2014-07-08, 16:37
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför skulle inte en sådan kvinna njuta av sex? Dessutom får hon betalt för det också så mannen gör henne en tjänst.

Ja det var ju en snall och omtanksam man, hyvens grabb verkligen.

Sa du tror pa fullt allvar att en kvinna i det ex. du gavs
Citat:
utsatts för övergrepp som barn, lider av pts och är utsatt både ekonomiskt och socialt?
njuter av att salja sig ? wow
Citera
2014-07-08, 16:45
Medlem
Där det finns en efterfrågan finns det en produkt.
Citera
2014-07-08, 16:48
Medlem
Startar man en butik för att sälja smycken, vill man att många kommer och köper smycken.
Säljer man sex, vill man att många kommer och knullar.

Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av ManManne 2014-07-08 kl. 16:53.
Citera
2014-07-08, 17:00
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ja det var ju en snall och omtanksam man, hyvens grabb verkligen.

Sa du tror pa fullt allvar att en kvinna i det ex. du gavs njuter av att salja sig ? wow

Babianen är en kvinna. I alla fall ibland. Hon har levererat foton för att bevisa och bilder säger mer än tusen ord.

Ännu ett tecken på att Babianen är en kvinna är hennes usla smak i porraktriser där hon föredrar lite äldre ungerskor med sillisar som blir förnedrade istället för den normala barely legal-porren som män favoriserar. Sådana små detaljer är viktiga för att skönja könstillhörigheten på skribenter.
Citera
2014-07-08, 17:03
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Babianen är en kvinna. I alla fall ibland. Hon har levererat foton för att bevisa och bilder säger mer än tusen ord.

Ännu ett tecken på att Babianen är en kvinna är hennes usla smak i porraktriser där hon föredrar lite äldre ungerskor med sillisar som blir förnedrade istället för den normala barely legal-porren som män favoriserar. Sådana små detaljer är viktiga för att skönja könstillhörigheten på skribenter.

Jag asyftade inte Babianen, utan mannen hon gav ex. pa
Citera
2014-07-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Startar man en butik för att sälja smycken, vill man att många kommer och köper smycken.
Säljer man sex, vill man att många kommer och knullar.

Svårare än så är det inte.

Visst, säljer man sin ena njure så är ju allt man vill att få lov sälja rubb och stubb av resten som härbärgerar ens inre. jajamensan.
Säljer man en avsugning så är ju självklart det enda man vill att få suga av folk 24/7 eller hur?
Citera
2014-07-08, 17:13
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är inte kvinnornas beteende som regleras i sexköpslagen - det är mäns.

Och jag tror absolut att de signaler samhället sänder ut är av betydelse för synen på kvinnor och kvinnors syn på sig själva.
Alltså är det helt rätt när samhället säger att kvinnor inte är objekt som män kan köpa och bruka.

Hur kommer det sig att när det gäller sexuella tjänster så finns bara varianten att man "köper kvinnan" som utför dem.

Men när du går till frisören så köper du bara "en tjänst" av frisören och inte frisören i sig?

Feministiskt hycklande tar visst aldrig slut...
Citera
2014-07-08, 17:16
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är inte kvinnornas beteende som regleras i sexköpslagen - det är mäns.
Och jag tror absolut att de signaler samhället sänder ut är av betydelse för synen på kvinnor och kvinnors syn på sig själva.
Alltså är det helt rätt när samhället säger att kvinnor inte är objekt som män kan köpa och bruka.
Det är mäns beteende som regleras, men det är på bekostnad av kvinnors frihet. Jag tror inte att en legalisering är praktiskt genomförbart i dagsläget, just pga hur jämställdheten ser ut. Men om vi ponerar att vi hade haft ett helt jämställt samhälle, om sexhandeln hade varit exempelvis 50/50. Hade du accepterat en lagförändring då?

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kvinnor får ju lov vara precis hur omoraliska de vill. De kan kuta runt nakna och ha sex med precis vem de vill när de vill i vilken ställning de än vill så länge den andre också är med på noterna, samma kan män för övrigt. Det som är förbjudet är när människor vill köpa andra människor.
För när vi gör det ok, då börjar människor köpa precis vem som helst, tom när de fattar att den de just "köpt" inte alls är med på noterna. Och många får också dollartecken i ögonen och börja köpa och sälja folk hej vilt. Nu har vi en rätt effektiv begränsning på detta. Nästa steg borde vara att skärpa polisens arbete så att folk också åker dit rejält när de köper ett traffickingoffer ex.
Straffet för detta borde vara rejält kännbart.
Angående det andra vet jag inte om jag håller med dig, de länder som har en legaliserad sexhandel lider väl inte av dessa problem? Vi säljer våra tjänster och vår tid hela tiden, men när det kommer till sex blir vi väldigt moraliska.
Jag menar att utvecklingen i hur vår syn på sex går inte är förenlig med sexköpslagen, eller åtminstone tror jag inte att den kommer vara det länge till. Vill vi ha ett värdekonservativt klimat där sex ses som något heligt förstår jag inte varför så många är för den liberaliseringen av sex som sker, som du exempelvis nämner i början på din text.

Ska vi börja prata straff kommer vi in på en annan intressant diskussion, är det här ett samhällsproblem? Är det strukturer som skapar en efterfrågan på sexhandeln eller är det individer med oönskade värderingar? Traffickingoffer är såklart väldigt sorgligt, jag ställer mig dock ytterst tveksam till hur nuvarande lagstiftning hjälper dessa.
Citera
2014-07-08, 17:26
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Verkningslöst humbug? Den svenska sexköpslagen har enligt ett flertal studier haft en mätbar effekt på efterfrågan av sexuella tjänster. Färre vill köpa sex om det är olagligt-
Att färre vill köpa sex om det är olagligt tycker jag talar för sig själv, de flesta människor försöker undvika att göra olagliga saker. Det finns väldigt få studier vilken effekt vår sexköpslagstiftning ger, jag vet inte hur alla partier ser på det men F! är väl ett av få partier som vill att det ska göras mer studier kring det.
Citera
2014-07-08, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Nåja, jag tänker mig att lagen är till för att straffa män som gör något omoraliskt, och "skydda" kvinnor genom att begränsa deras möjligheter till att erbjuda denna omoraliska tjänst. Eftersom det mestadels är kvinnor som säljer sex utgår jag därifrån. Det jag menar är att lagen påverkar hur vår attityd är mot kvinnor, att det förstärker tanken om kvinnan som en underordnad grupp.

Jo har man jävla livlig fantasi så kan man kanske få det till det. Ingen tycker det är omoraliskt att knulla eller låt mig utveckla ytterligare ingen som köpte sex pre sexköpslagen kommer tycka det är omoraliskt att knulla efter den. Jaaaa visst är dom för söta tramstjejerna när dom tror att dom kan snacka män till rätta med sina små lagar och ord men det funkar ju uppenbarligen inte alls, nej tvärtom så har förbud alltid lockat och dragit mer skummisar till scenen och detta vet alla som inte är totalt historielösa.
Hur begränsar man kvinnor genom att ge henne en klapp på axeln och säga att "detta med knull för pengar är ok lilla gumman det är ju han som gör fel!". Naivt delux.
Hmm kanske ändå inte riktigt med men som för att alltid liksom skämma kvinnans sexualitet en aning? Aldrig riktigt fri? Jo visst är det så men feminister hatar individens frihet av någon anledning.
Citera
2014-07-08, 17:30
Medlem
snelhestens avatar
Självklart har det ett samband. Att tvinga någon till att ha sex med eller utan pengar är redan förbjudet, "att sparka in öppna dörrar", som det så fint heter. Det är bara ett svepskäl. Man inser helt enkelt hur löjligt det är att förbjuda vuxna människor från att göra något som alla redan gör gratis och vars enda grund är ens egna moraliska uppfattning och därför kringgår man det hela. Ett luftslott helt enkelt, baserat på en lågt stående politisk yrkesutövning.

Allt bottnar i tabut kring kvinnors runtknullande. Om så nu inte vore fallet, vari ligger problemet till att "köpa någon" till att börja med? Det hade ju lika gärna kunnat betraktas som att betala för massage, städning eller vad fan som helst.

Men den typen av reflektion är väl för mycket att begära från somliga...
Citera
2014-07-08, 17:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Hur kommer det sig att när det gäller sexuella tjänster så finns bara varianten att man "köper kvinnan" som utför dem.

Men när du går till frisören så köper du bara "en tjänst" av frisören och inte frisören i sig?

Feministiskt hycklande tar visst aldrig slut...
Eller - majoriteten i Sverige faller inte sexköpsliberalernas hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in