2014-07-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur många gånger ett brott begås är i princip oväsentligt för lagstiftningen.

Inte om man har den udda föreställningen att samhället och lagarna är till för folket.
2014-07-11, 16:22
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
En sak jag funderat är varför vissa användare i detta forum postar så sjukligt många inlägg. Såg en användare här som gjort mer än 40 tusen inlägg och postar massa inlägg varje dag.

Får vissa skribenter betalt för att skriva här? Hur har man annars ens tid att skriva här dygnet runt? Speciellt när det är sommar. Kanske arbetslös och spenderar all sin fritid på denna hemsida? Märkligt oavsett.

Vad spelar detta for roll ? Jag ser just detta argument komma upp da och da och det far mig alltid att fundera pa varfor. Om det ar 2000 inlagg eller 40000, so what liksom.

Alla spenderar sin tid olika och gillar man att diskutera sa ja da blir det manga inlagg.
2014-07-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
En sak jag funderat är varför vissa användare i detta forum postar så sjukligt många inlägg. Såg en användare här som gjort mer än 40 tusen inlägg och postar massa inlägg varje dag.

Får vissa skribenter betalt för att skriva här? Hur har man annars ens tid att skriva här dygnet runt? Speciellt när det är sommar. Kanske arbetslös och spenderar all sin fritid på denna hemsida? Märkligt oavsett.

Tror så här...är du 1. kvinna 2. feminist på detta forum får du 20 svar på typ varje inlägg du skriver.
AHHHHh!!!!! är du då 1. artig 2. vill vara trevlig, seriös och tillmötesgående så blir du sittande att svara 20 inlägg där varje svar sen genererar 20 nya inlägg per svar....
Jag är mer "elak" och sållar hårdare idag än i början, men skriver nån en smärre uppsats till mig som svar så kan jag fan inte somna innan jag sett till att få iväg ett bra svar.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-11 kl. 16:45.
2014-07-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Inte om man har den udda föreställningen att samhället och lagarna är till för folket.

Och om man har intelligens nog att inse att lagar bl a har ett preventivt syfte och följdaktigen skärps för att sänka förekomsten.
2014-07-12, 16:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Och om man har intelligens nog att inse att lagar bl a har ett preventivt syfte och följdaktigen skärps för att sänka förekomsten.
Vill man hävda det så talar en hög förekomst FÖR inte MOT en lagstiftning.
2014-07-12, 17:51
Medlem
Citat:
Vill man hävda det så talar en hög förekomst FÖR inte MOT en lagstiftning.

No shit, Sherlock!

Men nu finns det ju lite fler lagar än bara den som kriminaliserar sexköpare.....
De styr i stort sätt allt du får göra i samhället, men jag förstår att du har lite svårt att greppa det eftersom du tror att det bara finns en lag som heter "Svea Rikes lag"...
2014-07-12, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
No shit, Sherlock!

Men nu finns det ju lite fler lagar än bara den som kriminaliserar sexköpare.....
De styr i stort sätt allt du får göra i samhället, men jag förstår att du har lite svårt att greppa det eftersom du tror att det bara finns en lag som heter "Svea Rikes lag"...
Jag förstår att det är svårt för dig att hänga med om man inte använder modernt enkelt språk ...

Svea Rike är en gammal benämning på Sverige. Svårare än så var det inte .....
2014-07-12, 23:53
Medlem
Citat:
Jag förstår att det är svårt för dig att hänga med om man inte använder modernt enkelt språk ...

Svea Rike är en gammal benämning på Sverige. Svårare än så var det inte .....

Alltså du måste ju ha någon sorts diagnos?
Går du på någon sorts medicin?
Jag är genuint nyfiken.

Och lite svårare än så var det väl, eller hur?

Det var ju jag som fick förklara för dig att det finns något som heter Brottsbalken, det visste du ju inte utan du trodde att sexualbrott stod i "Svea Rikes lags 6 kapitel"....

Du är fullkomligt juridiskt okunnig, men i din sinnesförvirring tror du att du är allvetande.
Du har ju dock gjort dig fullkomligt till åtlöje i juridikforat och kan inte visa dig där längre, så du spenderar nu din exil i Feminism och Jämställdhetsforat och besudlar det med din närvaro.

Undra hur lång tid det ska ta innan du inser att du är lika okunnig i allt du lägger dig i, och du lämnar Flashback helt....
Vi är oerhört många som skulle jubla!

Du passar bättre på Familjeliv, schas iväg dit nu vovven!
2014-07-13, 15:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alltså du måste ju ha någon sorts diagnos?
Går du på någon sorts medicin?
Jag är genuint nyfiken.

Och lite svårare än så var det väl, eller hur?

Det var ju jag som fick förklara för dig att det finns något som heter Brottsbalken, det visste du ju inte utan du trodde att sexualbrott stod i "Svea Rikes lags 6 kapitel"....

Du är fullkomligt juridiskt okunnig, men i din sinnesförvirring tror du att du är allvetande.
Du har ju dock gjort dig fullkomligt till åtlöje i juridikforat och kan inte visa dig där längre, så du spenderar nu din exil i Feminism och Jämställdhetsforat och besudlar det med din närvaro.

Undra hur lång tid det ska ta innan du inser att du är lika okunnig i allt du lägger dig i, och du lämnar Flashback helt....
Vi är oerhört många som skulle jubla!

