Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-13, 14:05
Medlem
Vikingabalks avatar
[quote=KlausStein]Jag har aldrig brytt mig om att kommentera Ukraina-frågan eftersom den är lika stor som meningslös för oss.
Citera
2014-07-13, 14:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast Israel-Palestina-konflikten är också viktig att förstå för att förstå hur världen fungerar. Det verkar vara ett återkommande drag bland svenska nationalister att tycka att saker utanför Sverige är ointressanta eller inte har någon betydelse för vår situation. Det är fruktansvärt efterblivet. Det går inte att ta en rörelse på allvar som tror att ett hundratal 75-IQ-nazister i Sverige ska kunna ta makten i Sverige och styra skutan rätt utan att ha någon som helst koll på omvärlden och hur man ska positionera sig mot olika maktblock. I den där diskussionen med vänsterfolket så var det liksom du som var den efterblivne, men du fattade det inte själv.
Ett tillägg:

Det finns så mycket man som nationalist kan tillföra en diskussion om Israel eller andra konflikter om man har koll. Saker som gör att vänsterfolk kan närma sig en nationalistisk position. Istället för att vara den efterblivne som tycker att "allt utanför Sverige är helt ointressant varför ska man bry sig om det", läs på och gå in i debatten. Här är ett par exempel man kan köra med vänsterfolk:

- Betona hur man i Israels behandling av palestinier kan se hur judar ser på ickejudar. Förklara att judar även ser på svenskar på samma sätt och att det bara är för att de inte har kapaciteten idag de inte använder samma medel mot oss. Förklara att massinvandringen som judar ligger bakom har som mål att folkmörda oss på samma sätt som bombningarna i Gaza har som mål att folkmörda palestinier. Berätta att det i grunden handlar om den judiska ideologin/religionen och en urgammal judisk agenda om att styra hela världen.

- Mediemakten. Diskutera med vänsterfolket om hur det kommer sig att samma medier som är hyperkänsliga mot rasism i alla andra fall utmålar Israel som "en demokratisk mönsterstat" trots att det är den mest apartheidliknande staten idag. Berätta att det beror på att judar äger och styr de flesta mediehusen i hela västvärlden.
Citera
2014-07-13, 14:47
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Kina är definitivt fascistisk. Du Luckmann du vet inte vad du pratar om och jag har ungefär lika lite förtroende för dig som jag har för resten av Svparna eftersom de inte tar avstånd från judarna i sitt punkprogram. Jag ska säga här klart och tydligt att jag är ingen Svpare.
Löjligt, Kina blir inte fascistiskt bara för att du säger det, eller för att ett par ideologiskt förvirrade bloggare misstar alla auktoritära strukturer med "fascism". Fascism är en given ideologi med givna riktlinjer, inte ett skällsord.

Kina är ungefär lika "fascistiskt" som Sverigedemokraterna, fast på olika sätt. Det är kulturmarxistiskt nyspråk och omtolkning rakt igenom. Ditt förtroende för mig är i sammanhanget irrelevant. Att sedan i partiprogram ta specifikt avstånd från judarna är överflödigt, vilket jag förklarade varför tidigare i tråden.

Du är inte dum i huvudet, du är bara obildad. Det är inte ett brott och jag dömer dig inte för det - jag uppmanar dig bara att skola dig själv och skärpa dig. Sluta vara så förbannat autistisk.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det är väl upp till dig om du vill sitta på arselet och gnälla istället för att stödja det enda partiet i Sverige som vill rädda svenskarna. Men du kanske inte bryr dig speciellt mycket om svenskarna, utan är mer intresserad av att tjafsa och bråka?
Det är långt mer viktigt för många att hänga upp sig på skitsaker och sitta anonyma på internet, kritisera och vara kontraproduktiva än det är att faktiskt vara engagerade och konstruktiva. Det är någon sjukdom som går, tror jag.
Citera
2014-07-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Det är långt mer viktigt för många att hänga upp sig på skitsaker och sitta anonyma på internet, kritisera och vara kontraproduktiva än det är att faktiskt vara engagerade och konstruktiva. Det är någon sjukdom som går, tror jag.

