Hells Angels klubbsymbol förbjuds i Berlin

flashback.se

Hells Angels klubbsymbol har förbjudits på offentliga platser i Berlin. Sedan i fredags är det förbjudet att bära symbolen med dödskallen och vingarna. Inom kort blir även texten "Hells Angels" förbjuden.

Läs hela artikeln
  • 4
  • 5
2014-06-04, 09:33
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Så du menar att arbete mot organiserad brottslighet är lika med diktatur?
Jag menar att ett förbjud utav kläder som inte är stötande är diktatoriskt.
Citera
2014-06-04, 10:58
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Jag menar att ett förbjud utav kläder som inte är stötande är diktatoriskt.

Det har du rätt i men nu är ju deras kläder stötande.
Citera
2014-06-04, 11:11
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Det har du rätt i men nu är ju deras kläder stötande.
Det finns varken stötande objekt eller moraliskt tvivelaktiga element på deras kläder. Ifall man blir kränkt utav deras kläder så ligger felet hos en själv.
Citera
2014-06-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det är inte riktigt samma sak. Nazismen är uppenbart fientlig mot demokratin.
*LOL* dagens skratt bjöd du på. Tack för den. Hur fan kan du sitta och skriva att HA inte är ett hot mot demokratin? Sist jag kollade upp det så betydde 1% att man ställde sig utanför samhället. Hur kan du ställa dig utanför samhället och fortfarande vurma för demokrati? Tror att du missade en väsentlig del av samhällskunskapen i skolan
Förstår inte hur så många kan sitta och skriva en massa fantasier i denna tråd. Klart att märket betyder djäkligt mycket för HA, annars skulle dom inte hota andra klubbar som har märken som efterliknar deras märke, herregud, dom försökte till och med hota kapp ahl för något år sedan för att dom hade något som liknade deras symbol. Märket har en avskräckande effekt i samband med till exempel rättegångar, eller när dom använder dessa vid "inkassoverksamhet".
Citera
2014-06-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Hur fan kan du sitta och skriva att HA inte är ett hot mot demokratin? Sist jag kollade upp det så betydde 1% att man ställde sig utanför samhället. Hur kan du ställa dig utanför samhället och fortfarande vurma för demokrati?
Vem säger att de vurmar för demokratin? Att de ställer sig utanför samhället innebär däremot inte att de som nazisterna aktivt arbetar för att ersätta vårt styrelseskick.
Citera
2014-06-04, 15:13
Medlem
Deviant-Dolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Vem säger att de vurmar för demokratin? Att de ställer sig utanför samhället innebär däremot inte att de som nazisterna aktivt arbetar för att ersätta vårt styrelseskick.

Det är rätt iakttagelse. Nassarna vill förändra och 1%arna vill vara utanför. Alla ska ha möjligheten att ställa sig utanför samhället. Att tacka nej till att få bidrag, polishjälp om de drabbas för brott och även sjukvård. Att skita i utbildning (utbillning ). Men du måste pröjsa skatt och följa lagen, så frågan är hur ute du är då... Det enda fallet där du börjar få skyldigheter mot välfärdssystemet är väl när du blir förälder för då får du välfärdsskyldigheter för barnets bästa, dvs sjukvård och utbildning.

Problemet är ju att HA inte ställer sig utanför samhället. Dom vill ställa sig över det. Medlemmarna använder säkert de flesta välfärdssystem som andra kriminella gör. Dessutom jobbar dom gärna i gråzonen där svenska staten inte är jätteeffektiv såsom utpressning mot halvsuspekta entrepenörer som fogden aldrig kommer åt för att de har bulvaner mm. Sen att HA inte har någon urskiljningsförmåga utan konstant kliver på Svensson som blir livrädda och hostar upp pengar när inte bängen har resurser (nä jag har inga källor på det) ) . För pengar är pengar och pulvret ska upp i näsan på västarna på helgen.

Till enprocentarnas försvar ska jag väl tillägga att de jag träffat var flera vettiga att prata med och dessutom väldigt sociala och roliga. Men de levde nog ett bättre liv innan västen tog deras fria vilja från dem, en har sagt det och de andra syns det på men de skulle inte erkänna det. Precis som de tuffa grabbarna i plugget var dom söta mot kamrater när dom var själva men blev tysta tjurskallar i grupp. Där stannade utvecklingen. Personligen tror jag att de vill leva kvar i den tid där de trivdes som bäst dvs grabbgänget i tonåren, men det var ju sjukt OT. Sorry.

