2014-07-10, 03:50
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Det är vanligare i större länder, ganska uppenbart. Inte konstigare en att stor andel av dom som gör bögporr inte är homosexuella.

Som sagt är det ju en inställning, och om man inte är som dessa svenska studenter som lever nån slags lyx där dom till och med har krav på sina torskar. Så tror jag ens tanken på läggning försvinner ur dörren rätt fort, rätt pris för dessa personer är vad det handlar om.

Ganska utbrett inom kroppsbyggarkretsar i andra länder utanför norden.

Intressanta enligt mig är ju vad som orsakat denna inställning övriga samhället förfasar sig över, övergrepp som barn? Psykisk ohälsa, desperationen efter pengar? Eller bara inte en svennson.

Som jag sagt innan sa ar jag kluven till sexkopslagen. For mig ar det inte svart eller vitt. Tidigare var jag emot den helt, med argumentet att det ar upp till var individ, kvinnan bestammer sjalv osv.

Micro & ScottWalter har manga oerhort bra argument, jag ar inte fullt lika imponerad av "andra sidan" hitills kan jag saga.
Citera
2014-07-10, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Som jag sagt innan sa ar jag kluven till sexkopslagen. For mig ar det inte svart eller vitt. Tidigare var jag emot den helt, med argumentet att det ar upp till var individ, kvinnan bestammer sjalv osv.

Micro & ScottWalter har manga oerhort bra argument, jag ar inte fullt lika imponerad av "andra sidan" hitills kan jag saga.

Vilka goda (och vetenskapligt underbyggda) argument har anhängarna i forumet? Jag har presenterat åtskilliga seriösa undersökningar men det skiter du helt i. Undra sedan varför kvinnoföraktet ökar... Du lyssnar bara på kvinnors egna försvar av sina privlegier. Vi män får kämpa som fan för att få sex. Vem orkar i dagens samhälle? Kom igen, ge oss ett halmstrå... Internationellt är det inget snack.. Forskningen vet att repressiva prostitutionslagar är skadliga för sexsäljare... Tänk utanför boxen nu... Kanske kan du?
Citera
2014-07-10, 04:14
Avslutad
Citat:

Vilka jäkla argument yrar du om? De har ju för fan inga argument annat än deras hallucinationer om att tro sig veta vad som är bäst för andra.
Micro har skrivit drygt 40000 inlägg på lite drygt fem år. När hennes snubbe jobbar sitter kärringen här och moraliserar i stort sett varenda jäkla tråd som finns. Ve och fasa om hennes man skulle få lätt tillgång till pussy, för då kanske han får för sig att dumpa kärringen.
Klart som fan att hon är orolig.
Undrar förresten om hon är lika mån att han är lycklig på sitt jobb som hon är att hororna ska vara lyckliga på sitt? Skulle inte tro det...
Citera
2014-07-10, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Finns inte i en microchans lilla lillskrutt att du ska få torska ifred i Sverige de närmsta 10 tal åren och det vet du också. Sexköpslagen lär stanna då den fortfarande har en överväldigande majoritet som stödjer lagen, den bevisligen håller nere massa skit vi inte vill ha här. Vill du således onanera av dig i nån annan människa som egentligen inte vill ha med dig att göra sexuellt får då åka ut nånstans.
Förhoppningsvis så kommer du snart även där få problem om vi utökar lagen till att även gälla brott begågna utomlands. Just wait.

Helt riktigt håller den bort saker vi inte tycker om, den tar sexköpen och placerar dem där de inte syns för allmänheten, lite som att andra länder städar bort tiggare de finns ändå men turisterna slipper se dem.
Citera
2014-07-10, 07:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Nu brister du kraftfullt i logik. Du begriper väl att kvinnor får sex gratis, samtidigt som män får betala för sig på ett eller annat sätt. Om man vill ha snygga tjejer, och den typ av sex man önskar så ser marknaden till att det kostar en del... Men att knulla i en timme kostar givetvis inte så mycket som ett "fast abonnemang"... Själv är jag en utbildad läkare med hög inkomst, barn och familj, som betalar för sex som ett extra litet äventyr. Ska jag brinna i helvetet för detta, och sättas i stupstocken? Vilket som, det skiter jag i...