Vem hänger upp sig på skitsaker? Är NWO och judefrågan en "skitsak"? Är det "konstruktivt" att propagera för NWO och världsjudenhetens agenda?
Citera
2014-07-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Löjligt, Kina blir inte fascistiskt bara för att du säger det, eller för att ett par ideologiskt förvirrade bloggare misstar alla auktoritära strukturer med "fascism". Fascism är en given ideologi med givna riktlinjer, inte ett skällsord.

Kina är ungefär lika "fascistiskt" som Sverigedemokraterna, fast på olika sätt. Det är kulturmarxistiskt nyspråk och omtolkning rakt igenom. Ditt förtroende för mig är i sammanhanget irrelevant. Att sedan i partiprogram ta specifikt avstånd från judarna är överflödigt, vilket jag förklarade varför tidigare i tråden.

Du är inte dum i huvudet, du är bara obildad. Det är inte ett brott och jag dömer dig inte för det - jag uppmanar dig bara att skola dig själv och skärpa dig. Sluta vara så förbannat autistisk.

Här är lite mer info om att china är fascistiskt.

http://www.nytimes.com/2012/11/01/world/asia/01iht-letter01.html?_r=0

http://www.taipeitimes.com/News/editorials/archives/2010/03/12/2003467801
Citera
2014-07-13, 16:45
Medlem
RexGermanias avatar
Helvete vad trött man blir på detta eviga upprepande och klagande.
Så fort någon skrev att han tyckte Söderman var en bra talare och försökte få tråden på topic igen så dyker du upp och börjar skrika ut dina nyckel fraser.
Vad hoppas du uppnå genom att nöta in "sekt och bunkermentalitet", "kompisband från skinnskalletiden", "NWO-lakej" och "tokkristna" i huvudet på folk?

För att gå tillbaka till topic så håller jag med om att det finns många bra talare i partiet och Söderman är absolut en av dom. Jag får fortfarande gåshud av hans tal från Folkets Marsch 2008.
Citera
2014-07-13, 17:59
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Ditt försök till raljerande svar är totalt misslyckat och missriktat. Ingen utanför den klick inom SvP där sekt- och bunkermentalitet råder ser något lustigt i det hela.
Jag gjorde inget försök till att raljera, jag pekade bara på halmdockorna och skrattade.

Citat:
Här är lite mer info om att china är fascistiskt.

http://www.nytimes.com/2012/11/01/world/asia/01iht-letter01.html?_r=0

http://www.taipeitimes.com/News/editorials/archives/2010/03/12/2003467801
Baserade på samma missförstånd om fascism som ett skällsord för allting auktoritärt. Nej, vill du ha en seriös diskussion om hur Kina är "fascistiskt" så måste du nog först lära dig vad fascism är.

En uppmaning jag också skulle ge till författarna av artiklarna, på samma grund.
Citera
2014-07-13, 20:43
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Fast Israel-Palestina-konflikten är också viktig att förstå för att förstå hur världen fungerar.

Ja, det stämmer. Men det är en stor skillnad mellan att försöka förstå en konflikt, och ta ställning till den, och att definiera sig själv efter den. Skandinaver, speciellt svenskar, har en tendens att tro sig kunna lösa konflikter de tvärtom inte kan påverka och i mångt och mycket inte kan förstå.

Ta bara alla demonstrationer mot irakkriget som exempel. Eller svenskarna som åkte ner, eller åtminstone planerade att åka ner, till Irak för att agera mänsklig sköld mot USA. Vilken effekt hade de?

Citat:
Det verkar vara ett återkommande drag bland svenska nationalister att tycka att saker utanför Sverige är ointressanta eller inte har någon betydelse för vår situation. Det är fruktansvärt efterblivet.

Det är en enorm skillnad mellan att ha ett ointresse och att förstå att ens egna ställningstagande ens har annat än minimal påverkan. Har något minimal påverkan finns det ingen anledning att agera som om jorden går under om folk tycker "fel".

