2014-06-12, 16:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Väntat! Var på ett seminarium där VD:n för Mittmedia, Thomas Peterssohn, var med och även företrädare för näringslivet och myndigheter. Diskussionen handlade mycket om värdegrunder och stabilitet. Ett annat ämne var trovärdighet. Sd nämndes inte men helt klart är man på det klara med att förtroendet för verksamheterna minskar om extrema åsikter får profitera sig på stora offentliga kanaler. Tongångarna var ungefär som att - vi står inför stora utmaningar och att vi därför måste ha en gemensam riktning som vi alla stå bakom. Det är så här makteliten gör upp och enas oavsett verksamhetsområde. Wolodarskis agenda är också svenskt näringslivs och även Göran Greiders. Nu har man börjat irritera sig på extremvänsterns framgångar. Det polariserar ännu mer. Vad jag förstår så tycker man sig numer ha ett grepp om sd, och aktörer som kartellen förstör då bara. Det är så jag ser orsaken till att samarbetet med dem nu upphör.

När du skriver, "Wolodarskis agenda är också svenskt näringslivs och även Göran Greiders" så förmodar jag att du syftar på en eftersträvad konsensus (i olika frågor) - snarare än att svenskt näringsliv skulle dela Wolodarskis ambition att maximera inflödet av organiserat tiggeri cum kriminalitet från Centraleuropa?
Citera
2014-06-12, 17:20
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Har de senaste veckorna lyssnat en hel del på SR P1. Det är helt bisarrt vilken propagandamaskin man håller igång. Vart och vartannat inslag tar upp rasism, diskriminering, förtryck, etc. Det maler på som om det inte fanns något annat som är viktigt för allmänheten. Damerna på P1 verkar totalt ha förlorat verklighetskontakten.
P1 har tidigare varit intressant och någorlunda neutralt, men senaste tiden verkar vänster- och flyktinggnället tagit över även där.
Citera
2014-06-12, 17:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När du skriver, "Wolodarskis agenda är också svenskt näringslivs och även Göran Greiders" så förmodar jag att du syftar på en eftersträvad konsensus (i olika frågor) - snarare än att svenskt näringsliv skulle dela Wolodarskis ambition att maximera inflödet av organiserat tiggeri cum kriminalitet från Centraleuropa?

Fast det är väl inte Wolodarskis politiska beslut som man glorifierar och försvarar i varken DN eller i resten av ljugmedia, det är väl de beslut som partistyrelserna inom de rödgröna och alliansen tar? Det fanns väl inga som helst problem tidigare med att rapportera korrekt om den organiserade tiggeriet och dess koppling till kriminalitet i DN, innan svenska regimen positionerade sig (förvisso ganska vagt) mot SD:s krav på förbud? Samma koppling fanns mellan de rödgrönas och alliansens införande av genuspseudovetenskap som statsreligion och att DN Kultur plötsligt hade den som grund för 80-90% av alla sina artiklar, likaså införandet av den världsunika svenska asylpolitik och mycket annat, där de politiska besluten brukar komma först - eller åtminstone framförs tankar om förändringar från regimens håll - medan svensk ljugmedias kampanjer kommer därefter. Det finns nästan ingen solklarare fall än "näthats"-kampanjen, där Datainspektionen gick ut offentligt å regimens vägnar och uttryckte ett behov av förbud mot "näthat", för att sedan följas av en gemensam kampanj mot "näthatet" från svensk ljugmedia. Allra mest intressantast var så klart denna totala samstämmighet å ena sidan, men den totala frånvaron av en klar definition av begreppet å andra sidan. Jag tror knappast någon bryr sig värst mycket om vad Wolodarski tänker och tycker. Den enda skillnad jag har märkt är att Bonniersmedia verkar framföra kulturmarxistiskt strunt ännu extremare än regimmedia, men det är bara frågan om en smärre gradskillnad.
Senast redigerad av Europe 2014-06-12 kl. 17:25.
Citera
2014-06-12, 17:37
Medlem
LloydHopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Har de senaste veckorna lyssnat en hel del på SR P1. Det är helt bisarrt vilken propagandamaskin man håller igång. Vart och vartannat inslag tar upp rasism, diskriminering, förtryck, etc. Det maler på som om det inte fanns något annat som är viktigt för allmänheten. Damerna på P1 verkar totalt ha förlorat verklighetskontakten.

Apropå P1 så har Viggo Kavling gjort ett inlägg i debatten kring Kakan Hermanssons kritik av sammansättningen av årets sommarpratare i P1.

http://www.svt.se/opinion/sommar-i-p1-sviker-sitt-arv

Citat:
Enligt Hermansson är det för få “rasifierade” personer. Jag håller inte med. När det gäller personer med öppet sinne och lagom liberala vänsteråsikter hittar jag många röster.