Du borde gå en kurs i nationalekonomi för att lära dig utbud och efterfrågan...
Ja, jag tycker att du skall offentliggöras som sexköpare - absolut.

En torsk bör man äga rätten att kunna välja bort som läkare, och din fru bör ju definitivt äga rätten att veta och välja.
Jag anser inte heller att en människa med en sådan människosyn som du ger uttryck för är särskilt lämplig när det gäller vård och fostran av barn.

Det kan ju inte heller vara något problem för dig att vara öppen med ditt torskande både på arbetsplats och i din omgivning privat. Du tycker ju det är okej ... jag gissar dock att du som andra torskar inte alls deklarerar det - eftersom du egentligen inser att sådana som du är inget man vill ha i samhället och inget som tillför samhället något.
Citera
2014-07-10, 07:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är vanligare i större länder, ganska uppenbart. Inte konstigare en att stor andel av dom som gör bögporr inte är homosexuella.

Som sagt är det ju en inställning, och om man inte är som dessa svenska studenter som lever nån slags lyx där dom till och med har krav på sina torskar. Så tror jag ens tanken på läggning försvinner ur dörren rätt fort, rätt pris för dessa personer är vad det handlar om.

Ganska utbrett inom kroppsbyggarkretsar i andra länder utanför norden.

Intressanta enligt mig är ju vad som orsakat denna inställning övriga samhället förfasar sig över, övergrepp som barn? Psykisk ohälsa, desperationen efter pengar? Eller bara inte en svennson.
Det låter som om du försöker bygga någon bild av något för att täcka upp för egna handlingar.

Du får gärna visa belägg för att det skulle vara utbrett bland kroppsbyggare att sälja sig till män, samt att det är heteromän som säljer sexet.

De flesta undersökningar visar att det är vanligen är unga pojkar/män som någon gång säljer sig - och att du återfinner dessa säljare bland homo och bisexuella i störst utsträckning - om du inte talar om fattiga/utslagna där det inte finns något annat val än att sälja sig för överlevnad.

Att heterosexuella killar med någotsånär ordnade förhållanden och andra utvägar tillgängliga skulle sälja rumpen bara på lite kul "bara priset är rätt" är knappast en sanning någonstans i världen.

Citat:
Tanken att en porrskådespelare eller hora skulle leva sin egen sexualitet på arbetet är ju som att tro att typ alla skådespelare spelar sig själva.
Ja, att somliga försöker inbilla sig annat är absurt.
Senast redigerad av micro113 2014-07-10 kl. 07:39.
Citera
2014-07-10, 07:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
nej jag "lider av vanföreställningen" att de flesta s.k. eskorter gör detta väldigt tillfälligt, inte direkt finner det vara höjden av lycka, bara vill få ihop lite snabba pengar för att sen sluta skiten så fort som möjligt ungefär. Och att kvinnor gärna äktar välbärgade män för att de ger en ekonomisk trygghet som ALLA nog ser en klar fördel i om man tänker sig skaffa kottar ex. Inte världens krångligaste psykologi direkt.

Och varför ska en välbärgad man vara tillsammans med en mindre välbärgad kvinna? För att hon ger honom sex. Det är precis samma sak som prostitution fast på långtids-kontrakt.

Om kvinnan ville vara jämställd kunde hon jobba och bli välbärgad själv då skulle hon inte vara ekonomiskt beroende av en man. Det är det feminism går ut på right?

Här är belägg för att de flesta kvinnor prostituerar sig på det sätt du talar om,

Citat:
David Buss som i en stor studie infattande närmare tiotusen respondenter i över trettio länder
funnit att när det gäller val av partner svarar en statistisk signifikant del av unga kvinnor att
den tilltänkta partnerns ”framtida intjäningsförmåga” har betydelse
medan denna faktor inte är
alls lika viktig för männen.12

