2014-07-12, 08:27
Medlem
Keldons avatar
Med en vinst idag så har kff högst vinstprocent i Stockholm sedan sekelskiftet. Just nu AIK 51% Kalmar 50% och Djurgården 49%
Citera
2014-07-12, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Med en vinst idag så har kff högst vinstprocent i Stockholm sedan sekelskiftet. Just nu AIK 51% Kalmar 50% och Djurgården 49%

Det är framförallt så att Kalmar vid en seger idag fortsatt hänger med i den yttersta toppen, jag tror inte de håller där hela vägen (speciellt inte om Söderkvist lämnar) men de har verkligen flugit under den berömda radarn i serien med enbart en förlust.
Själv tror jag på en ytterst jämn match där.

Själva skall vi till den forna mardrömsarenan Örjans Vall imorgon, får hoppas på gött väder då följet som alltid till Halmstad under sommaren lär vara mycket stort.
Citera
2014-07-12, 08:45
Medlem
svulles avatar
Ja, känslan är väl att vi får ett oavgjort på Friends Arena idag. Och vinner då Malmö sin match i omgången så är vi tillbaka på ruta ett igen.

Återstår att se om Celso spelar, men jag hoppas det. Kan våra forwards visa lite effektivitet samtidigt som kanterna fungerar så ska vi väl ha ganska goda möjligheter att vinna. Jag tror vår defensiv har satt sig nu.
Citera
2014-07-12, 18:25
Medlem
Emin Nouri - allsvenskans störste jättepajas och framförallt allsvenskans störste fegis. Sparkade ned Bahoui bakifrån. Muckar sedan med andra spelare men stannar sedan inte kvar för att slåss utan lommar ut i omklädningsrummet. Fegt - oerhört fegt. Hade jag varit Kalmar-supporter hade jag krävt att klubben omedelbart rivit kontraktet med en sån feg och ryggradslös jättepajas till spelare.
Citera
2014-07-12, 18:51
Medlem
WangHaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Emin Nouri - allsvenskans störste jättepajas och framförallt allsvenskans störste fegis. Sparkade ned Bahoui bakifrån. Muckar sedan med andra spelare men stannar sedan inte kvar för att slåss utan lommar ut i omklädningsrummet. Fegt - oerhört fegt. Hade jag varit Kalmar-supporter hade jag krävt att klubben omedelbart rivit kontraktet med en sån feg och ryggradslös jättepajas till spelare.

Hade väl inte sett skitbra ut?
Solklart rött kort dock, bör få minst 3 matchers avstängning.
Citera
2014-07-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao

Han muckade ju mot folk på läktaren på väg ut men lommade in i omklädningsrummet utan att de på läktaren gavs en chans att komma åt honom. Fegt agerat. Och som sagt. Muckar han så ska han fan komma ut och stå upp och slåss som en man också.
Citera
2014-07-12, 19:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Han muckade ju mot folk på läktaren på väg ut men lommade in i omklädningsrummet utan att de på läktaren gavs en chans att komma åt honom. Fegt agerat. Och som sagt. Muckar han så ska han fan komma ut och stå upp och slåss som en man också.

Så att han inte gjorde mer fel efter sina tidigare fel är dåligt? Ok.
Citera
2014-07-12, 20:20
Medlem
Shuyins avatar
AIK hybris är igång och vi kör över motståndet på rad nu. Hoppas bara att inte EL och eventuella försäljningar sätter käppar i hjulet. Grymt kul med Borges tillbaka i laget.

Emin Nouri kan ju också dra åt helvete, hur kan en dribbling vara ett hån?
Citera
2014-07-12, 21:17
Medlem
ZlatanManias avatar
En helt underbar match där man egentligen sluta va orolig när klockan slog över till tilläggstid.

Chanserna vi skapa gjorde mig paranoid sett till resultat. Eeros läge ska man sätta 10 gånger av 10 men Bahouis dunderskott rädda allting för stunden sen tycker jag vi hade god kontroll. Kalmar skapa mer till den gräns att man kunde känna sig säker dock..

I andra halvleken var det i stort sett samma sak men vad fan är det med Emin Nouri..? (kvällens höjdpunkt förutom de faktum att Moro satte bollen på och i mål för första gången någonsin). Sånt jävla brutalt beteende måste bestraffas med mer än en matchs avstängning..

Men vi vann och tog tre jävligt värdefulla poäng och de är huvudsaken. Alltså är det bara en skål man vill förtydliga
Citera
2014-07-12, 21:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Tror du någon av era spelare skulle stå upp och börja veva mot motståndarnas supportrar? Vad lever du i för värld?
Citera
2014-07-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao

Är det inte redan klart att han bara får en match med tanke på att han fick ett gult?
Citera
2014-07-12, 23:32
Medlem
"Så ska AIK bli mer jämställt"": http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19205949.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in