Citat:
Det går inte att ta en rörelse på allvar som tror att ett hundratal 75-IQ-nazister i Sverige ska kunna ta makten i Sverige och styra skutan rätt utan att ha någon som helst koll på omvärlden och hur man ska positionera sig mot olika maktblock.

Helt riktigt. Det går heller inte att ta folk på allvar som tror att exempelvis SvP har den minsta chans att ta makten i dagens Sverige inom den närmaste tiden (eller ens att dagens SvP har manskap eller intelligens nog för att kunna genomföra något sådant) varför Ukrainakonflikten är ganska irrelevant ur det hänseendet.

För att SvP ska ta makten krävs antingen:

1. Kollaps med medellång normaliseringsprocess

eller

2. En lång normaliseringsprocess

Citat:
I den där diskussionen med vänsterfolket så var det liksom du som var den efterblivne, men du fattade det inte själv.

Verkligen inte. Vi pratar om en grupp med människor som i brist på verkliga problem vars formuleringar och lösningar faller inom ramen för den egna ideologin söker sig utåt för att rädda världen. Det har ingenting med äkta geopolitik att göra.
Citera
2014-07-13, 20:58
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ett tillägg:

Det finns så mycket man som nationalist kan tillföra en diskussion om Israel eller andra konflikter om man har koll. Saker som gör att vänsterfolk kan närma sig en nationalistisk position. Istället för att vara den efterblivne som tycker att "allt utanför Sverige är helt ointressant varför ska man bry sig om det", läs på och gå in i debatten. Här är ett par exempel man kan köra med vänsterfolk:

- Betona hur man i Israels behandling av palestinier kan se hur judar ser på ickejudar. Förklara att judar även ser på svenskar på samma sätt och att det bara är för att de inte har kapaciteten idag de inte använder samma medel mot oss. Förklara att massinvandringen som judar ligger bakom har som mål att folkmörda oss på samma sätt som bombningarna i Gaza har som mål att folkmörda palestinier. Berätta att det i grunden handlar om den judiska ideologin/religionen och en urgammal judisk agenda om att styra hela världen.

- Mediemakten. Diskutera med vänsterfolket om hur det kommer sig att samma medier som är hyperkänsliga mot rasism i alla andra fall utmålar Israel som "en demokratisk mönsterstat" trots att det är den mest apartheidliknande staten idag. Berätta att det beror på att judar äger och styr de flesta mediehusen i hela västvärlden.

För att sätta saken i sitt sammanhang (varför jag nu skulle behöva göra det förstår jag egentligen inte, men visst behövs det tydligen) utspelade det här sig innan med nationalistiska uppvaknande. Jag som varken var sosse eller vänster var kanske inte så nyfiken på deras politik, men mer hur deras politiska uppvaknande kom. För att testa min mottaglighet fick jag därför svara på en väldigt viktig politisk fråga: "Hur ställer du dig i Israel-Palestina-konflikten?". Ingenting om traditionell sossepolitik. Ingenting om orättvisor i samhället, diskriminering, förtryck, skattetryck eller vad fan du vill. Efter att ha svarat "är inte så insatt", vilket är fullständigt korrekt eftersom jag inte var särskilt insatt just den frågan vid just den tidpunkten, stämplades jag tydligen som "grön" och "möjlig att påverka" och var efter det väldigt välkommen och omtyckt bland de övriga festdeltagarna (kan tilläggas att just den här gemenskapen brukar ses som väldigt extrem ens bland andra sossar och vänsterpack). Hörde faktiskt inte en enda kommentar om vanlig fördelningspolitik mer än att en sosse förbannat bräkte ut att "jag kan aldrig sympatisera med moderater eftersom de vill att andra ska ha det sämre".