Det är när jag tittar på den andra axeln av den politiska skalan som jag ser ett svart hål. Var finns de konservativa och de som tycker att Sveriges öppenhet mot omvärlden är för stor? Enkelt uttryckt: Var finns Sverigedemokraterna? I senaste EU-valet fick SD knappt 10 procent.
Citera
2014-06-12, 17:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Citat:
Fast det är väl inte Wolodarskis politiska beslut som man glorifierar och försvarar i varken DN eller i resten av ljugmedia, det är väl de beslut som partistyrelserna inom de rödgröna och alliansen tar? Det fanns väl inga som helst problem tidigare med att rapportera korrekt om den organiserade tiggeriet och dess koppling till kriminalitet i DN, innan svenska regimen positionerade sig (förvisso ganska vagt) mot SD:s krav på förbud? Samma koppling fanns mellan de rödgrönas och alliansens införande av genuspseudovetenskap som statsreligion och att DN Kultur plötsligt hade den som grund för 80-90% av alla sina artiklar, likaså införandet av den världsunika svenska asylpolitik och mycket annat, där de politiska besluten brukar komma först - eller åtminstone framförs tankar om förändringar från regimens håll - medan svensk ljugmedias kampanjer kommer därefter. Det finns nästan ingen solklarare fall än "näthats"-kampanjen, där Datainspektionen gick ut offentligt å regimens vägnar och uttryckte ett behov av förbud mot "näthat", för att sedan följas av en gemensam kampanj mot "näthatet" från svensk ljugmedia. Jag tror knappast någon bryr sig värst mycket om vad Wolodarski tänker och tycker. Den enda skillnad jag har märkt är att Bonniersmedia verkar framföra kulturmarxistiskt strunt ännu extremare än regimmedia, men det är bara frågan om en smärre gradskillnad.

Jag delar din uppfattning, att svenska journalister går regimens ärenden - men ibland agerar de som ett avant garde för att styra regimens inriktning.

När DN mitten av 60-talet startade en kampanj för minoriteters särrättigheter så var det knappast å den dåvarande politiska regimens vägnar. (Framträdande aktivister var bl.a. David Schwarz, Joachim Israel och Inga Gottfarb m.fl.)

DN förändrades, när Peter Wolodarski blev chefredaktör och aviserade att DN skulle bedriva en "agendasättande journalistik" Jag är skeptisk till, att den förändringen skulle vara orelaterad till Wolodarskis utnämning till chefredaktör.
Citera
2014-06-13, 01:00
Moderator
manamanahs avatar
Just nu pågår en vild diskussion på twitter där några tokar efter att ha lyssnat på Timbros presentation av Per Brinkemos bok; "Mellan klan och stat. Somalier i Sverige" har fått för sig att diplomaten Rutger Palmstierna säger "afroneger" till Sanna Rayman och att hon sedan ler.

Lyssna själva, han ska säga det vid ca. 48.40.

http://timbro.se/integration/evenema...v-per-brinkemo

Självklart är det bara hittepå men det är ju något helt enormt hur paranoida dessa individer är. Vad har man för sned människosyn när man allvarligt tror att Herr Palmstierna skulle få för sig att viska N-ordet i örat på en fnissande Sanna Rayman? Är verkligen detta den mest sannolika slutsats man kan dra?
Slutsatsen jag drar är att det nu har gått så långt att man i nödfall kan "råka höra" lite vad som helst och sen kasta ut det till den galnaste vänstertwitterpöbeln som girigt slafsar i sig.

Erik Helmerson twittrar om saken: "...Försöker att inte ta sånt här på allvar, men det är en McCarthyism s framtiden inte kmr vara nådig mot."

Tilläggas kan även att boken redan sågats och kallats kolonial i Aftonbladet av ett gäng människor som inte har läst den.
Senast redigerad av manamanah 2014-06-13 kl. 01:18.
Citera
2014-06-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Just nu pågår en vild diskussion på twitter där några tokar efter att ha lyssnat på Timbros presentation av Per Brinkemos bok; "Mellan klan och stat. Somalier i Sverige" har fått för sig att diplomaten Rutger Palmstierna säger "afroneger" till Sanna Rayman och att hon sedan ler.

Lyssna själva, han ska säga det vid ca. 48.40.

http://timbro.se/integration/evenema...v-per-brinkemo

Självklart är det bara hittepå men det är ju något helt enormt hur paranoida dessa individer är. Vad har man för sned människosyn när man allvarligt tror att Herr Palmstierna skulle få för sig att viska N-ordet i örat på en fnissande Sanna Rayman? Är verkligen detta den mest sannolika slutsats man kan dra?
Slutsatsen jag drar är att det nu har gått så långt att man i nödfall kan "råka höra" lite vad som helst och sen kasta ut det till den galnaste vänstertwitterpöbeln som girigt slafsar i sig.