Citat:
En titt i statistiken ger t ex följande. Vid det första barnet är män
i Sverige i genomsnitt 2,6 år äldre än kvinnan. Samma ålderskillnad finns mellan män och
kvinnor som gifter sig. Detta har inte ändrats nämnvärt sedan slutet på 1940-talet. Det finns
emellertid goda skäl att anta att detta inte ska ses som att valet är styrt av ålder i sig utan att
relativt en ung person som är 2,6 år äldre än en annan ung person därmed också står sig
starkare på arbetsmarknaden.
Detta avspeglar sig tydligt när vi ser på sambandet mellan social
klasstillhörighet och familjesituation. För män mellan 25 och 45 och som har ett akademiskt
yrke är sannolikheten för att leva i ett hushåll med barn omkring 73 procent men för män med
ett LO-yrke sjunker detta till 50 procent och för män som är arbetslösa eller
långtidssjukskrivna sjunker siffran till 23 procent. För kvinnor i denna åldersgrupp saknar
emellertid ställning på arbetsmarknaden helt koppling till sannolikheten att leva i ett hushåll
med barn – den är konstant omkring 75 procent.
15 Av de män som av SCB klassificeras som
arbetare är 36 procent ”ej samboende” medan siffran för kvinnor i denna kategori är 23
procent. För de som av SCB klassificeras som ”tjänstemän på mellannnivå” är det ingen
skillnad mellan män och kvinnor – 23 procent av båda könen lever som ”ej sammanboende”.
Sammantaget: för män är position på arbetsmarknaden en stark faktor bakom möjligheten att
leva i en familj med barn och att vara sammanboende, för kvinnor saknar position på
arbetsmarknaden härvidlag betydelse.
16 Också att vara arbetslös eller av andra skäl stå utanför
arbetsmarknaden har obetydlig effekt för kvinnor när det gäller att vara gift/sambo eller leva i
ett hushåll med barn.

http://rothstein.dinstudio.se/files/Framtidskommissionen_-_Rothstein.pdf
Senast redigerad av Babianen 2014-07-10 kl. 07:51.
Citera
2014-07-10, 07:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Vilka goda (och vetenskapligt underbyggda) argument har anhängarna i forumet? Jag har presenterat åtskilliga seriösa undersökningar men det skiter du helt i. Undra sedan varför kvinnoföraktet ökar... Du lyssnar bara på kvinnors egna försvar av sina privlegier. Vi män får kämpa som fan för att få sex. Vem orkar i dagens samhälle? Kom igen, ge oss ett halmstrå... Internationellt är det inget snack.. Forskningen vet att repressiva prostitutionslagar är skadliga för sexsäljare... Tänk utanför boxen nu... Kanske kan du?
"Vi män"- det är ju trevligt att du åtminstone erkänner att din legaliseringsiver inte handlar om kvinnors rätt utan att kvinnor skall vara enkla, tillgängliga och kravlösa för "er mäns" skull.

Nej, forskningen vet inte att lagar riktade mot köparna är skadliga för säljarna. Det finns inget som indikerar en sådan utveckling i utvärderingarna som gjorts av den svenska lagen.

Forskningen vet däremot att traffickingen inte är lika utbredd i länder med lagar mot sexköparna, och att lagen leder till en förändrad syn på torskar och prostituerade - negativare syn på sexköpare och mindre fördömande mot de prostituerade.
Citera
2014-07-10, 07:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
ALLA vuxna män? varför måste ni alltid överdriva så infantilt?
Och nej käre Lillskrot man ligger inte med plånböcker, visserligen kan de ha lite hårda kanter som kan vara rätt ok som onaniobjekt men finns betydligt bättre grunkor ta till i sånt fall.
Pengar och stabilt partnerskap kan höra ihop, hör nog också ihop för män. Men rent sex kan kvinnor ha med vilken fattig pojkspoling som helst de släpar hem för ett ons. Och har kvinnor cash själva så det räcker så tror jag faktiskt inte de bryr sig när de tittar efter en playboy ha sex med.

Märks ni inte umgås med kvinnor alltför mycket .

Du kan se (i mitt förra inlägg) att kvinnor gifter sig med män som är äldre, står stabilare på arbetsmarknaden, har högre utbildning, bättre inkomster. Det visar att kvinnor värderar pengar och social status, inte kärlek och personlighet hos män.

Citat:
kaffemaskin?

