2014-07-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stämmer ju inte. Det argumentet är ju så dött så likmaskarna har ätit upp det faktiskt.

Det är bara att se dig om i världen - där prostitution är tillåtit, till exempel Tyskland och Danmark så har inte "fittans makt" minskat på något sätt.

Egentligen är det faktiskt tvärtom - skulle en stor andel börja sälja sig och prostitution bli etablerat i samhället så skulle de som inte gör det bli mer åtråvärda - inte mindre. Eftersom män - och torskar i synnerhet - besitter sådan dubbelmoral, och inte ser prostituerade som partner material...
Tyslkand är konservativt, mannens värld. Där får flickorna nöja sig att bli förda jo. Fittmakt devalverad. Kvinnorna måste göra sig till för männen. Se Thailand, där är det kvinnor som stöter på män och gör sig till.

Danmark? Vilken svensk man har inte i ungdomen styrt kuken mot Köpenhamn och lätt fått sig en fin åktur av en glad, tillmötesgående danska utan att behöva anstränga sig allt för mycket?

Du vet ju absolut ingenting.

Du tror att ju mer utbud och ju större konkurrens om kunden så leder det till inflationspris på varan? Varför det? För att du vill att det ska vara så? Du är som ett skrikigt barn som ligger och ssparkar på marken och vägrar ha nappen inne så man slipper höra dig.
Senast redigerad av lillskrot 2014-07-10 kl. 10:45.
Citera
2014-07-10, 10:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Tyslkand är konservativt, mannens värld. Där får flickorna nöja sig att bli förda jo. Fittmakt devalverad. Kvinnorna måste göra sig till för männen. Se Thailand, där är det kvinnor som stöter på män och gör sig till.

Danmark? Vilken svensk man har inte i ungdomen styrt kuken mot Köpenhamn och lätt fått sig en fin åktur av en glad, tillmötesgående danska utan att behöva anstränga sig allt för mycket?

Du vet ju absolut ingenting.
Du är komisk ... männen strävar fortfarande efter att få kvinnor - fittans makt i både Danmark, Tyskland och övriga västländer med fri prostitution. Det fungerar där som här.

Trevligt att du i alla fall tillstår att ditt förespråkande om legalisering inte handlar om att värna kvinnors självständiga val - utan att du har någon fantasi om att det skulle öka mäns makt över kvinnor generellt..
Citera
2014-07-10, 10:43
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej, forskningen vet inte att lagar riktade mot köparna är skadliga för säljarna. Det finns inget som indikerar en sådan utveckling i utvärderingarna som gjorts av den svenska lagen.

Forskningen vet däremot att traffickingen inte är lika utbredd i länder med lagar mot sexköparna, och att lagen leder till en förändrad syn på torskar och prostituerade - negativare syn på sexköpare och mindre fördömande mot de prostituerade.
Citat:
Tänk att nu handlar det om män - inte kvinnans rätt till något "självbestämmande" - utan män.

Det är kärnan i torskarnas legaliseringsargument - inte kvinnorna - utan rätten att köpa och äga en stund.
Mitt argument handlar helt om kvinnans rätt att bestämma över sig själv och att ta det jobb hon vill. Det finns absolut ingen anledning till att två personer som vill ha sex med varandra inte ska kunna göra det till en affärsöverenskommelse. Spelar det verkligen roll att den ena parten vill ha sex för att den andra parten är attraktiv, medan denna andra part vill ha sex för att få pengar? Om något är det ju den andra parten som beter sig omoraliskt, men det är inte upp till oss att döma över det.

Du säger att trafficking inte är lika utbredd i länder med sexköpslagar. Det håller jag med om (dock inte att effekten är så stor som forskningen visar, eftersom sexköpslagen gör att det är svårare att hitta traffickingoffer), men anser att en modell med billig, laglig prostitution med statlig insyn skulle minska trafficking ännu mer. Trafficking är ett brott som motiveras av pengar; så länge pengar kan flyta in finns brottet. Det är ungefär samma som med hembränning/smuggelsprit: innan EU-medlemskapet brändes det hemma och smugglades det sprit för att det fanns pengar i det. Hembränning har minskat med uppåt 90% sedan vi gick med i EU.

Jag ser inte varför en negativ syn på sexköpare skulle vara något bra i sammanhanget.
Citera
2014-07-10, 10:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Mitt argument handlar helt om kvinnans rätt att bestämma över sig själv och att ta det jobb hon vill. Det finns absolut ingen anledning till att två personer som vill ha sex med varandra inte ska kunna göra det till en affärsöverenskommelse. Spelar det verkligen roll att den ena parten vill ha sex för att den andra parten är attraktiv, medan denna andra part vill ha sex för att få pengar? Om något är det ju den andra parten som beter sig omoraliskt, men det är inte upp till oss att döma över det.