Bara så jag undviker framtida "75 i IQ, höhöhö"-stämplar från de som hellre bränner halmgubbar än något annat.
Citera
2014-07-13, 21:13
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Du visar att du inte fattar grejen och att du inte kan argumentera logiskt. Bara för att man/vi inte direkt kan påverka en fråga så innebär det naturligtvis inte att frågan upphör att vara viktig eller att det är ok att propagera eller kämpa för fel saker. Vi kan inte påverka invandringen till Sverige idag men det innebär fan inte att det är ok att "tycka olika" om massinvandringen och anse att det inte är så farligt med ett inflöde av några tiotusentals berikare per år. Vi kan inte påverka media-ägandet i USA och Västeuropa just nu, men det innebär inte att det är ok att tycka att det inte gör nåt (eller att det t.o.m. är bra) att agendajudar styr alltihop, eller att det är ok att anse att det inte är en extremt viktig fråga.

Judefrågan är utan tvekan den absolut viktigaste och mest avgörande frågan av alla i hela världen. Ukraina-fiaskot är en del av judefrågan. Om man inte fattar ens de mest grundläggande dragen kring hur världen fungerar, vilka det är som har makten, vad dessa makthavare vill, osv, så fattar man ingenting. Om man har varit med i "den nationella rörelsen" i många år och trots det inte fattar grejen och propagerar för fel sida, så är man antingen gravt förvirrad, en hopplöst korkad och obildbar idiot, eller en korrupt agent för mörka krafter.

Vad som skiljer ukrainakonflikten från övrigt du tar upp är att den tidigare är en konflikt som, på ett eller annat sätt, troligtvis kommer vara löst (i dess nuvarande form) när nationalister blir en maktfaktor att räkna med. Exempelvis invandrings- och judefrågan definierar oss som rörelse, ukrainafrågan, hur sammankopplad den än är med dessa frågor, gör det inte.

Att det sedan är väldigt olyckligt om folk gör felaktiga analyser, eller än värre aktivt deltar i konflikten, är en annan sak. En viktig sak, men en annan. Det finns ingenting i hela den här soppan som rättfärdigar den retorik som förts här.

Citat:
Jag och alla andra nationalister i Sverige är en del av den svenska nationalismen.

Irrelevant. Inte ens medlemskap, eller brist på medlemskap, är relevant.

Citat:
Det ska du skita i.

Nu var det ju en sån där "retorisk fråga" som du säkert har hört talas om.

Citat:
De flesta av mina skriverier är genomtänkta, även om man då och då såklart skriver i affekt. Beslutsfattarna tar del av det som skrivs här. De har internet.

Låter som en väldigt egocentrisk åskådning. Vad du skriver anonymt på internet, hur stort forumet än är, kommer ingen viktig till nytta om inte du, eller någon annan, för informationen vidare.

För att förtydliga, och släppa det hårda språkbruket en aning, så anser jag att det informationsinsamlandet som gjorts på det här delforumet om ukrainakonflikten har varit otroligt bra. Det är därför otroligt synd, faktiskt en stor förlust om informationen stannar här.

Citat:
Nej, det har jag inte gjort, och i åtminstone vissa fall så bedömer jag att det hade varit meningslöst. Jag kan nog lika gärna försöka prata förstånd med Erik Ullenhag eller Birgitta Olsson.

Den inställningen är väldigt destruktiv eftersom det inte är Erik Ullenhag eller Birgitta Olsson vi talar om här. Det är inte ens jämförbart, speciellt inte eftersom inte någon av dessa driver radio och i allmänhet gömmer sig så fort någon vill kontakta dem.

Citat:
Alla nationalister som uttrycker missnöje, kritik och oro över utvecklingen och vissa destruktiva elements aktiviteter "slåss inbördes". Man behöver inte vara med i en viss sekt för att vara nationalist och en del av den svenska nationalismen.

Har jag inte heller påstått. Vad man däremot behöver göra är att faktiskt påverka. Vad jag ville säga, och varför jag ska behöva förtydliga det här förstår jag inte heller, är att det inte räcker att skriva på flashback.
Citera
2014-07-13, 21:53
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
fick en varning för trams för dessa tre inlägg tror jag det var.