Därför det är vad en prostituerad sysslar med, hen upplåter kroppsöppningar för främmande män att jukka i. Låter det kul? Bra jobb? Värt sina stålars?

Finns massor med astrista jobb som fullkomligen dödar folk. man tenderar då att försöka byta illa kvickt eller hur? Så denna ständiga jämförelse mellan prostitution och ex. "termosjobb" är rätt befängt. Prostitution har aldrig varit och kommer aldrig bli ett "normalt" jobb som man kan prata med hårfrissan om, diskuterar med sin partner eller barn. Glöm det. För som sagt vore det så himla göttit och normalt och bra och tryggt och helfint så hade ni alla sökt jobbet.

1) Ja självklart är det ett kul jobb.

2) Om män kunde få betalt för att ha sex med kvinnor skulle det vara deras dröm-jobb.
Senast redigerad av Babianen 2014-07-10 kl. 07:55.
Citera
2014-07-10, 09:25
Medlem
Citat:
Nu ar ju ett aterkommande argument om att fattiga man inte far de snygga/sexuella tjejerna, for de tjejerna valjer "rika" man. (att dessa fattiga man har rad att betala for sex ar en annan historis tydligen) Sa varfor borjar inte alla dessa man prostituera sig ? Ger ju kanon med stalars och eftersom det ar som "vilket jobb" som helst sa spelar ju ens sexuella laggning ingen roll, om det nu skulle vara brist pa kvinnliga kopare. Mannen far sex och pengar - win/win.
Vem har påstått det? Jag skulle tro att fattiga män har svårt att få sex överhuvudtaget, ens med fula kvinnor. Är dem så fula så det blir svårt att bli hård, ok, men då faller ju liksom hela grejen.

Jag har däremot velat fastställa, bortom allt tvivel, att sex makt och pengar är är sammanlänkade, inte minst för kvinnor. Sex och kärlek mot pengar och status är fullständigt naturligt för kvinnor över hela jorden, även i Sverige.

Eftersom det inte går att diskutera att jag har rätt här utan att påvisa att man är dum och verklighetsfrånvänd blir då frågan; varför är då ett rakt utbyte av kontanter mot sex mellan två samtyckande myndiga vuxna människor fel? Upprörande? Blir det för ohycklande för kvinnor och kvinnorörelsen? Ellr är det så att om man enkelt kan köpa sex relativt billigt, och framförallt utan annat ansvar, så faller mannens motivation att jaga efter och krypa efter "vanliga" kvinnors sextilldelning, ergo fittmakten devalveras kraftigt?
Citera
2014-07-10, 10:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vem har påstått det? Jag skulle tro att fattiga män har svårt att få sex överhuvudtaget, ens med fula kvinnor. Är dem så fula så det blir svårt att bli hård, ok, men då faller ju liksom hela grejen.

Jag har däremot velat fastställa, bortom allt tvivel, att sex makt och pengar är är sammanlänkade, inte minst för kvinnor. Sex och kärlek mot pengar och status är fullständigt naturligt för kvinnor över hela jorden, även i Sverige.

Eftersom det inte går att diskutera att jag har rätt här utan att påvisa att man är dum och verklighetsfrånvänd blir då frågan; varför är då ett rakt utbyte av kontanter mot sex mellan två samtyckande myndiga vuxna människor fel? Upprörande? Blir det för ohycklande för kvinnor och kvinnorörelsen? Ellr är det så att om man enkelt kan köpa sex relativt billigt, och framförallt utan annat ansvar, så faller mannens motivation att jaga efter och krypa efter "vanliga" kvinnors sextilldelning, ergo fittmakten devalveras kraftigt?
Det stämmer ju inte. Det argumentet är ju så dött så likmaskarna har ätit upp det faktiskt.

Det är bara att se dig om i världen - där prostitution är tillåtit, till exempel Tyskland och Danmark så har inte "fittans makt" minskat på något sätt.

