Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Jomenvisst!
Du har inte en möjlighet i världen att sopa det här under mattan utan att trassla in dig ännu mer i de pinsamheter du spyr ur dig.
Det finns inget att sopa under mattan. Alla med lite bildning och som inte lider av något handikapp med oförmåga att tolka ord, textföljder vet att Svea Rike är benämning på Sverige.
Citat:
Så det faktum att du ofta påpekar att någon skrivit fel eller uttryckt sig illa är ett tecken på att du lider av något?
Det förklarar ju varför du sysslar med dylika tarvligheter såpass ofta!
Jag trodde att just det beteendet berodde på att du inte kan argumentera som en vuxen människa, men där ser man, det är alltså en del av din sjukdomsbild.
Jag påtalar när betydelsen blir felaktig. Det blir den inte av att jag kallar Sverige för Svea Rike.
Citat:
Och när du, som framhäver att du har något sorts juridiskt kunnande genom att ständigt vräka ur dig vad du tror är lagligt eller olagligt, visar att du inte ens vet att Svea Rikes lag är samlingsnamnet på alla delar/balkar/lagar vi har i vår lag då har du gjort bort dig å det grövsta!
Jag har aldrig gjort anspråk på juridisk skolning - däremot klarar jag, till skillnad från dig, hyfsat bra att tolka lagtext, praxis osv..
Citat:
Att du, som hela jävla tiden, ylar om källa på precis allt som någon annan hävdar inte ens kan skilja på Brottsbalken och samlingsnamnet över alla lagar/balkar är dessutom ett gigantiskt bevis på ditt äckliga hyckleri och ditt enorma oförstånd.
För de flesta hade det varit självklart att jag syftade på sjätte kapitlet i brottsbalken, eftersom vi talade om just brottsrubricering. För andra är svårare att dra den slutsatsen - trots ämnet. (tydligen)
Citat:
Du, lilla vovven, är så jävla bortgjord att det osar bränt!
Att du nu dessutom försöker förklara bort dig med barnsligheter och patetiska ursäkter och frånskyllningar gör bara dig själv till ännu mer åtlöje....
Nej, jag är inte bortgjord och jag kommer inte med ursäkter - däremot ger du ett intryck av att vara extremt fixerad vid mig, givet att du hela tiden försöker finna skäl till osakliga påhopp som du sedan "kräver" svar på.
Det ger nästan ett lite sjukligt intryck faktiskt.