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP

inläggen togs bort men i princip var det att jag ifrågasatte ordet rasism och ansåg att rasism inte var något negativt och sedan fick jag ett påhopp från theburden, som jag besvarade för jag tyckte helt rätt att hon inte hade en fungerande hjärna i det svar hon skickade.*

Jag har kommit fram till att Svp är den politiska korrekta formen av nationalism i Sverige. Håll er borta från Svp. Jag ska ge en profetisk förklaring av vad som kommer att hända.*

Judarna är inte ute efter att få Sverige att fungera och Svp vägrar gå emot judarna. Så svp kommer bli framtidens palestinier. En konflikt i Sverige kommer att skapas av judarna.

Jag kan inte stå bakom ett parti som inte namnger judarna när vi ser vad som händer i Sverige idag.*

Dessa stelbenta idioter som bara vågar nämna svenskt svenskt svenskt med inte säga något mer om orsaken bakom problematiken som skapat Sveriges nedgång är de nya politiskt korrekta nationalisterna/rasisterna. De som är emot nazismen och för svensken åker till Ukraina och slåss med judarna, skapar ett parti där det inte finns någon demokratisk process utan partistyrelsen är tillsatt på livstid och endast kan avsättas av sig själva och skriver in detta i stadgarna och sedan ser till så att dessa stadgar inte kan ändras. Sen befrämjar de sitt parti och säger att alla nationalister ska rösta på dem, samtidigt som de inte nämner judarna.*

Dessutom så är Svps punkprogram inte emot judarna i sig eftersom ashkenazi har europeiskt ursprung. Så svenskfödda judar är svenska medborgare enligt Svp. Att bara vara emot folk med icke europeiskt ursprung och samtidigt inte gå emot judarna kan bara sluta på ett sätt, ett nytt Palestina.*

Jag har som sagt inget förtroende för Svp, deras politik eller vad de försöker göra med den svenska nationalistiska rörelsen. De är konfliktskapande eftersom de inte ser det reella problemet och löser det utan istället fokuserar på europeiskt. Judarna är det reella problemet.*

Därmed är Svp inget annat än en attrapp. En fälla för nationalister att gå i. För inget positivt kan komma från en sådant parti som inte vet om den judiska problematiken och inte vill prata om den i sitt partiprogram.

Det handlar om att förhålla sig till den rådande situationen och börja i rätt ände. Att gapa om onda judar, judemedia, ZOG och NWO stup i kvarten gör ju bara att man framstår som knäpp i skallen. Inte för att man kanske är det, utan för att folk i allmänheten är extremt hjärntvättade och på tok för dåligt insatta politiskt. Det är tillräckligt svårt ändå att få folk att lyssna.
Citera
2014-07-13, 22:10
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det handlar om att förhålla sig till den rådande situationen och börja i rätt ände. Att gapa om onda judar, judemedia, ZOG och NWO stup i kvarten gör ju bara att man framstår som knäpp i skallen. Inte för att man kanske är det, utan för att folk i allmänheten är extremt hjärntvättade och på tok för dåligt insatta politiskt. Det är tillräckligt svårt ändå att få folk att lyssna.

Helt riktigt. Det absolut dummaste man kan göra om man vill påverka någon är att göra sig ovän med personen. För att använda ukrainafrågan som exempel (alla är ju så villiga att prata om den) så har ju flera företrädare för den proryska sidan gjort bort sig här. Ingen är villig att lyssna på någon som kallar en själv för "judelakej", "NWO-lakej", "IQ-75" etc. i var och varannan diskussion, hur rätt personen än har i sak. Om den förolämpande sidan dessutom är anonym blir det ännu mer tröttsamt att läsa. Den som vill hitta anledningen till att Dan Eriksson lämnade flashback bör alltså börja här.

Som exempel på hur det kan gå till har vi å andra sidan den korta diskussion som uppstod mellan Motgift och motpolskribenten Charlotta Johansson. Jag behöver nog inte säga så mycket mer än: Läs och lär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in