Egentligen är det faktiskt tvärtom - skulle en stor andel börja sälja sig och prostitution bli etablerat i samhället så skulle de som inte gör det bli mer åtråvärda - inte mindre. Eftersom män - och torskar i synnerhet - besitter sådan dubbelmoral, och inte ser prostituerade som partner material...
Citera
2014-07-10, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ja vad fan tror du ärthjärna. En svensk produktionsindustri som någorlunda följer svensk arbetslagstiftning och har tecknat kollektivavtal och som du om du önskar är mer än välkommen att komma på studiebesök till. Men de flesta kärringar skiter väl djävulen i om det sitter nioåringar och knypplar sönder sina händer 16 timmar om dygnet vilket medför att de är handikappade redan i 20-årsåldern så länge de kan få en snygg klänning ett par hundralappar billigare. Den här informationen finns för alla som ids ta reda på.

Men de dövar istället sitt samvete med att så länge meeeedia inte luskat ut några betänkligheter så är det OK. Samma media som till största delen rapporterar om var de hetaste kändisarna firar sin semester, eftersom det är vad kärringarna helst vill läsa om.

Svin, oavsett kön drar sig inte för utnyttja andras svagheter. Vissa personer tror sig vara så frälsta att de aldrig någonsin kommer se det hyckleri de står för i den stora Gudens namn. De är ingen skillnad om de tjänar Jehova, Allah, kommunism, feminism, eller marknadsfundamentalism eller vilken än märklig fundamentalism som är i ropet i tiden. Det insåg de flesta stora tänkare för tusentals år sedan. En som uttryckt det på ett sätt jag tagit till mig är Bob Dylan, givetvis var han lika ofullkomlig som alla andra människor på jorden, men han förespråkade individens ansvar.
Att individer stått upp för sig själva och tagit sitt personliga ansvar är det enda som någonsin gjort skillnad.

Så om man tror på att människor själva skall ha rätt att styra över sina egna liv, vill man inte att människor skall ha det bra? Man borde ju inte vara förvånad över hur sjukt dina hjärnsynapser verkar fungera, men sådana här kommentarer gör mig ändå förbryllad.
Är det vänsterfundamentalism som är lösningen på alla problem? För det har ju verkligen fungerat bra tidigare.
Eller att vi inte utvecklar produktion och samhälle? Hur tänker du?
Menar du att alla som tror på en marknadsekonomi inte vill alla människor väl?

Exakt, och därför bör även sexindustrin regleras så att de som verkar inom den har rimliga villkor.

Jo, det är de absolut. Det enda som försvårar jämförelsen är din egen dubbelmoral och hatiskhet mot män.

En människa som i 99% av sina inlägg lägger åsikter och värderingar i sina meningsmotståndares käftar som de uppenbarligen inte har framstår inte direkt i någon bra dager när hon anklagar andra för att att vara föraktfulla.

Nu verkar det ju som att detta faktum inte är något som bekymrar dig speciellt mycket. Du är för länge sedan stämplad som den största hycklare som existerar på detta forum,förmodligen med få motsvarigheter ens om man tittar globalt.
Jag fortsätter dock att beundra din stridsmentalitet, och jag blir alltid förvånad över mig själv när du lyckas få mig att lämna topic för att käfta med dig istället.

Nu skall vi återgå till ämnet.

Rights4men har uttryckt det mycket bra tidigare. Sexindustri kommer liksom livsmedelsindustri och textilindustri alltid att existera. Trots att man kriminaliserat sexköpare är det enklare och billigare än någonsin att köpa sexuella tjänster i Sverige.
Vill man ge goda villkor för de som verkar inom denna industri bör man legalisera den och reglera den. Feminister har dock aldrig brytt sig om de kvinnor som väljer att sälja sex, de fokuserar enbart på att få både män och kvinnor att bete sig i enlighet med deras egna vanvridna ideologi.
Även om just den här frågan i sig inte påverkar mig nämnvärt, är det ändå en viktig fråga när man kritiserar feminism. Feminismens motstånd mot sexindustri handlar enbart om att skuldbelägga män, göra kvinnor till offer och problematisera samt ta kontroll över mäns sexualitet.
Tänk att nu handlar det om män - inte kvinnans rätt till något "självbestämmande" - utan män.

Det är kärnan i torskarnas legaliseringsargument - inte kvinnorna - utan rätten att köpa och äga en stund.

Härligt att se att sanningen sipprar igenom emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in