2014-06-07, 02:47
Medlem
Gaspars avatar
Det låter kanske löjligt och dumt, men hur använder man en rakapparat?

Jag har kört med hyvel i över 20 år och tänkte att en rakapparat kunde göra jobbet snabbare och enklare. Men icke. Jag köpte en Philips AT890 som är en wet and dry shaver. Men det tar längre tid och är svårare att få det slätt än med hyvel. Jag trycker och pressar men den missar totalt. Är det en skit maskin eller gör jag fel? Jag har bara provat torrakning än så länge då det känns lite fel att ta med den i duschen, även om den är vattentät.
Citera
2014-06-07, 02:56
Medlem
revodnebs avatar
Det låter konstigt, har du provat att sträcka på huden där du rakar så att du får bort allt? Sen för att göra saker och ting helt klara (vi är ju på Flashback), du kan ju inte bara hålla den i handen och tro att den rakar dig. Du måste sätta den emot skinnet där du vill raka, underförstått kanske, men jag har inte hört talas om en rakapparat som inte rakar...

På Elgigantens hemsida står det:

60 dagars nöjdhetsgaranti!

http://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/rakapparat-och-trimmer/AT890/philips-rakapparat-at890?scid=EXT_SEM_GOOGLE_KB&gclid=CjgKEAjwzcWcBRC at43fy9e5i3ASJADXOBwue57C9gzZ_D4d-QDAqbFKwA38qFKOKf6zzBSCmsvQG_D_BwE

De som kommenterat verkar väldigt nöjda med den.

Så är du inte nöjd är det väl bara att lämna tillbaka skiten?

Editerad!
Senast redigerad av revodneb 2014-06-07 kl. 02:58.
Citera
2014-06-07, 03:08
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det låter konstigt, har du provat att sträcka på huden där du rakar så att du får bort allt? Sen för att göra saker och ting helt klara (vi är ju på Flashback), du kan ju inte bara hålla den i handen och tro att den rakar dig. Du måste sätta den emot skinnet där du vill raka, underförstått kanske, men jag har inte hört talas om en rakapparat som inte rakar...

På Elgigantens hemsida står det:

60 dagars nöjdhetsgaranti!

http://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/rakapparat-och-trimmer/AT890/philips-rakapparat-at890?scid=EXT_SEM_GOOGLE_KB&gclid=CjgKEAjwzcWcBRC at43fy9e5i3ASJADXOBwue57C9gzZ_D4d-QDAqbFKwA38qFKOKf6zzBSCmsvQG_D_BwE

De som kommenterat verkar väldigt nöjda med den.

Så är du inte nöjd är det väl bara att lämna tillbaka skiten?

Editerad!
Jodå jag sträcker ut huden, men nej den tar inte som jag vill. Även om jag pressar hårt. Trimmern på baksidan fungerar bättre. Kanske jag borde raka mig oftare så det inte är så långt? Nu rakar jag mig en gång i veckan.
Citera
2014-06-07, 03:55
Medlem
S-cups avatar
Den halvbilliga rökapparat jag hade förut klarade inte av rakningen ifall jag väntat en vecka. Det största problemet var att den snarare drog ut hårstråna än rakade dom, inte så trevligt...

Sen ska du vara medveten om att även de bättre rakapparaterna inte ger en lika nära rakning som med hyvel/kniv.
Citera
2014-06-07, 03:59
Bannlyst
Har använt 4 olika rakapparater i mitt liv och jag har aldrig fått resultat. Så det är lika bra lämna tillbaka skitet och fortsätta med hyvlar.
Citera
2014-06-07, 04:59
Medlem
EpiskaHundens avatar
När man rakar sig med rakapparat så måste man ha en viss rörelse för att få bästa resultat.
Och den rörelsen är att man drar apparaten i små snabba cirklar där man vill raka så att hårstråna glider in i apparatens munstycke om och om igen ifrån alla vinklar.

Nu vet jag inte hur du försöker raka dig med rakapparaten men om du rakar dig precis som med en vanlig hyvel så kommer du inte att se något vidare bra resultat ifrån en rakapparat.

Sedan så beror det helt på hur mycket skägg du har. Har du värsta busken så finns det inte mycket en rakapparat kan göra på kort tid för att hårstråna får svårt att komma in i munstycket.
Senast redigerad av EpiskaHunden 2014-06-07 kl. 05:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in