nationalister i Sverige är en del av den svenska nationalismen.
Irrelevant. Inte ens medlemskap, eller brist på medlemskap, är relevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Det ska du skita i.
Nu var det ju en sån där "retorisk fråga" som du säkert har hört talas om.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
De flesta av mina skriverier är genomtänkta, även om man då och då såklart skriver i affekt. Beslutsfattarna tar del av det som skrivs här. De har internet.
Låter som en väldigt egocentrisk åskådning. Vad du skriver anonymt på internet, hur stort forumet än är, kommer ingen viktig till nytta om inte du, eller någon annan, för informationen vidare.
För att förtydliga, och släppa det hårda språkbruket en aning, så anser jag att det informationsinsamlandet som gjorts på det här delforumet om ukrainakonflikten har varit otroligt bra. Det är därför otroligt synd, faktiskt en stor förlust om informationen stannar här.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Nej, det har jag inte gjort, och i åtminstone vissa fall så bedömer jag att det hade varit meningslöst. Jag kan nog lika gärna försöka prata förstånd med Erik Ullenhag eller Birgitta Olsson.
Den inställningen är väldigt destruktiv eftersom det inte är Erik Ullenhag eller Birgitta Olsson vi talar om här. Det är inte ens jämförbart, speciellt inte eftersom inte någon av dessa driver radio och i allmänhet gömmer sig så fort någon vill kontakta dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Alla nationalister som uttrycker missnöje, kritik och oro över utvecklingen och vissa destruktiva elements aktiviteter "slåss inbördes". Man behöver inte vara med i en viss sekt för att vara nationalist och en del av den svenska nationalismen.
Har jag inte heller påstått. Vad man däremot behöver göra är att faktiskt påverka. Vad jag ville säga, och varför jag ska behöva förtydliga det här förstår jag inte heller, är att det inte
räcker att skriva på flashback.