Du passar bättre på Familjeliv, schas iväg dit nu vovven!
Du hakar alltså upp dig på att jag formulerade en laghänvisning som du inte kunde förstå eftersom din förmåga kräver att man uttrycker sig exakt som du tänkt.

Undrar vem av oss som verkar lida av något...
2014-07-13, 15:37
Medlem
Citat:
Du hakar alltså upp dig på att jag formulerade en laghänvisning som du inte kunde förstå eftersom din förmåga kräver att man uttrycker sig exakt som du tänkt.

Undrar vem av oss som verkar lida av något...

Jomenvisst!

Du har inte en möjlighet i världen att sopa det här under mattan utan att trassla in dig ännu mer i de pinsamheter du spyr ur dig.

Så det faktum att du ofta påpekar att någon skrivit fel eller uttryckt sig illa är ett tecken på att du lider av något?
Det förklarar ju varför du sysslar med dylika tarvligheter såpass ofta!
Jag trodde att just det beteendet berodde på att du inte kan argumentera som en vuxen människa, men där ser man, det är alltså en del av din sjukdomsbild.

Och när du, som framhäver att du har något sorts juridiskt kunnande genom att ständigt vräka ur dig vad du tror är lagligt eller olagligt, visar att du inte ens vet att Svea Rikes lag är samlingsnamnet på alla delar/balkar/lagar vi har i vår lag då har du gjort bort dig å det grövsta!

Att du, som hela jävla tiden, ylar om källa på precis allt som någon annan hävdar inte ens kan skilja på Brottsbalken och samlingsnamnet över alla lagar/balkar är dessutom ett gigantiskt bevis på ditt äckliga hyckleri och ditt enorma oförstånd.

Du, lilla vovven, är så jävla bortgjord att det osar bränt!
Att du nu dessutom försöker förklara bort dig med barnsligheter och patetiska ursäkter och frånskyllningar gör bara dig själv till ännu mer åtlöje....
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-07-13 kl. 15:46.
2014-07-13, 16:15
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Och när du, som framhäver att du har något sorts juridiskt kunnande genom att ständigt vräka ur dig vad du tror är lagligt eller olagligt, visar att du inte ens vet att Svea Rikes lag är samlingsnamnet på alla delar/balkar/lagar vi har i vår lag då har du gjort bort dig å det grövsta!

Om man ska vara riktigt petig så tror jag att det egentligen heter Sveriges Rikes Lag och att det är själva namnet på den lagbok som ges ut av Norstedts Juridik (den blå lagboken). Det är med andra ord en kommersiell produkt som innehåller ett urval av de viktigaste lagarna och författningarna från Svensk författningssamling (SFS). Det finns också en lagbok som heter Svensk Lag och ges ut av förlaget Iustus (den gröna lagboken). Den är lagboken är bara hälften så tjock som Sveriges Rikes Lag och innehåller inga bihang eller tillägg. Tidigare fanns det också en röd lagbok.

Jag måste säga att jag inte är 100% säker här, så om det finns någon kunnig jurist som med säkerhet vet får den gärna rätta mig om jag har missuppfattat något.
2014-07-13, 16:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jomenvisst!

Du har inte en möjlighet i världen att sopa det här under mattan utan att trassla in dig ännu mer i de pinsamheter du spyr ur dig.
Det finns inget att sopa under mattan. Alla med lite bildning och som inte lider av något handikapp med oförmåga att tolka ord, textföljder vet att Svea Rike är benämning på Sverige.

Citat:
Så det faktum att du ofta påpekar att någon skrivit fel eller uttryckt sig illa är ett tecken på att du lider av något?
Det förklarar ju varför du sysslar med dylika tarvligheter såpass ofta!
Jag trodde att just det beteendet berodde på att du inte kan argumentera som en vuxen människa, men där ser man, det är alltså en del av din sjukdomsbild.
Jag påtalar när betydelsen blir felaktig. Det blir den inte av att jag kallar Sverige för Svea Rike.
Citat:
Jag har aldrig gjort anspråk på juridisk skolning - däremot klarar jag, till skillnad från dig, hyfsat bra att tolka lagtext, praxis osv..
Citat:
Att du, som hela jävla tiden, ylar om källa på precis allt som någon annan hävdar inte ens kan skilja på Brottsbalken och samlingsnamnet över alla lagar/balkar är dessutom ett gigantiskt bevis på ditt äckliga hyckleri och ditt enorma oförstånd.
För de flesta hade det varit självklart att jag syftade på sjätte kapitlet i brottsbalken, eftersom vi talade om just brottsrubricering. För andra är svårare att dra den slutsatsen - trots ämnet. (tydligen)

Citat:
Du, lilla vovven, är så jävla bortgjord att det osar bränt!
Att du nu dessutom försöker förklara bort dig med barnsligheter och patetiska ursäkter och frånskyllningar gör bara dig själv till ännu mer åtlöje....
Nej, jag är inte bortgjord och jag kommer inte med ursäkter - däremot ger du ett intryck av att vara extremt fixerad vid mig, givet att du hela tiden försöker finna skäl till osakliga påhopp som du sedan "kräver" svar på.
Det ger nästan ett lite sjukligt intryck faktiskt.
Senast redigerad av micro113 2014-07-13 kl. 16:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in