2014-06-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har du bott där sommartid också när området förvandlas till ett enda stort turkiskt bad?
Är det verkligen så stökigt där på sommaren? Kan någon annan också ge utlåtande, det vore väldigt intressant att höra då jag annars tycker att Västra Hamnen ser jättefin ut!
Citera
2014-06-24, 15:40
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbeachbum
Ja havsutsikt centralt i en lite större stad vore något!
Har du funderat på Helsingborg, där är havsutsikt snudd på standard.
Citera
2014-06-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du funderat på Helsingborg, där är havsutsikt snudd på standard.
Ja funderat starkt på det men är lite rädd för pendlingstiden till Malmö då.
Citera
2014-06-24, 22:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
En dryg timma med Pågatåg, betydligt snabbare ifall du tar bilen.
http://www.skanetrafiken.se/templates/StartPage.aspx?id=34299&epslanguage=SV
Citera
2014-06-24, 23:06
Medlem
Citat:

Varför åka långsamtåg? 40 minuter tar det med öresundstågen som bara stannar i Landskrona och Lund på vägen. Då kommer man ju också från centrum till centrum, skulle tippa på att det går fortare än att köra bil. Sedan kan det förstås gå fortare att köra om man måste åka en massa stadsbussar i vardera ända också.
Citera
2014-06-25, 11:19
Medlem
Citat:
Har ingen bil så det blir först lokalbuss/cykel till helsingborg C, sedan tåg, sedan lokalbuss i Malmö. Tar låååång tid enkel väg varje dag tyvärr, sysselsättningen är ute i jägersro ungefär.
Citera
2014-06-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Varför åka långsamtåg? 40 minuter tar det med öresundstågen som bara stannar i Landskrona och Lund på vägen. Då kommer man ju också från centrum till centrum, skulle tippa på att det går fortare än att köra bil. Sedan kan det förstås gå fortare att köra om man måste åka en massa stadsbussar i vardera ända också.
Precis, bara tåget enkel väg är väl inte värre än att man eventuellt skulle klara av det men nu när man måste lägga till lokalbuss i varje stad så tar det sjukligt lång tid tyvärr.
Citera
2014-06-25, 22:54
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:

Som flera har sagt så tar Öresundståget 40 min och du kan välja mellan tre stationer både i Helsingborg och Malmö att stiga på/av från.
Citera
2014-06-25, 23:05
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Har ingen bil så det blir först lokalbuss/cykel till helsingborg C, sedan tåg, sedan lokalbuss i Malmö. Tar låååång tid enkel väg varje dag tyvärr, sysselsättningen är ute i jägersro ungefär.

Sen borde det väl inte ta så långt från Hyllie station till Jägersro. 15-20 min när jag kollar nu. Bor du någorlunda i Centrum i HBG så går det riktigt snabbt med cykel till en station.

Om du har pengar att bo i Västra Hamnen så har du råd att bo på Norr med och se havet vilket innebär max 10 min med cykel till centralen. Kollar man från HBG C till Jägersro så tar det mellan 1h 10 min till 1 h och 20 min. Fullt rimligt för pendling. Om du nu verkligen föredrar att se havet så är det betydligt enklare att hitta det i HBG då du har Centrum och Norr att välja mellan dessutom stadsdelar som Tågaborg, Slottshöjden osv som ligger ovanför backen vilket gör du ser havet ändå om du bor högt upp i huset.
Citera
2014-06-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Sen borde det väl inte ta så långt från Hyllie station till Jägersro. 15-20 min när jag kollar nu. Bor du någorlunda i Centrum i HBG så går det riktigt snabbt med cykel till en station.

Om du har pengar att bo i Västra Hamnen så har du råd att bo på Norr med och se havet vilket innebär max 10 min med cykel till centralen. Kollar man från HBG C till Jägersro så tar det mellan 1h 10 min till 1 h och 20 min. Fullt rimligt för pendling. Om du nu verkligen föredrar att se havet så är det betydligt enklare att hitta det i HBG då du har Centrum och Norr att välja mellan dessutom stadsdelar som Tågaborg, Slottshöjden osv som ligger ovanför backen vilket gör du ser havet ändå om du bor högt upp i huset.
Allt är relativt brukar man ju säga men i verkligheten när man kollar på Skånetrafiken så tar det från Helsingborg C, via Hyllie och sedan till hållplatsen det gäller i jägersro 1 timme och 44 minuter enkel väg om man tajmar in det snabbaste alternativet som passar med arbetstiden. Och då räknar jag inte med tiden det tar i helsingborg till centralstationen plus tiden från hållplatsen i Jägersro till jobbet. Så låt oss säga ca 2 timmar i verkligheten kanske då man ska vara där ngn minut innan tåg osv för att inte missa. Sedan kollade jag hemresan och den tar betydligt längre tid hur man än försöker tajma in det. Så över 4 timmar pendlingstid per dag i verkligheten är inte riktigt vad jag tycker är fullt rimligt.
Citera
2014-06-26, 16:53
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Allt är relativt brukar man ju säga men i verkligheten när man kollar på Skånetrafiken så tar det från Helsingborg C, via Hyllie och sedan till hållplatsen det gäller i jägersro 1 timme och 44 minuter enkel väg om man tajmar in det snabbaste alternativet som passar med arbetstiden. Och då räknar jag inte med tiden det tar i helsingborg till centralstationen plus tiden från hållplatsen i Jägersro till jobbet. Så låt oss säga ca 2 timmar i verkligheten kanske då man ska vara där ngn minut innan tåg osv för att inte missa. Sedan kollade jag hemresan och den tar betydligt längre tid hur man än försöker tajma in det. Så över 4 timmar pendlingstid per dag i verkligheten är inte riktigt vad jag tycker är fullt rimligt.

Där är vi överens.
Citera
2014-06-27, 06:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ribban gillar jag också...
Medar du Öresundshusen ( Tessisns väg mm)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in