Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Vem säger att de vurmar för demokratin? Att de ställer sig utanför samhället innebär däremot inte att de som nazisterna aktivt arbetar för att ersätta vårt styrelseskick.
Det är rätt iakttagelse. Nassarna vill förändra och 1%arna vill vara utanför. Alla ska ha möjligheten att ställa sig utanför samhället. Att tacka nej till att få bidrag, polishjälp om de drabbas för brott och även sjukvård. Att skita i utbildning (utbillning

). Men du måste pröjsa skatt och följa lagen, så frågan är hur ute du är då... Det enda fallet där du börjar få skyldigheter mot välfärdssystemet är väl när du blir förälder för då får du välfärdsskyldigheter för barnets bästa, dvs sjukvård och utbildning.
Problemet är ju att HA inte ställer sig utanför samhället. Dom vill ställa sig över det. Medlemmarna använder säkert de flesta välfärdssystem som andra kriminella gör. Dessutom jobbar dom gärna i gråzonen där svenska staten inte är jätteeffektiv såsom utpressning mot halvsuspekta entrepenörer som fogden aldrig kommer åt för att de har bulvaner mm. Sen att HA inte har någon urskiljningsförmåga utan konstant kliver på Svensson som blir livrädda och hostar upp pengar när inte bängen har resurser (nä jag har inga källor på det)

) . För pengar är pengar och pulvret ska upp i näsan på västarna på helgen.
Till enprocentarnas försvar ska jag väl tillägga att de jag träffat var flera vettiga att prata med och dessutom väldigt sociala och roliga. Men de levde nog ett bättre liv innan västen tog deras fria vilja från dem, en har sagt det och de andra syns det på men de skulle inte erkänna det. Precis som de tuffa grabbarna i plugget var dom söta mot kamrater när dom var själva men blev tysta tjurskallar i grupp. Där stannade utvecklingen. Personligen tror jag att de vill leva kvar i den tid där de trivdes som bäst dvs grabbgänget i tonåren, men det var ju sjukt OT. Sorry.
Så ett västförbud i Sverige skulle faktiskt få en del gladare pojkar ute på krogen och konserter. Slippa stämpeln liksom...