Erik Helmerson twittrar om saken: "...Försöker att inte ta sånt här på allvar, men det är en McCarthyism s framtiden inte kmr vara nådig mot."

Tilläggas kan även att boken redan sågats och kallats kolonial i Aftonbladet av ett gäng människor som inte har läst den.
En diplomat står framför åhörare.
En åhörare ställer en fråga som inte har något att göra med det som sagts.
Diplomaten säger "Jag har inte sagt något om den frågan".
En twittrare hör istället "Jag har inte sagt något om afroneger".
Åhöraren är samma person som krigade mot Nogger Black.
Antirasismen tycks vara så svältfödd på rasism att den förfallit till att lyssna på Judas Priest baklänges i jakt på dolda budskap.
Citera
2014-06-13, 09:12
Medlem
Citat:
civilisationsuppdrag

Citat:
vita män

Citat:
kolonial föreställningsvärld

Citat:
kulturrasistiskt tänkande

Citat:
kulturrasistisk kunskap

Citat:
rasmaktordning

Citat:
diskrimineringen

Citat:
islamofobin

Citat:
afrofobin

Citat:
utpekad som främling

Citat:
rasistiska stereotyper

Bättre än så här blir det inte: ett slags ljudhärmande papegojor.

Jämför en annan tid, ett annat folk:
Citat:
”Vi kunna ej med ord beskriva med vilken tacksamhet vi tänka på Eder och på hela Sveriges folk, då våra barn givas så god vård och omslutes av så mycken kärlek i denna för Finland så svåra tid."
http://www.krigsbarn.com/2012/11/tva...i-dalarna.html

Allt var inte bra då men skillnaden bör vara uppenbar.
Citera
2014-06-13, 09:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Bättre än så här blir det inte: ett slags ljudhärmande papegojor.
Där har man lyckats klämma in hela grundkursen i Intersektionalitet.
Citera
2014-06-13, 10:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
En diplomat står framför åhörare.
En åhörare ställer en fråga som inte har något att göra med det som sagts.
Diplomaten säger "Jag har inte sagt något om den frågan".
En twittrare hör istället "Jag har inte sagt något om afroneger".
Åhöraren är samma person som krigade mot Nogger Black.
Antirasismen tycks vara så svältfödd på rasism att den förfallit till att lyssna på Judas Priest baklänges i jakt på dolda budskap.

Tror du verkligen att den som utslungade anklagelsen verkligen har hört något annat, än vad som sades: "Jag har inte sagt nån'ting om den frågan"?

Det räcker ju med en anklagelse - utan några som helst belägg - för att svenska journalister ska starta en medial lynchning. Det finns en mängd fall genom åren... Forserum, tågvärden, etniskt segregerade bussar, påstådda attacker mot muslimska kvinnor, en rom som sager sig ha slängts ut från Sheraton m.m. m.m.

Den som utslungar anklagelsen, är rimligen vid det här laget van vid, att om någon, som inte är vit anklagar någon som är vit, så synas inte korten. (Så gott som) ALLA anklagelser mot enskilda (etniska) svenskar eller mot hela den vita befolkningen i Sverige accepteras... och journalistkåren startar en häxjakt. Han spände kanske bågen lite väl högt i det här fallet, eftersom det fans en ljudupptagining... men försöka duger.

-----

Det är vid ca. 58.40 som man ska lyssna.
Citera
2014-06-13, 10:54
Medlem
Citat:
Det räcker ju med en anklagelse - utan några som helst belägg - för att svenska journalister ska starta en medial lynchning. Det finns en mängd fall genom åren... Forserum, tågvärden, etniskt segregerade bussar, påstådda attacker mot muslimska kvinnor, en rom som sager sig ha slängts ut från Sheraton m.m. m.m.

Den som utslungar anklagelsen, är rimligen vid det här laget van vid, att om någon, som inte är vit anklagar någon som är vit, så synas inte korten. (Så gott som) ALLA anklagelser mot enskilda (etniska) svenskar eller mot hela den vita befolkningen i Sverige accepteras... och journalistkåren startar en häxjakt. Han spände kanske bågen lite väl högt i det här fallet, eftersom det fans en ljudupptagining... men försöka duger.

Samma klimat som under häxbräninngarna. Det enda som fattas är att afa slutar spruta tårgas på sjuåringar och istället börjar tända på bålen.
Citera
2014-06-13, 10:56
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Samma klimat som under häxbräninngarna. Det enda som fattas är att afa slutar spruta tårgas på sjuåringar och istället börjar tända på bålen.

Just häxbränningarna har man ju faktiskt börjat närma sig:

(FB) Fredrik Federley (C) arrangerade häxbränning - bra sätt att bekämpa rasism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in