Så ett västförbud i Sverige skulle faktiskt få en del gladare pojkar ute på krogen och konserter. Slippa stämpeln liksom...
Citera
2014-06-04, 15:26
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Det finns varken stötande objekt eller moraliskt tvivelaktiga element på deras kläder. Ifall man blir kränkt utav deras kläder så ligger felet hos en själv.

Nu menar jag vad kläderna signalerar. De står för kriminallitet
Citera
2014-06-04, 21:00
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Nu menar jag vad kläderna signalerar. De står för kriminallitet
Det är inte stötande.
Citera
2014-06-04, 21:38
Medlem
ilpapas avatar
Ingen gillar HA – ren feghet att snacka om demokrati eller föreningsfrihet. Hells Angels är jävla gangsters, helt rätt att förbjuda både västar och klubbar!!
Citera
2014-06-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deviant-Doll
Det är rätt iakttagelse. Nassarna vill förändra och 1%arna vill vara utanför. Alla ska ha möjligheten att ställa sig utanför samhället. Att tacka nej till att få bidrag, polishjälp om de drabbas för brott och även sjukvård. Att skita i utbildning (utbillning ). Men du måste pröjsa skatt och följa lagen, så frågan är hur ute du är då... Det enda fallet där du börjar få skyldigheter mot välfärdssystemet är väl när du blir förälder för då får du välfärdsskyldigheter för barnets bästa, dvs sjukvård och utbildning.

Problemet är ju att HA inte ställer sig utanför samhället. Dom vill ställa sig över det. Medlemmarna använder säkert de flesta välfärdssystem som andra kriminella gör. Dessutom jobbar dom gärna i gråzonen där svenska staten inte är jätteeffektiv såsom utpressning mot halvsuspekta entrepenörer som fogden aldrig kommer åt för att de har bulvaner mm. Sen att HA inte har någon urskiljningsförmåga utan konstant kliver på Svensson som blir livrädda och hostar upp pengar när inte bängen har resurser (nä jag har inga källor på det) ) . För pengar är pengar och pulvret ska upp i näsan på västarna på helgen.

Till enprocentarnas försvar ska jag väl tillägga att de jag träffat var flera vettiga att prata med och dessutom väldigt sociala och roliga. Men de levde nog ett bättre liv innan västen tog deras fria vilja från dem, en har sagt det och de andra syns det på men de skulle inte erkänna det. Precis som de tuffa grabbarna i plugget var dom söta mot kamrater när dom var själva men blev tysta tjurskallar i grupp. Där stannade utvecklingen. Personligen tror jag att de vill leva kvar i den tid där de trivdes som bäst dvs grabbgänget i tonåren, men det var ju sjukt OT. Sorry.

Så ett västförbud i Sverige skulle faktiskt få en del gladare pojkar ute på krogen och konserter. Slippa stämpeln liksom...

Det där som jag markerat med fet stil anser jag absolut innebär att man vill ta bort demokratin. Dessa neanderthalare kan knappast sätta sig över samhället utan att ta bort demokratin. Blir liksom en omöjlighet.
Citera
2014-06-09, 11:39
Medlem
Fan ni låter som amerikanare hela bunten ibland
Trodde vi bodde i sverige där man kan ta friheten för givet (jk)

Har för mig att Tyskland skaffade sig en viss expertis på symbolik runt 30-40 talet. Och nu nyttjar den för att stävja problematiska grupper. (wow det där lät väldigt likt 50 tals snack om sterilisering men men)

Det är väl ungefär lika effektivt som brottsbekämpning. Man klipper in mellan problemet och konsekvensen. Utan att lösa något av dem
Citera
2014-06-15, 03:31
Medlem
RonnyKålmans avatar
Västarna används idag som ett hot och utpressnings verktyg, därför är det stort bakslag för HA. De kan t.ex. nu inte heller närvara på rättegångar iklädda i väst för att "supporta" sina "bröder" när nån ska vittna mot dem. Eller rättare sagt skrämma vittnen till tystnad.
Samma sak gäller övertagande av nattklubbars "garderob" och liknande. Det är nog lite mer beräkningar i bakgrunden från den Tyska staten än enbart ett förbud för sakens skull.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback