2014-07-05, 23:00
Medlem
baggebo1s avatar
Nu har han anhållits:
Citat:
Efter förhör med Dan Park fattade åklagare på lördagskvällen beslut om att anhålla honom.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/dan-park-gripen-for-hets-mot-folkgrupp/

Det är terror mot en person som begår "brott" som inte skadar någon annan. Politisk förföljelse i sin renaste form.
Citera
2014-07-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu har han anhållits:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/dan-park-gripen-for-hets-mot-folkgrupp/

Det är terror mot en person som begår "brott" som inte skadar någon annan. Politisk förföljelse i sin renaste form.
För att travestera Mona Sahlins berömda paradkänga:
"Först kom de för att hämta Dan Parks
men jag höjde inte min röst
för jag stod inte upp för yttrandefrihet.
Sedan kom de för att hämta sympatisörerna
för jag var ingen sympatisör.
Sedan kom de för att hämta regimkritikerna
för jag tillhörde inte regimkritikerna.
Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns ingen kvar som kunde tala för mig"
Simpelt - visst - men vänsterretoriken är simpel och träffar dig i bästa fall i hjärnbarken.
Senast redigerad av triljam 2014-07-05 kl. 23:37.
Citera
2014-07-05, 23:41
Medlem
hansl77s avatar
Vet någon vem åklagaren är?
Citera
2014-07-05, 23:50
Medlem
Fjodorovs avatar
Är det rimligt att en åklagare ska kunna få göra så ens? Är HMF-lagen verkligen så kraftfull att man på direkten ska få häkta någon och ta ned någons verk på direkten?

Oavsett vad man tycker om HMF-lagen, är man inte oskyldig till motsatsen har bevisats? Dan Park och galleristen skadas ju direkt utav den anonyme åklagarens handlande, som är direkt fientligt mot yttrandefriheten ska man väl tillägga. För att inte tala om att det är hyckleri när feminister och liknande skräp till konstnärer kan håna män, svenskar, kristendomen m.m. utan några egentliga problem, förutom i Ryssland samt Tyskland då, fast de nämner ju såklart inte att de deras aktivistgrupper även blev gripna i Tyskland för förargelseväckande beteende, passar ju inte agendan...
Citera
2014-07-05, 23:55
Medlem
Park demonstrerar mot sin egen urartade konst
Citera
2014-07-06, 01:46
Medlem
TheMiracles avatar
Det är på sätt och vis logiskt att regimen agerar så här när någon angriper deras heliga kor. I ett nationalistiskt Sverige skulle det också finnas tabun och förbud som man inte bryter mot ostraffat. Men sett till makthavarnas föregivna liberala ideologi så är det givetvis ett gigantiskt hyckleri när de inskränker yttrandefriheten för sina meningsmotståndare.
Citera
2014-07-06, 02:00
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet

Fan va' bra han är! Överlägset Sveriges bästa politiska konstnär.
Citera
2014-07-06, 08:43
Medlem
Var lugna mina vänner, nu är det bara en fråga om timmar innan alla etablissemangspolitiker och proffstyckare som drog lans för Pussy Riots rätt att svina runt i kyrkor även rycker ut till Dan Parks försvar. Räkna också med att Amnesty kommer att engagera sig i frågan. De brukar ju alltid ömma för bloggare i fjärran länder som ägnar sig åt regimkritik, så varför skulle de inte försvara en dissident i väst?

Sverige är ett dåligt skämt. Det är helt okej att skända kyrkor och sakrament, att verkligen kränka troende kristna. Det är också helt okej att ställa ut tavlor som föreställer aborterade foster och uppsprättade djur, att måla fittor överallt, att visa upp vedervärdig och stötande homosexporr på vareviga galleri. Men räkna med repressalier om du dristar dig till att göra dig löjlig över den politiska korrektheten.

Fy fan. Eftervärldens dom kommer att falla hård, för att citera den gamle Palme.
Senast redigerad av Gustav-IV-Adolf 2014-07-06 kl. 08:53.
Citera
2014-07-06, 10:06
Medlem
mrmoonlightss avatar
Det blir problematiskt när vi har ett brott som heter "hets mot folkgrupp". Går det verkligen att kränka en hel folkgrupp? Definieras en folkgrupp efter ras, religion eller nationalitet eller alltihopa samtidigt?

Själv tycker jag konsten ska vara helt oreglerad så länge den inte kränker en enskild människa som går att känna igen. Det spelar ingen roll om man vill måla vaginor på en skolvägg eller om man vill måla hakkors på en oljemålning.
Citera
2014-07-06, 10:57
Medlem
BushwickBills avatar
Det här är en kris som bör behandlas akut. Någon från huvudstaden måste åka ner och dela ut reprimander och frånta galningar frihet och tjänst. Att fängsla någon för tankebrott ska inte få ske i Sverige och jag tycker någon från rättsväsendet måste agera.

/Liberal
Citera
2014-07-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Fan va' bra han är! Överlägset Sveriges bästa politiska konstnär.
Huruvida han är speciellt bra i politisk eller konstnärlig synvinkel begriper jag mig ärligt talat inte på men intressant är han helt klart ändå!
Den här tjommen tycks verkligen ingen rå på.
Citera
2014-07-06, 11:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Jag tror inte Park är ett geni, men han har nån sorts förmåga att hitta geniala idéer ganska ofta. Park är en mycket större konstnär än Vilks. Infidel brukar beskriva SD som de politiskt korrektas politiskt inkorrekta parti. På samma sätt är Vilks de politiskt korrektas politiskt inkorrekta konstnär. Vilks fick också jättestöd av "vågade" "liberaler" och "konservativa" under hela hans kampanj mot islam. Park är politiskt inkorrekt på riktigt och får inget stöd utom av andra politiskt inkorrekta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in