2014-06-06, 22:01
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Ha! Killarna ser ut som Ken, tjejerna som Barbie och handlingen r stundtals korkad, men man fr ju se en massa rolig skjuta alien action.
Gran Everdahl ger Edge of Tomorrow 4/5. Ska se i helgen!

Jaha, ger Gran filmen en 4a s fr jag vl se skiten. Hoppas jag hatar den! S skall jag f vatten p min kvarn, och komma tillbaks in hit och hata lite.

Och om man tycker att Starship Troopers saknar IQ, d skall man nog inte uttala sig visavi om folk har 'koll' eller 'ej'.
Citera
2014-06-06, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jaha, ger Gran filmen en 4a s fr jag vl se skiten. Hoppas jag hatar den! S skall jag f vatten p min kvarn, och komma tillbaks in hit och hata lite.

Och om man tycker att Starship Troopers saknar IQ, d skall man nog inte uttala sig visavi om folk har 'koll' eller 'ej'.

Se man p Det va skit r igng igen.

Nej Starship Troopers r knappaste den mest originella eller skarpaste kniven i ldan. Men det r ju sllan Paul Veerhovens filmer..

Ja ja hoppas du hatar den nnu mer.
Gran r ju knappast en garanti fr kvalitet...
Citera
2014-06-07, 00:57
Medlem
Nochillss avatar
S synd att Dragomir Mrsic inte fick mnga sekunders speltid i filmen och bara en replik.
Den r helt OK ven om jag nog hade frvntat mig mer...

I den stora 3D-salongen kl. 21.15 var vi nog bara 20 personer s kanske mnga var ute och firade nationaldagen med supande istllet.
Citera
2014-06-07, 11:08
Medlem
Lotsos avatar
Hr r min recension p filmen:

I sin helhet var detta en mycket bra film som var bde smart, rolig och actionpackad.
Jag r frvnad ver hur mycket jag faktiskt gillade Edge of Tomorrow. Tom Cruise och Emily Blunt gr mycket bra insatser tillsammans med vlutvecklade karaktrer som vi under filmens gng lr oss att gilla och i slutet hejar man p att de ska vinna.
Actionscenerna r mycket bra filmade med humor som fungerar inslngd i mixen samtidigt som filmen r klipsk och vet vad den gr. Man blir aldrig uttrkad och premissen r vl anvnd i detta scenario och jag gillar att de anvnder det till en action/sci-fi rulle och inte ngon komedi eller dramafilm. Det r troligtvis sommarens smartaste blockbuster och en av de bsta fr den delen!
Detta r den bsta Tom Cruise filmen jag har sett frn 2000-talet, tillsammans med, Minority Report och Mission: Impossible - Ghost Protocol.
Det enda jag nskade r att de hade behllit originaltiteln "All You Need Is Kill" som verkligen hade passat mer.
Citera
2014-06-07, 23:31
Medlem
Cruise r allts 51 r gammal. Har man svrt att tro ibland

Bra film. Ingen jttehjdare men den hll min uppmrksamhet och blev aldrig uttrkad.
Citera
2014-06-08, 13:46
Medlem
Bittersteels avatar
Sg den igr med min Brosa. Cruise missilen kr fortfarande p. Gillade filmen vldigt mycket. Tyckte att de anvnde conceptet fullt ut.
Citera
2014-06-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Cruise r allts 51 r gammal. Har man svrt att tro ibland
52 r om 1 mnad Svrt att tro
Citera
2014-06-08, 19:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nu ska jag inte tala fr dig vad jag tror d jag har haft fel mnga gnger. Tror inte filmen hade fallit dig i smaken och jag var sjlv skeptisk till att Doug Liman regisserade, men ta mig tusan detta r fan hans bsta rulle jag sett honom. Men d har jag bara sett denna, Swingers och Mr. & Mrs. Smith av honom, och d gillade jag Swingers.

Jag gillar ju Cruise en del som skdespelare d man vxte upp med honom s det r vl frmst han som r anledningen till att jag ska se den ngon gng, har ingen relation till Emily Blunt riktigt och Liman har ju bara gjort The Bourne Identity som jag gillade och anser vara hans enda bra film, tror inte att Edge of Tomorrow kommer vara lika bra.
Citera
2014-06-09, 23:59
Medlem
BootyLuvs avatar
Sg den precis och den uppfyllde mina frvntningar med rge, riktigt bra rulle!

Visst, visst, det underlttar sklart om man gillar Tom Cruise och Emily Blunt (som bda levererar), military sci-fi (exoskelett gr alltid en film bttre) och filmer som bjuder p massa s. Att det dessutom var en hel del mrk humor gjorde inte saken smre direkt.

Fan, r nstan s jag vill g och se den p bio en gng till

Enda lilla klagomlet jag har r att jag grna sett Dragomir Mrsic f lite mer screentime och lite fler repliker. Men men, man kan inte f allt hehe.
Citera
2014-06-10, 23:05
Medlem
Sg den ikvll och tyckte den var helt okej. Bra story med tidsresandet och schyst action/science-fiction genom hela filmen.
Cruise ger verkligen allt i sina filmer.

Det enda negativa r vl att regissren s som mnga andra idag lgger upp och klipper scenerna s man knappt ser vad som hnder. 1000 aliens och flygande skepp/freml m.m p en gng plus att det inte blir bttre av att se allt i 3D, rrigt som in i bomben.
Citera
2014-06-10, 23:14
Skall kanske kra en heldag med bio imorgon, s d fr jag vl klippa in denna i schemat.
Citera
2014-06-11, 21:13
Medlem
klos_s avatar
Sjukt positivt verraskad utav denna filmen, r inget Cruise-fan fr fem re, snarare motsatsen. Men i denna rullen presterade han utomordentligt! Fr 8/10 av mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in