Citat:
Ursprungligen postat av
wilhelm-keitel
Ja förAuschwiz 1 och birkenau ligger ju inte ens nära varandra

. Så enligt dig finns det ett tredje läger? Alltså ytterligare ett läger som bolsjevikerna ljugit om? Vart har detta läger legat? Har du några bevis för "detta hemliga" läger? Monowitz var är detta beläget ? Har nämligen aldrig hört människor, varken överlevare eller förövare tala om detta läger?
Ja du, det är inte konstigt om du tycker saker är konstiga när du uppenbart inte har någon ordentlig koll på vad du talar om, utan redan har bestämt dig för att allt om förintelsen ska vara så som du
tycker och skiter i att ta till dig de kontrollerbara och lättillgängliga seriösa fakta som finns och som du får serverade, jag gav dig t ex info och en länk om Auschwitz men du har förmodligen inte ens brytt dig om att läsa i den länken?
Auschwitz Stammlager alltså Auschwitz 1 ligger inne i samhället bredvid älven, Auschwitz 2 (Birkenau) ligger ca 2 km fågelvägen nordväst om Auschwitz 1. Så det är trots allt inte samma lägerdelar och ligger en bit ifrån varandra. Om de sen ligger nära varandra kan ju vara relativt beroende på vad man jämför med.
Citat:
Ursprungligen postat av
wilhelm-keitel
Jag vet inte hur du är byggd, men jag avverkar 700m i rask takt löst räknat på två minuter. Puss
Ja du verkar ju verkligen inge ett seriöst intryck...
Du påstår alltså att du vid ett besök på ett museum, en historisk plats, med eller utan guide, kutar runt som en stolle i ett tempo på ca 25 km/h (nästan moppefart alltså) och avverkar sträckan på drygt 800m på bara 2 minuter?
Jag kollade nu en gång till, och jag hade förra gången mätt sträckan tvärs över till Krema 4 och 5, men jag antar att du menade krema 2 och 3, så jag kollade nu igen och sträckan mellan huvudingpngen och till krema 2/3 är nästan 850m så det handlar om att du måste snitta 25 km/h för att klara den sträckan på bara 2 minuter, och det låter rätt osannolikt ens om du springer allt vad du kan om vi ser till vad svenska officiella rekordet för män är.
800 m Rizak Dirshe Malmö AI tid 1:45.45 vilket är 26 km/h i snittfart
1000 m Dan Waern Örgryte IS tid 2:17.8 vilket är 26 km/h i snittfart.
Källa:
http://www.friidrott.se/rs/rekord/swerek/gallande.aspx#man
Så, hur sannolikt tror du det låter att du enligt egen utsago gick/promenerade dessa 800m under ett besök för att titta på en historisk plats, höll samma hastighet som svenska eliten i idrott gör på samma sträcka?
Är det inte nu bättre att erkänna att... (välj vilket som passar bäst)
A. Du hade dålig koll och har tagit fel på läger sträckor och tid.
B. Du upplevde det som inte så långt för det kanske är ett tag sen du var där och har glömt hur långt de verkligen var och hur lång tid det egentligen tog och höftled därför lite.
C. Du har aldrig varit där över huvud taget och sitter här och hittar på saker.
För du kan knappast vara så korkad att du tror att vi går på att du har samma fysiska prestationsförmågor som svenska elitidrottare och dessutom använder dessa i vanliga kläder och under ett besök i Auschwitz....