Du säger att trafficking inte är lika utbredd i länder med sexköpslagar. Det håller jag med om (dock inte att effekten är så stor som forskningen visar, eftersom sexköpslagen gör att det är svårare att hitta traffickingoffer), men anser att en modell med billig, laglig prostitution med statlig insyn skulle minska trafficking ännu mer. Trafficking är ett brott som motiveras av pengar; så länge pengar kan flyta in finns brottet. Det är ungefär samma som med hembränning/smuggelsprit: innan EU-medlemskapet brändes det hemma och smugglades det sprit för att det fanns pengar i det. Hembränning har minskat med uppåt 90% sedan vi gick med i EU.

Jag ser inte varför en negativ syn på sexköpare skulle vara något bra i sammanhanget.
Jo, tack - jag såg det...
Citera
2014-07-10, 11:20
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jo, tack - jag såg det...
Ja. Håller du med? Har alla rätt att ta det jobb de vill?
Citera
2014-07-10, 11:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
De har redan den rätten. Det är män som inte äger rätt att köpa .. så droppa hyckleriet.
Jag skrev att man inte skulle förstöra för de kvinnor som vill sälja sexuella tjänster. Gör man deras presumtiva kunder till brottslingar förstör man deras marknad.
Citera
2014-07-10, 12:28
Avslutad
Citat:
Ja, jag tycker att du skall offentliggöras som sexköpare - absolut.

En torsk bör man äga rätten att kunna välja bort som läkare, och din fru bör ju definitivt äga rätten att veta och välja.
Jag anser inte heller att en människa med en sådan människosyn som du ger uttryck för är särskilt lämplig när det gäller vård och fostran av barn.

Det kan ju inte heller vara något problem för dig att vara öppen med ditt torskande både på arbetsplats och i din omgivning privat. Du tycker ju det är okej ... jag gissar dock att du som andra torskar inte alls deklarerar det - eftersom du egentligen inser att sådana som du är inget man vill ha i samhället och inget som tillför samhället något.

Jag deklarerar det öppet, alla mina kompisar vet om det och till och med min mamma vet om det. Jag skäms inte ett jäkla dyft, däremot så skäms jag som en hund över tiden när jag slösade bort tid, pengar och energi på paddor som dig micro...

Det är inte vi torskar som har vidrig människosyn, det är moralistkärringar som du som har det. Vad två vuxna människor kommer överrrens om ska du skita i din vidriga kärring...
By the way skulle jag inte bli förvånad om din gubbe har köpt sex, i varje fall är jag helt säker på att han skulle göra det om det fanns möjlighet till det på nära håll.
Citera
2014-07-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker att du skall offentliggöras som sexköpare - absolut.

En torsk bör man äga rätten att kunna välja bort som läkare, och din fru bör ju definitivt äga rätten att veta och välja.
Jag anser inte heller att en människa med en sådan människosyn som du ger uttryck för är särskilt lämplig när det gäller vård och fostran av barn.

Det kan ju inte heller vara något problem för dig att vara öppen med ditt torskande både på arbetsplats och i din omgivning privat. Du tycker ju det är okej ... jag gissar dock att du som andra torskar inte alls deklarerar det - eftersom du egentligen inser att sådana som du är inget man vill ha i samhället och inget som tillför samhället något.
Jag tycker vi ska hänga ut kvinnor som gjort mer än en abort, ägnat sig åt falsk våldtäktsanklagelse, har en historia inom psykiatrin. Sånt vill man gärna veta för att kunna välja bort som arbetsgivare, kund eller äkta make.
Citera
2014-07-10, 14:08
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Tänk att nu handlar det om män - inte kvinnans rätt till något "självbestämmande" - utan män.

Det är kärnan i torskarnas legaliseringsargument - inte kvinnorna - utan rätten att köpa och äga en stund.

Härligt att se att sanningen sipprar igenom emellanåt.

Var det allt du kunde micra ur dig?
Den här gången gjorde du inte ens ett försök att lalla ur dig något annat än halmhens. Jag förstår dig iof, så nedsablad som du blivit i den här tråden så kan det väl kännas lite skönt att få bjäbba till en sista gång.
Har förresten skapat en tråd som till största delen bygger på argument som ditt här ovan, skulle vara intressant att se om du kunde ge ett vettigt svar på frågeställningen i den.
Citera
2014-07-10, 14:13
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag tycker vi ska hänga ut kvinnor som gjort mer än en abort, ägnat sig åt falsk våldtäktsanklagelse, har en historia inom psykiatrin. Sånt vill man gärna veta för att kunna välja bort som arbetsgivare, kund eller äkta make.

Fast nu ar ju inget av det olagligt, sa det var ju en dalig jamnforelse faktiskt.
Citera
2014-07-10, 14:17
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Fast nu ar ju inget av det olagligt, sa det var ju en dalig jamnforelse faktiskt.

Och, så det är lagligt att falskanmäla?
Så bra, nu blir det ut på stan och falskanmäla random feminister för allt möjliga brott så länge fängelse finns på straffskalan
Citera
2014-07-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Och, så det är lagligt att falskanmäla?
Så bra, nu blir det ut på stan och falskanmäla random feminister för allt möjliga brott så länge fängelse finns på straffskalan
Vaddå det är ju faktiskt inte alla falskanmälningar som är fejkade. Ibland har man faktisk råkat illa ut och blivit våldtagen fast man inte förstod. Då kan man anmäla ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in