2014-06-07, 22:09
Medlem
Gaspars avatar
Har p flera stllen nu sett USA's flagga visad upp och ned. Detta gller frmst p soldater men ven i tv-serier. Nu senast i reklamen fr House of cards. Vad symboliserar detta?
Citera
2014-06-07, 22:15
Medlem
Balkan-Kings avatar
Everything is upside down in USA.
Citera
2014-06-07, 22:17
Bannlyst
Har fr mig att det r en internationell symbol fr hjlp.
Citera
2014-06-07, 22:17
Medlem
Det finns tydligen en s.a.s "Officiell och godknd" anledning:
http://www.jeffhead.com/liberty/flagdistress.htm
Men, annars kan man vl tnka sig att man i andra fall tnker sig ngon slags "verfrd bemrkelse"...

/T
Citera
2014-06-07, 22:36
Medlem
TomJonass avatar
Kanske nt typ Jimi Hendrix nr han spelade Star Spangled Banner med vrldens gitarr i Monterey eller var det var. Men det var vl nr Vietnam-galenskapet pgick fr fullt
Citera
2014-06-10, 12:53
Medlem
Howarks avatar
Jag har sett en att en del vnstermnniskor haft den s, och de har sagt att det inneburit att de inte gillar USA. Simple as that.
Citera
2014-06-10, 13:15
Medlem
Uncle Dukes avatar
ven Johnny Cash anvnde den uppochnervnda flaggan som ngon sorts logotyp mot slutet av sitt liv. Skulle tro att det var i betydelsen "jag r i nd", ven om Cash inte var lika konservativ som mnga av sina countrykollegor var han nd lite slentrianpatriotisk sdr, han skulle knappast gra ngot sdant fr att vara respektls mot amerikanska flaggan.
Citera
2014-06-10, 19:04
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
ven Johnny Cash anvnde den uppochnervnda flaggan som ngon sorts logotyp mot slutet av sitt liv. Skulle tro att det var i betydelsen "jag r i nd", ven om Cash inte var lika konservativ som mnga av sina countrykollegor var han nd lite slentrianpatriotisk sdr, han skulle knappast gra ngot sdant fr att vara respektls mot amerikanska flaggan.

Det r american recordings skivbolaget som har den USAs flagga upp och ner som logotyp. Rick Rubins skivbolag.
Citera
2014-06-10, 20:15
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Det r american recordings skivbolaget som har den USAs flagga upp och ner som logotyp. Rick Rubins skivbolag.

Jaha, det verkar logiskt.
Citera
2014-06-10, 21:23
Medlem
I filmen "In the Valley of Elah" sger huvudkaraktren att det r en ndsignal som anvnds om ngot r fel i landet.
S precis som tidigare forumiter har skrivit.
Citera
2014-06-11, 19:21
Medlem
garnierfructiss avatar
Det r som sagt en ndsignal man hissar den s nr fortet r under belgring typ. Det r ltt att googla. Folk hissar den s fr att landet r i kris.
Citera
2014-06-13, 17:27
Medlem
Moramannens avatar
Samma sak med Filippinernas flagga, rda sidan upp fr bara hissas om det r krig, enligt vad en gammal filippinsk klasskompis berttat fr mig.

Finns det nt liknande fr lnder med flaggor som ser likadana ut uppochner, son t.ex. Sveriges?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in